Brit kutatók nem találtak bizonyítékot a mobiltelefonok egészségkárosító hatására
Nem találtak bizonyítékot a mobiltelefonok egészségkárosító hatására brit kutatók. A témát körüljáró eddigi legnagyobb brit program szerint nincs bizonyítható összefüggés a mobiltelefon-használat és a rák kialakulásának kockázata között.
David Coggon, az MTHR vezetője elmondta: a program kezdetekor tudományos bizonytalanságok és kétségek övezték a mobiltelefonok és a velük rokon technológiák miatti egészségügyi kockázatokat.
"A független program befejeződött, az alapos kutatáson nem találtunk bizonyítékot arra, hogy a mobiltelefonokból vagy bázisállomásukról érkező rádióhullámok kockázatot jelentenének az egészségre" - fejtette ki a szakértő.
A 13,6 millió fontba (mintegy ötmilliárd forintba) került programot a brit kormány és a telekommunikációs ipar támogatta. A program egész ideje alatt független bizottság felügyelte a kutatást, így biztosítva, hogy egyik érdekelt szervezet se befolyásolja a vizsgálat kimenetelét.
Coggon ugyanakkor figyelmeztetett arra, hogy még mindig maradtak megválaszolatlan kérdések. "Kevesebb a bizonytalanság, ezért sokkal kevesebb dolog miatt kell aggódni. Nem zárható ki viszont annak a lehetősége, hogy hosszútávon jelentkezhet valami, ami a korai években nem mutatkozik meg vagy akadnak olyan apróbb dolgok, amelyek nem derültek ki a most lezáródott kutatásból" - fejtette ki a tudós.
Az MTHR ezért új kutatást indít, amely a hosszú távú mobiltelefon-használatot vizsgálja. A COSMOS tanulmány összesen százezer mobilhasználót von be a kutatásba annak elemzésére, hogy milyen késeltetett káros hatásai lehetnek a mobiltelefonoknak.
http://www.telegraph.co.uk/technology/news/10636197/Mobile-phones-pose-no-health-risk-according-to-report.html
Kapcsolódó cikkek
- Az űrből számolják a bálnákat a kutatók
- Magához tért mesterséges álmából a kínai holdjáró, de még kérdéses a felépülése
- Előadásokkal és kiállítással ünnepelték a Masat-1 második születésnapját
- Az Android mindent visz
- Hamarosan robotok takarítanak helyettünk
- Steve Wozniak szerint az Apple androidos mobilt is gyárthatna
- Az óceán mélyén tesztelik az orvosi képalkotó technológiát
- iOS 8 és iWatch – fókuszban a mozgás és az egészség
- Csúcstechnológiai tudást átadó CERN-képzés Budapesten
- Viselhető könyv segíti az olvasókat a karakterek érzelmeinek átélésében
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.