Népszerűek a vásárlói hűségprogramok
A kiskereskedelmi piacokon egyre alacsonyabb az organikus növekedés, ezért sokkal fontosabbá válik a vevők hűségének kiépítése és fenntartása. Erre fókuszál a Conlumino és a SAS egyesült királysági kutatása, amely szerint népszerűek a vásárlói hűségprogramok a fogyasztók körében. A vevők csaknem 95%-ának van legalább egy hűségkártyája, és 88%-uk rendszeresen használja is.
A londoni Conlumino elemzőcég, valamint az üzleti analitikai szoftverek és szolgáltatások vezető szállítójának számító SAS idén júniusban készítette a kutatást 2109 egyesült királysági fogyasztó és 100 szigetországi kiskereskedő bevonásával. A tanulmány rámutat, hogy hátrányba kerülhetnek a hűségprogrammal nem rendelkező kiskereskedők, ugyanis a megkérdezett vevők több mint 40%-a kisebb valószínűséggel vásárolna ilyen üzletben.
A válaszadó fogyasztók csaknem 82% százaléka szerint pozitívan befolyásolja a vásárlás valószínűségét, ha érzelmi kötődés alakul ki egy márkával vagy kiskereskedővel szemben. A felmérés rávilágít, hogy a vevők részéről a korábban vásárlói hűségprogramokba invesztáló kiskereskedelmi vállalatok irányába a legmagasabb szintű az érzelmi elköteleződés. Ilyen például a Marks & Spencer, a Sainsbury's, a Boots UK, valamint a legmagasabb értéket (19,4%) elérő Tesco, amely 16 millió aktív résztvevővel rendelkező hűségprogramja a magyarországi vevők számára sem ismeretlen.
Vásárlói adathalmaztól a hatékony marketingstratégiáig
A hűségprogramoknak köszönhetően a kiskereskedelmi vállalatok a vevőik preferenciáit és fogyasztási szokásait is megismerhetik. A hűségkártyák használatakor ugyanis hatalmas mennyiségű ügyféladat keletkezik, amelyekből a cégek nagy teljesítményű analitikai eszközök segítségével értékes információkat nyerhetnek, amelyek aztán meghatározhatják a marketingstratégiájuk irányvonalait.
A SAS megoldását alkalmazva a kiskereskedők például egyedi igényeknek megfelelően kidolgozott ajánlatokkal kereshetik meg vevőiket, vagyis a megfelelő terméket, a megfelelő áron, időben és csatornán keresztül kínálhatják számukra, amely nagyobb forgalmat és nyereséget eredményezhet. Mindez egybecseng a kutatásban résztvevő vásárlók által megfogalmazottakkal, ugyanis körülbelül felük nyilatkozott úgy, hogy személyre szabott ajánlatok esetén nagyobb valószínűséggel vásárolna újra az adott kiskereskedőtől.
A kutatás szerint a vevők jelentős része nem érzi aggályosnak, hogy a kiskereskedők személyre szabott ajánlatok kidolgozásához szükséges adatokat gyűjtsenek. A fogyasztók csaknem 40%-a beleegyezik abba, hogy marketinganyagokat kapjon, vagyis számottevő hányaduk gondolja úgy, a direkt marketing formájában érkező releváns ajánlatokból haszna származhat. Több mint harmaduk pedig elismeri, hogy a marketingajánlatok hatására nagyobb valószínűséggel vásárol az adott kiskereskedőtől.
Hűségépítés mobilon keresztül
A mobil szolgáltatásokban rejlő egyre nagyobb lehetőséget jelzi, hogy a megkérdezett vevők csaknem 30%-a valószínűleg élne az üzletben tartózkodás alatt a mobiljára érkező releváns ajánlattal. „Már az is jelentősen növelné a kiskereskedelmi nyereségrátát, ha a mobiltelefon-előfizetők csupán töredéke vásárolna a készülékére érkező ajánlat hatására." - mutatott rá Alex Fovargue, a SAS egyesült királysági és írországi irodájának kiskereskedelmi szakértője.
Kapcsolódó cikkek
- Telenor Felhőszolgáltatások a sikeres vállalkozásokért
- Kilenc tipikus adatközpont tervezési hiba
- A WhatsApp vezeti a csatát
- Verhetetlen a Chrome
- Frissült a Kaspersky Security for Mobile
- USA: a legtöbben mobilon lógnak a közösségi oldalakon
- Mikrochip kerül a mellimplantátumokba
- A Dell PowerEdge VRTX egyre népszerűbb a vállalatok körében
- Dell és SAP megoldások – adatok másodpercek alatt
- Itthon is megkerülhetetlen téma a big data
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében.
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.