Az Apple a világ legértékesebb márkája

Czipperer Dia, 2013. szeptember 30. 12:03

Az elmúlt két évben évben az Apple benne volt a leghíresebb márkák rangsorában,a dobogósok között foglalt helyet. 2013-ra pedig egyértelműen megcsípte magát az első helyet.

Az Interbrand 2013 világszintű márkarangsorában az Apple-nek sikerült megelőznie a Coca-Colát, ezzel az első helyet is megszerezte magának. A maga 98,3 milliárdos becsült márkaértékével jelenleg a világ legértékesebb márkája az Apple.

 

A vállalat jelentőset ugrott rangsorban 2011-hez képest, amikor még csak a nyolcadik helyen állt, és a becsült márkaértéke 33 milliárd dollár volt.

 

A Coca-Cola pályája viszont lefelé ível, ugyanis idén a Google is megelőzte a sorban. Míg utóbbi becsült márkaértéke 93,3 milliárd, addig a Coca-Coláé 79,2 milliárd dollár.

 

 

 

Az ábrát elnézve látszik, hogy talán nem is olyan sokára a Google is az első helyre kerülhet, hiszen alig van különbség a két vállalat között. Ráadásul a keresőóriás 6 évig az Apple előtt járt márkaérték tekintetében, és sokkal fokozatosabb ívet mutat, mint vetélytársa, így elképzelhető, hogy az Apple hirtelen jött népszerűsége amilyen hamar jön, olyan hamar el is múlik.

 

A dobogósok után következik az IBM (78,8 milliárd), majd őt jelentős lemaradással a Microsoft követi (59,5 milliárd). Az első 10-ben foglal még helyet a General Electric, a McDonald’s, Samsung, Intel és a Toyota.

 

Érdekes módon a Facebook márkaérték terén csak a 52. helyen áll, még az Amazon is jelentősen előtte jár, a 19-en helyen csücsül. Bár mindketten felszálló ágban vannak, hiszen  növekedtek a tavalyi évhez képest: az Amazon 27%-kal, a Facebook 43%-kal.

 

Forrás: Mashable.com

Kulcsszavak: Apple =érték trend márka

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

2024. április 19. 16:59

Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.

2024. április 19. 13:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09