Microsoft: a kütyük állnak a karácsonyi lista élén
A Microsoft karácsonyi kutatása szerint idén a legtöbben valamilyen technikai kütyüt szeretnének a fa alá, annak ellenére, hogy ezek kiválasztása jár általában a legtöbb stresszel. A legtöben a notebookokat, táblagépeket, játékkonzolokat, okostelefonokat vagy az átalakítható notebookokat keresik.
A Microsoft kutatásában 7500 európait kérdezett meg. Az összes válaszadó 78, míg a magyarok 70%-a állította azt, hogy valamilyen technikai kütyü szerepel a karácsonyi kívánságlistáján, ugyanakkor az is kiderült, hogy a válaszadók pont ezeknek a kiválasztását tartják a legstresszesebbnek a sokféle szempont és a nagy választék miatt.
A legstresszesebb vásárlói döntést igénylő ajándékok toplistája |
||
Sorrend |
Magyarországon |
Európában |
1. |
Technikai kütyük (36%) |
Technikai kütyük (39% ) |
2. |
Ruhák (33%) |
Ruhák (26%) |
3. |
Konyhai és háztartási eszközök (10%) |
Ékszerek és órák (11%) |
4. |
Ékszerek és órák (8%) |
Konyhai és háztartási eszközök (9%) |
5. |
Parfümök (8%) |
Parfümök (8%) |
A felmérés felfedte azt is, miért tartják sokan olyan bonyolultnak a kütyüvásárlást. A magyar válaszadók fele (51%) szerint ez a leginkább időrabló tevékenység, harmaduk (35%) nem ért eléggé ahhoz, hogy különbséget tegyen a funkciók és az elérhető lehetőségek között.
Szerencsére a segítség kéznél van: a hazai válaszadók fele (51%) elsősorban az internetes teszteket bújja tanácsért és támogatásért, harmaduk (36%) "techőrült" barátaihoz fordul, míg minden negyedik (26%) a bolti eladók szakértelmére épít.
Habár a férfiak és a nők egyaránt vágynak kütyükre, sokkal több férfi (54%) van tisztában azzal, hogy pontosan mit, milyen típust szeretne, mint a nők (31%). Hasonló különbség figyelhető meg azok között is, akik nem tudják még konkretizálni, hogy milyen eszközre vágynak: a férfiak fele (53%) saját maga kutatja ezt ki internetes tesztek alapján, míg az erősebb szociális képességekkel megáldott nők leggyakrabban inkább a szakértő bolti eladókhoz fordulnak (36%).
A legvágyottabb technikai kütyük toplistája |
||
Sorrend |
Magyarországon |
Európában |
1. |
Laptop (40%) |
Táblagép (26%) |
2. |
Táblagép (19%) |
Laptop (22%) |
3. |
Okostelefon (19%) |
Okostelefon (20%) |
4. |
Asztali PC (11%) |
Asztali PC (13%) |
5. |
Ultrabook (5%) |
Ultrabook (8%) |
6. |
Játékkonzol (4%) |
Játékkonzol (6%) |
7. |
Átalakítható notebook (2%) |
Átalakítható notebook (5%) |
"A Windows 8.1 megjelenésével számos új, korábban ismeretlen formájú, színű és funkcionalitású eszköz jelent meg a piacon a különleges táblagépektől a stílusos egybegépeken át a merész formavilágú átalakítható notebookokig, színes okostelefonokig. Közülük mindenki megtalálhatja a pénztárcájának és ízlésének leginkább megfelelőt” − mondta Bábel Gabriella, a Microsoft Magyarország lakossági üzletágának vezetője.
A kutatás, amely 1301 honfitársunk véleményét tartalmazza, összesen 7500 fő megkérdezésével zajlott az alábbi országokban: Ausztria, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Csehország, Horvátország, Írország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Norvégia, Olaszország, Oroszország, Portugália, Románia, Spanyolország és Ukrajna.
A Microsoft erről szóló infografikája itt érhető el: Microsoft Infographic.pdf
Kapcsolódó cikkek
- Új trójai fertőzi az androidos mobilokat
- 10 ujjas 10,1-es kompakt notesz az ASUS-tól
- Mi kerül a karácsonyi virtuális kosarunkba?
- 2 millió eladott Xbox One 18 nap alatt
- Hogyan tudhatja digitálisan is biztonságban családját?
- A Microsoft elismerte az Xbox One problémáját
- Karácsonyi tippek a Microsofttól
- A Lenovo négy okoseszközt értékesít másodpercenként
- Percenként 700 Samsung készülék talál gazdára
- Forgatható és szétszedhető Sony PC-k
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?
A No Fluff Jobs nemzetközi állásportál immár negyedik alkalommal elemzi a magyar, a lengyel, a cseh, a holland és az ukrán technológiai szektorban dolgozó nők fizetését, szakterületeit és készségeit, ám ezúttal más megközelítésből vizsgálta e témát. Elsősorban azt mérte fel, mikor kezdődött a nők érdeklődése e terület iránt, és kaptak-e támogatást céljaik megvalósításához. Az elemzés kitér a nemek közötti megkülönböztetésekre és egyenlőtlenségekre is.
Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája
Dömping árakkal, a hirdetési felületek leuralásával, tömegesen lehetetlenítheti el a hazai webáruházak működését a kínai e-kereskedő platform, a Temu. A csata még nem dőlt el, sürgős cselekvésre van szükség, különben megsínyli a hazai e-kereskedelmi piac jelentős része – figyelmeztet Szabó László a Growww Digital digitális marketing szakértője.
Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI
Az egészségügyi területen az adatok hiánya és költségessége korlátozza az MI fejlődését, különösen a bőrbetegségek esetén. A magyar MI fejlesztő csapat, az AIP Labs azonban létrehozott egy olyan fejlett, generatív MI-t, amely nemcsak tanul a meglévő forrásokból, hanem új adatokat is képes létrehozni, megkerülve a drága és nehezen beszerezhető címkézett adatok problémáját. Így szintetikus képeket tudnak alkotni olyan ritka bőrbetegségekről is, amelyekről jelenleg kevés információ áll rendelkezésre.
Magyar siker a bahreini Forma 1-en
A szezonnyitó Forma-1-es futam házigazdája, a Bahrain International Circuit (BIC) ma kiadott sajtóközleményében jelentette be, hogy a magyar Festipay készpénzmentes fizetés és integrált rendezvénymenedzsment szolgáltató cég által működtetett BIC PAY bevezetésével készpénzmentes fizetési rendszerre állnak át.
Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP
A kiválasztott felsőbbéves corvinusos hallgatók közép- és felsővezetők irányításával négy hónap alatt megismerhetik a banki vezetői kultúrát és mindennapokat.