Mi kerül a karácsonyi virtuális kosarunkba?
A Grando online pláza előrejelzése az idei karácsonyi szezonra
Az Allegro Group felmérése szerint a kényelem miatt választjuk az online ajándékbeszerzést. Idén karácsonykor okostelefon, tablet és TV kerülhet a fa alá, de a kívánságlistán helyet kapott a szeretet, a béke és a nyugalom is.
Az online üzletekben is megkezdődött az ünnepek előtti nagy hajrá: az Egyesült Államokban a karácsonyi bevásárlást megnyitó hálaadás és „fekete péntek” alkalmával az internetes vásárlások csaknem 3 milliárd dollárt tettek ki, hazánkban pedig 46 milliárd forintos forgalmat jósolnak a szakértők decemberre. Az Allegro Group novemberi felmérésében arra keresett választ, hogy az idei karácsonyi főszezonban kik választják majd a vásárlásnak ezt a kényelmes és időtakarékos formáját, és milyen termékek kerülnek a virtuális kosarukba a következő hetekben.
Tömegek a virtuális plázában
Az Allegro Group által üzemeltetett Grando.hu online pláza kérdőíves felmérése szerint a virtuális üzletek idén is tömegeket csábítanak át a zsúfolt plázákból a kényelmes kanapékra: a megkérdezettek 92,4 százaléka el tudja képzelni, hogy idén asztali számítógépén keresztül, 37,7 százaléka pedig azt is, hogy okostelefonján keresztül rendel karácsonyi ajándékot. Összehasonlításképp az Egyesült Államokban a hálaadás és a „fekete péntek” során a megrendelések 15,6 százaléka táblagépről, 8,6 százaléka pedig okostelefonokról érkezett. Bár az online vásárlást elsősorban a férfiak részesítik előnyben, a felmérés szerint a karácsonyi időszakban a nők aránya jelentősen megnő a vásárlók között, várhatóan idén is meghaladja majd az ötven százalékot.
Kényelmesen intézzük a karácsonyi bevásárlást
A válaszadók 36 százaléka a karácsonyi nagybevásárlást azért online intézi, mivel így nem kell kimozdulnia, a nyitvatartási időkhöz alkalmazkodnia, vagy épp a csomagokkal bajlódnia. Második helyen a kedvezőbb ár áll (23%), amit szorosan követ a széles kínálat (17%), hiszen a nagyobb üzletközpontok polcai ilyenkor hamar kiürülnek. A válaszadók 14 százaléka pedig azért a neten tervezi megrendelni az ajándékokat, mivel ez kevésbé időigényes, mint a hagyományos vásárlás.
Okos készülékek karácsonya várható
A korábbi évekhez hasonlóan az idei ünnepi szezon leginkább keresett termékei várhatóan az elektronikai cikkek lesznek, ezen belül is az okostelefon, a tablet és az okos TV. A háztartási kisgépek piaca az elmúlt egy évben a teljes kereskedelemben kétszámjegyű növekedéstprodukált hazánkban. Ez a tendencia minden bizonnyal a decemberi online vásárlásokban is megmutatkozik majd.
A hazánkban is egyre népszerűbb e-book is előkelő helyen áll a slágertermékek között, bár a felmérés szerint egyelőre a papír alapú könyveket részesítjük előnyben. Emellett a lakberendezési cikkek, játékok, ékszerek és parfümök is bekerülnek majd a karácsonyfa alá. Bár sokan úgy vélekednek, hogy ez az időszak egyre inkább a túlköltekezésről szól, a felmérésben résztvevők karácsonyi kívánságlistáján a termékek mellett helyet kapott a szeretet, a béke és a nyugalom is.
Növekedés az elektronikus fizetési módokban
Míg a Medián júniusi kutatásában a vásárlók 73 százaléka válaszolta azt, hogy az áru kézhezvételekor, utánvéttel fizet, a karácsonyi időszakban mégis az elektronikus fizetési módok arányának növekedése várható. Az asztali számítógépen keresztül internetezők csaknem fele (46%) el tudja képzelni, hogy a neten fizet a termékért, szolgáltatásért. A 26-35 év közöttiek ennél nagyobb arányban találják vonzónak az internetes fizetés lehetőségét (57,3%), a magasabb végzettségű válaszadók 63,8 százaléka tartja lehetségesnek, hogy ezt a fizetési módot válassza karácsonyi vásárlása során, és a nők is nyitottabbak mutatkoznak az átlagosnál (48,6%).
Inkább a futárt várjuk, mint hogy futkározzunk
A hazai e-kereskedelemben fokozatosan nő az átvevőpontok népszerűsége, ami elsősorban anyagi megfontolásokra vezethető vissza. Ám az év végi időhiányban sokan inkább lemondanak a néhány száz forintos megtakarításról a kényelem javára. A válaszadók 44,6 százaléka vallotta azt, hogy legutóbbi vásárlása során a futárszolgálattal történő kézbesítést választotta. Ez az arány a nyugdíjasok, a városban illetve a községben élők között meghaladta az 50 százalékot.
Kapcsolódó cikkek
- Új trójai fertőzi az androidos mobilokat
- Világszerte elérhető a Sony Xperia Tablet Z
- Idén karácsonykor a nők aktívabbak
- Hogyan tudhatja digitálisan is biztonságban családját?
- Webáruházakban készülünk az ünnepekre
- A Lenovo négy okoseszközt értékesít másodpercenként
- Percenként 700 Samsung készülék talál gazdára
- Karácsonyi roham a neten
- Egyszerre lesz Android és Windows Phone a HTC telefonokon?
- A neten is pláza-láz tombol
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?
Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.