Nyomtatott könyvsorozat készülne a Wikipédiából
Elképzelhetetlennek tűnik, hogyan lehet könyvvé alakítani egy olyan gyűjteményt, melynek csak az angol változata több mint 4 millió cikket tartalmaz. Egy csapat most mégis erre a feladatra vállalkozik egy Indiegogo projekt keretében.
Egy nem mindennapi nyomtatott gyűjtemény összeállítása a cél, ehhez keresnek támogatókat. Egy elszánt csapat, a PediaPress az Indiegogón kampányol azért, hogy a Wikipédia angol változatát kiadhassák könyv formában. A több mint 4 millió cikket 1000 könyvben publikálnák, miután mindegyiket átalakították PDF formátumba. Mindegyik könyv szürkenyomással készülne, – ha több pénz gyűlik össze, színesben adnák ki – és nagyjából egyenként 1200 oldalas lennének, vagyis összesen 1 193 014 oldalból állna a gyűjtemény.
Az elkészült sorozatot egy nyilvános kiállításon a nagyközönség elé tárják majd, hogy megmutassák, mekkora valójában a Wikipédia angol gyűjteménye. Ehhez nem kis terület kell: már kiszámolták, hogy a könyvespolc, melyre szükség lenne, több mint 10 méter hosszú és 2,5 méter magas lenne.
A tervek szerint a gyűjteményt először a 2014-es Wikimania konferencián mutatnák be augusztusban. A könyvek ebben az évben a Barbican Centre művészeti központban lennének kiállítva, mely a maga nemében a legnagyobb Európában. Amennyiben érdeklődés mutatkozik a gyűjtemény iránt, egy világkörüli túrára indulhatnának a könyvek a Wikimania után.
Végül, a csapat szeretné egy nyilvános könyvtárnak adományozni a gyűjteményt. Úgy gondolják, a későbbi generációk számára ez egy kosztümös darabja lehet majd a digitális forrradalomnak.
Kapcsolódó cikkek
- A GE egy gyermek szemével
- 13 éves a Wikipédia
- A Xeroxtól erősít a 3D Systems
- Már emberi májat is nyomtatnak 3D-ben
- Piaci áttörés előtt a 3D nyomtatási technológia
- Mobilitást elősegítő fejlesztéseken dolgozik a Xerox
- „Vedd a neten!” – nincs tumultus és kedvezmények várnak
- Megvan a Lenovo Motivátor Nagydíjának legjobb ötlete
- A Google kampányol, hogy Indiában több nő használja az internetet
- Telepíteni és irányítani is távolról lehet a Zebra nyomtatóit
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Eldőlt, hogy kik képviselik Magyarországot a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián
Két magyar csapat jutott tovább a Szíriában megrendezésre kerülő Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpiára (IIOT). A világverseny nemzeti előválogatójaként szolgáló Kódkupát március 10-én rendezte meg a Neumann Társaság az Algo Pro Club és a Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium együttműködésével. A hiánypótló csapatverseny nagy hangsúlyt helyez a csapattagok közötti kooperációra, ami a vállalati munkakultúrára is felkészíti a fiatalokat.
MI festőrobot szórakoztatta a nézőket a Magyar Ifjúsági Robot Kupán
Az előző évek közkedvelt versenyszámaival, így többek közt a robotszínházzal, robotfocival és a menekítő robotok mérkőzésével zajlott le a 17. Magyar Ifjúsági Robot Kupa (MIRK) Nyíregyházán. A versenyt a Neumann Társaság megyei szervezete, a Nyíregyházi Egyetem és a Magyar Robot Kupa Alapítvány szervezésében, a Neumann Társaság kiemelt szakmai támogatásával bonyolították le.
Újabb Apple Premium Partner üzlettel erősít az iSTYLE a Westendben
Az iSTYLE, az Apple termékek vezető hazai viszonteladója, a mai napon megnyitotta második Apple Premium Partner üzletét a Westend City Centerben. A lépés fontos mérföldkő az iSTYLE életében, hiszen az új flagship store árukínálata, magasan képzett munkatársai és minőségi szolgáltatásai még közelebb hozzák az ikonikus Apple Store-ok vásárlási élményét a hazai közönséghez.
Google atombomba: kombinált Core, Spam és HCU algoritmus frissítés egyszerre
A Google a tegnapi napon bejelentette, hogy több intézkedést is bevezet, amelyek célja a keresési eredmények minőségének javítása.
Átadták a Marketing Diamond Awards győzteseinek járó díjakat
Február 7-én, a MARKETING TRENDFORUM keretén belül, az ETELE CINEMA-ban rendezett eseményen adták át a Marketing Diamond Awards 2023-as elismeréseit. Idén a Pentacom lett az „Az Év Ügynöksége”, míg a Billingo Technologies Zrt. érdemelte ki az „Az Év Vállalata” díjat. A 34 tagú, meghatározó hazai hirdetőkből és ügynökségi szakemberekből álló zsűri szavazatai alapján „Az Év Marketingnagykövete” címet a Kiszervezett Marketing kapta.