A Google Glass forradalmasítja a keresési szokásokat

Czipperer Dia, 2013. augusztus 26. 11:32

A Google új találmányának, a Glassnak a hangalapú keresése az előrejelzések szerint teljesen átírja a keresőoptimalizálás módszereit és keresési szokásainkat is.

A hangalapú keresés gyökeresen változtatja meg a keresési szokásokat, ugyanis nem csupán szavakra és rövid kifejezésekre lehet majd rákeresni, hanem komplexebb szerkezetekre is. Ezáltal a felhasználók is könnyebben tudnak keresni, valamint ez a tartalomszolgáltatók számára is új perspektívákat nyit.

 

 

Az élőszónak tudvalévő, hogy megvan a maga egyedisége, szinte végtelen számú kifejezési lehetőség fordulhat elő, amelynek az optimalizálója szinte lehetetlen. Ezáltal teljesen megváltozik a keresőoptimalizálás gyakorlata, ami nem kis piacot ölel fel.

 

Nemcsak a szokások változnak majd, hanem új módszerek is bejönnek a képbe, és vélhetően a tartalommarketingnek jut majd nagyobb szerep.

 

Fókuszban a tér

 

A Google Glass technológiájának köszönhetően a viselő pontos helye meghatározható, ezáltal a kereső a felhasználó helyének megfelelő találatoknak nyújt majd prioritást. Vagyis itt a helyi vállalkozások szerepe értékelődik fel igazán, ami a másik oldalról sem rossz dolog, hiszen egy étterem keresése esetén kifejezetten előnyös, ha a közeli kínálat szerepel a listán.

 

Minden a szemüvegben

 

Hírek szerint a Google tervezi, hogy a Google+ és Maps szolgáltatását is integrálja a szemüvegbe, ami azt jelenti, hogy a nagy közösségi oldalaknál is gyorsabb lesz a G+. Ami pedig a Google egyik ravasz, de annál élelmesebb húzása ezen a téren, hogy a konkurensek alkalmazásai hamar lemeríthetik a szemüveget, ami szintén a G+-nak kedvez.