A Huawei második legnagyobb európai ellátó bázisa Biatorbágyon
A Huawei biatorbágyi logisztikai központját ünnepélyes keretek között megnyitották. Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, Xiao Qian, a Kínai Népköztársaság nagykövete, valamint Zhou Jun, a Huawei Technologies regionális elnöke avatta fel az új magyarországi bázist, amely jelenleg Európában a második legnagyobb.
A Huawei már több mint 8 éve van jelen a magyar piacon, és ez a kapcsolat mára be is érett. Zhou Jun úgy nyilatkozott a mai ünnepélyes megnyitón, hogy „Magyarország fontos kapu a Huawei számára”. Mi sem erősíti ezt jobban, mint a mostani ellátó bázis átadása, amely nem csak hazai viszonylatban, de európai szinten is kiemelkedő jelentőséggel bír.
Jelenleg Magyarország 45 régiót lát el a Huawei termékeivel, mely hamarosan az 55-öt is elérheti. Ez a szám pedig csak tovább nőhet, a központ felfuttatása után ez a 70-et is elérheti.
Ez munkaerő növekedéssel is jár, ahogy Orbán Viktor miniszterelnök beszédében kiemelte, 2015-re a foglalkoztatottak számát duplázni, vagyis 3000 főre szeretnék emelni. Azonban már jövőre a mostani 1500-ről, 2000-re emelkedhet a számuk, amihez hozzájárul, a Huawei magyar kormánnyal kötött stratégiai megállapodása is, melynek részeként a vállalat folyamatosan bővíti magyarországi jelenlétét.
Orbán Viktor egy magyar közmondás köré építette beszédét: „aki mer, az nyer”. Úgy véli, ebben a beruházásban mindkét fél nyert, hiszen mertek nagyot álmodni és bátrak lenni, amikor ez az együttműködés létrejött. Ám a távolabbi jövőre nézve is vannak tervek. Bár, ehhez még sok munka szükséges, de elmondta, hogy szeretné, hogy hazánk a Huawei egyik innovációs központja legyen, és így is felkerüljön a vállalat térképére. Szerinte ma csak az nem üzletel a kínai vállalatokkal, aki „szándékosan becsukja a szemét”.
Az ünnepélyes megnyitó: balra Xiao Qian, a Kínai Népköztársaság nagykövete, jobbra Zhou Jun, a Huawei Technologies regionális elnöke
Az új központ számokban
Az ünnepélyes megnyitó után – ahol stílszerűen egy Huawei árut bontottak fel a megnyitást szimbólumaként – az új logisztikai központot közelebbről is szemügyre vehettük, amelyet a Huawei a partnerein, a DHL-en és a Westlogon keresztül üzemeltet. A mintegy 1 kilométeres hosszból 700 métert jártunk be. Bár még nem teljesen a Huawei „uralja a területet”, egyre több helyet bérelnek a mintegy 30 ezer négyzetméter alapterületű központban. Ide telepítik át teljes egészében Üllőn és Budapesten működő szállítási és raktározási tevékenységüket.
A központ kapacitása 3000 kamion havonta, és a befogadó árukészlet tekintetében is tetemes mennyiséget képes befogadni. Jelenleg 23 ezer köbméter áru található a központban, a maximális befogadóképesség pedig 25 ezer.
A központban háromtípusú terméket tárolnak – viszonylag rövid ideig, nagyjából egy hónapig van itt egy-egy áru: mikrohullámú, networking (hálózati) és vezeték nélküli kapcsolatot szolgáló berendezések kapnak helyet a 14 emelEtes polcokon, melyek magassága egyenként 2,5 méter, súlyuk pedig a 800 kilót is elérhetik.
A központban jelenleg 200-an dolgoznak, melyek közül 25 fehérgalléros, tehát szellemi munkát végző, és 175 kékgalléros, vagyis fizikai munkát végző szak- illetve betanított munkás van, de ez még csak a kezdet.
Kapcsolódó cikkek
- Átadják a Huawei Technologies regionális logisztikai központját
- Megvannak az InnoApps verseny győztesei
- Együttműködés, hogy a magyar űrszonda a Holdra jusosn
- Magyarországon terjeszkedik az Ekol
- Telenor és UNICEF: közös erővel a gyermekek védelméért
- A világ első ívelt OLED TV-je hazánkban
- Szolgáltatókhoz és gyártókhoz ragaszkodnak a magyar mobiltulajdonosok
- Pr-ügynökséget választott az AGRO.bio Hungary Kft.
- Nemi élet helyett Facebook?
- Egyre népszerűbb itthon is a HANA
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?
A No Fluff Jobs nemzetközi állásportál immár negyedik alkalommal elemzi a magyar, a lengyel, a cseh, a holland és az ukrán technológiai szektorban dolgozó nők fizetését, szakterületeit és készségeit, ám ezúttal más megközelítésből vizsgálta e témát. Elsősorban azt mérte fel, mikor kezdődött a nők érdeklődése e terület iránt, és kaptak-e támogatást céljaik megvalósításához. Az elemzés kitér a nemek közötti megkülönböztetésekre és egyenlőtlenségekre is.
Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája
Dömping árakkal, a hirdetési felületek leuralásával, tömegesen lehetetlenítheti el a hazai webáruházak működését a kínai e-kereskedő platform, a Temu. A csata még nem dőlt el, sürgős cselekvésre van szükség, különben megsínyli a hazai e-kereskedelmi piac jelentős része – figyelmeztet Szabó László a Growww Digital digitális marketing szakértője.
Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI
Az egészségügyi területen az adatok hiánya és költségessége korlátozza az MI fejlődését, különösen a bőrbetegségek esetén. A magyar MI fejlesztő csapat, az AIP Labs azonban létrehozott egy olyan fejlett, generatív MI-t, amely nemcsak tanul a meglévő forrásokból, hanem új adatokat is képes létrehozni, megkerülve a drága és nehezen beszerezhető címkézett adatok problémáját. Így szintetikus képeket tudnak alkotni olyan ritka bőrbetegségekről is, amelyekről jelenleg kevés információ áll rendelkezésre.
Magyar siker a bahreini Forma 1-en
A szezonnyitó Forma-1-es futam házigazdája, a Bahrain International Circuit (BIC) ma kiadott sajtóközleményében jelentette be, hogy a magyar Festipay készpénzmentes fizetés és integrált rendezvénymenedzsment szolgáltató cég által működtetett BIC PAY bevezetésével készpénzmentes fizetési rendszerre állnak át.
Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP
A kiválasztott felsőbbéves corvinusos hallgatók közép- és felsővezetők irányításával négy hónap alatt megismerhetik a banki vezetői kultúrát és mindennapokat.