Termékfelismerős mobilapp a Cellumtól

forrás: Prím Online, 2013. augusztus 29. 14:42

Nem lesz szükség QR-kód vagy vonalkód beolvasására és egyszerűbb lesz a közlekedési vagy koncertjegy vásárlása abban az új generációs mobilfizetési rendszerben, amelyet a Cellum fejleszt uniós források felhasználásával. A tervek között van olyan szoftver létrehozása is, amely magát a lefotózott árucikket is képes azonosítani a fizetési folyamat előtt.

A Cellum decemberben indult kísérleti projektjében az okostelefonok képességeit maximálisan kiaknázó fizetési megoldás létrehozásán dolgozik. A tervek szerint az új innovációval még kényelmesebb lehet a mobilfizetés és hatékonyabb a potenciális vásárlók elérése. Az okostelefonok fejlődésével egyre bővülhet azoknak a technológiai megoldásoknak a köre, amelyek még gyorsabbá és egyszerűbbé tehetik a vásárlást.

 

„Ha vásárolni szeretnénk egy terméket úgy, hogy közben az okostelefonunkat használjuk, két fő problémával találkozunk. Az egyik a biztonság, a másik azon termékek beazonosíthatósága, amelyért fizetni szeretnénk. Most futó projektünkben többek között erre a kérdésre szeretnénk innovatív választ adni” - mondta el Inotay Balázs, a Cellum stratégiai igazgatója. Biztonság tekintetében már bizonyított a Cellum megoldása: a több mint 170 ezer letöltéssel rendelkező MasterCard Mobile alkalmazás két éves történetében semmilyen visszaélésre nem került sor. „A pályázati forrás segítségével most olyan rendszert szeretnénk fejleszteni, amely speciális, mobiltelefonra optimalizált funkciókkal rendelkezik. Például képes tárgyfelismerésre, hűségprogramok integrálására és fontos elem, hogy lehetőséget ad a vásárlási adatok fogyasztó-specifikus, gyors és egyedi elemzésére. Bár még az út elején járunk, a cél egyértelműen a technológiában rejlő képességek maximális kiaknázása” – tette hozzá.

 

A kísérleti fejlesztés új távlatokat nyithat mind a kereskedők, mind a vásárlók számára. Az új funkciók beépítésével még szélesebb körben válik alkalmazhatóvá a mobilfizetési technológia, a fogyasztói attitűdök még mélyebb elemzése pedig számos új marketing- és üzleti lehetőséget ad a kereskedők kezébe.

 

A „Piacorientált kutatás-fejlesztés a Cellum Innovációs és Szolgáltató Zrt-nél” elnevezésű pályázat a Gazdaságfejlesztési Operatív Program keretében, az Új Széchenyi Terv részeként valósulhat meg. A projekt teljes költségvetése közel 174,4 millió forint, amelyhez 70% állami támogatást nyert a vállalat.