Megjelent a Google Media Tools
Eszköz újságíróknak
A Google tegnap új oldalt indított útjára kifejezetten újságírók és riporterek számára. A Google Media Tools emellett bárki számára hasznos lehet.
Megkönnyíti az adatgyűjtést
A Google új oldala, a Media Tools úgy segíti az újságírók munkáját, hogy minden olyan fontos Google eszközt egy helyre gyűjt össze, amely segítheti őket az adatgyűjtésben, mind az írott, mind pedig az online sajtó területén.
Az oldalon hat kategóriába rendezve találhatók az egyes eszközök, és van egy főoldal is: gyűjtés és szervezés, bevonás, vizualizáció, publikálás, fejlesztés, további lehetőségek. A kategóriákon belül több eszközt találunk, például a gyűjtés és szervezés részen belül elérhető a Google kibővített keresője, amellyel pontosabbá tehetjük keresésünket.
Keresés felsőfokon
Itt már sokkal kifinomultabb módszerek állnak rendelkezésünkre kereséseinkhez, legyen szó szövegről vagy képről. Szerzői jog és terület szerint is kutathatunk, de akár időpont-intervallum alapján is szűkíthetjük keresésünket.
A képeke esetén szintén kereshetünk összetett módon. Itt az ite.hu azt emeli ki, hogy van lehetőség, hogy licenszjog alapján keressünk egy adott képre, ami különösen hasznos a képek felhasználása tekintetében.
A Google Trend is hasznos lehet a keresésnél, hiszen megtudhatjuk, hogy melyek a legnépszerűbb keresések. Ez aktuális infókat mutat számunkra: az elmúlt napok toplistáját szavak, személyek márkák stb. tekintetében.
Egy hasznos eszköz
A vizualizáció kategória segítségével az újságírók feldobhatják cikkeiket, ugyanis itt ábrákat, diagramokat készíthetnek az anyaghoz. Ezekbe érdemes jobban belemélyedni, hiszen sokat segíthetnek egy anyag színesebbé tétele során.
A Media Tools tehát számos izgalmas lehetőséget kínál bárki számára, melyek közül már csak válogatni kell.
Kapcsolódó cikkek
- Magunk után is kutatunk a Google-n
- A magyarok félnek, hogy megfigyelik őket
- Online kulturális szerkesztőségek éjszakája először Budapesten
- A Google nagyobb az USA-ban, mint a Facebook, Twitter és a Netflix együttvéve
- Kovács Attila-díj 2013: Idén is keresik az információs társadalmat népszerűsítő újságírókat
- Kristóf Csaba másodszor az „Év információbiztonsági újságírója”
- Menesztették a Der Spiegel és a Spiegel Online főszerkesztőit
- Kerekasztal-beszélgetés az etikus újságírásról a digitális korban
- A YouTube 8 éve
- Hogy ki csinálta az internetet? Hát persze, hogy az állam!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.