Csináld magad: vállalati jelszókezelés felsőfokon a NetIQ-val

forrás: Prím Online, 2013. szeptember 12. 09:30

A NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet bejelentette, hogy NetIQ termékportfóliójában elérhetővé vált a Self Service Password Reset 3. A megoldás az informatikai szakemberek munkáját könnyíti meg azáltal, hogy segítségével a felhasználók külső beavatkozás nélkül, önállóan is visszaállíthatják elfelejtett, elveszített vagy letiltott jelszavaikat. A helpdesk munkatársaknak így nem kell telefonon ellenőrizniük az alkalmazottak személyazonosságát a jelszavak kezeléséhez, mivel azok a biztonsági kérdéseken keresztül maguk is meg tudják erősíteni kilétüket, mielőtt biztonságosan visszaállítanák jelszavukat.

Becslések szerint a helpdesk részlegekhez befutó kéréseknek körülbelül egyharmada jelszó-helyreállításhoz kapcsolódik. Az egyébként is gyakran túlterhelt, támogatással foglalkozó munkatársak válláról egyszerűen levehető ez a teher egy önkiszolgáló jelszó-visszaállító rendszer bevezetésével. A NetIQ kapcsolódó megoldása választ kínál erre a problémára, emellett növeli a biztonságot és a munka hatékonyságát, csökkenti a jelszó-adminisztráció költségét, és hatékonyan segíti a házirendek betartatását.


A NetIQ Self Service Password Reset egy független java webalkalmazás, amely a Client Login Extension eszközt használva lehetővé teszi, hogy a végfelhasználók egyszerűen visszaállítsák jelszavukat vagy feloldják zárolt számítógépeiket. A termék Microsoft és Novell szoftverkörnyezetben egyaránt működik, illetve ideális kiegészítő a NetIQ biztonsági megoldásokhoz és más gyártók biztonsági termékeihez. Emellett integrálható már meglévő portálokkal és biztonságos webes átjárókkal is.


A NetIQ Self Service Password Reset lehetővé teszi az informatikai szakemberek számára, hogy kötelezően alkalmazandó házirendeket hozzanak létre a jelszavak típusával és erősségével, illetve rendszeres cseréjével és az ismétlődések elkerülésével kapcsolatban.


A termék challenge-response elven működő azonosítást alkalmaz, azaz a felhasználók a jelszó visszaállítása előtt olyan biztonsági kérdések megválaszolásával erősítik meg személyazonosságukat, amelyeket saját maguk adtak meg a fiókjuk létrehozásakor, így csak ők tudhatják rájuk a választ. A NetIQ Self Service Password Reset legfrissebb változata pedig már a személyazonosság igazolásához használható SMS tokeneket is támogatja.


A megoldás a jelszavak visszaállítása és megváltoztatása mellett lehetővé teszi az elfelejtett felhasználói nevek visszaállítását is, valamint az új felhasználók önkiszolgáló regisztrációját a rendszerben. A szervezet alkalmazottai továbbá saját profiljaikat, illetve inaktív fiókjaikat is önállóan aktiválhatják az eszköz segítségével, míg a jogtalan regisztrációk és helyreállítási kérelmek kiküszöböléséről a reCAPTCHA rendszer támogatása gondoskodik.


Az eszköz riportok készítésére is alkalmas, amelyek pontos képet adnak az esetleges behatolók okozta letiltásokkal és kizárásokkal, a napi használati statisztikával, valamint a hibaelhárításhoz szükséges online naplóinformációkkal kapcsolatban.


A NetIQ Self Service Password Reset 3 már elérhető. További információért kérjük, látogasson el a https://www.netiq.com/products/self-service-password-reset/ weboldalra!
 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05