Google-vezér: a szólásszabadság és a szabad internet segítené a kínai reformokat
A keresőmotorjának cenzúrázása miatt évekkel ezelőtt a kínai piacról kivonult Google amerikai óriáscég elnöke szerint Kína további növekedéséhez elengedhetetlen a szólás és az internet szabadsága.
A Google évekkel ezelőtt szintén a világháló korlátozásának áldozatául esett a kelet-ázsiai országban: keresőmotorjának cenzúrázása miatt a vállalat 2010-ben a piaci kivonulást választotta, s ott csupán hongkongi oldalával van jelen, így kevesebb mint 10 százalékos piaci részesedéssel bír a kínai piacon. Tavaly zenehallgatásra és -letöltésre kifejlesztett oldalát, majd internetes vásárlóknak szóló keresőoldalát is bezárni kényszerült.
A Google-vezér szerint a jelenlegi szigor enyhítése abban is segítene, hogy Kína elkerülje a közepes jövedelmű országok csapdáját. Schmidt szavaival Hszi Csin-ping kínai elnök múlt heti beszédére utalt, aki akkor úgy fogalmazott: biztos országa további stabil növekedésében és abban is, hogy az képes lesz ezt a csapdát kikerülni. A jelenség azokban a felemelkedőben lévő országokban jelentkezik, amelyek gazdasági fejlődésük során megragadnak egy jövedelmi kategóriájában, s nem képesek onnan feljebb lépni.
A Kína előtt álló legnagyobb problémák közt Schmidt a demográfiai trendeket, vagyis a társadalom elöregedését és a munkakorú népesség csökkenését említi, "szörnyű hibának" nevezve az egy-gyermek politikát. Kína versenyképességét csökkenti szerinte a globalizáció és az automatizáció is, ezek következtében a világ gyárának szerepét 10-20 éven belül más, olcsóbb ázsiai országok, a Fülöp-szigetek, Malajzia vagy Indonézia veszik majd át.
Kapcsolódó cikkek
- Aktívak online feljelentésben az elhagyott kínai szeretők
- Kína a pornográfia és az erőszak írtásába kezd a világhálón
- A sanghaji övezetben elérhetők lesznek a Kína-szerte blokkolt honlapok
- Kína százmilliárdokat költ szélessávfejlesztésre
- Rájár a rúd a rémhírterjesztő kínai bloggerekre
- Pekingben online platformot hoztak létre az internetes rémhírek ellen
- Magánhírportálokat zárattak be a kínai hatóságok
- Kegyetlenül elbántak egy dél-kínai online leleplezővel
- Biztonsági réseket nyitott az amerikai hírszerzési feladatok kiszervezése
- Szigorú internet-ellenőrzést vezetnének be Ukrajnában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?
Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.