A Mercedes C osztályban debütál az Apple új autós multimédiás rendszere
A német prémium autógyártók között a Mercedes-Benz elsőként építi be autóba az Apple CarPlay multimédiás rendszert. A későbbiek során elérhetővé váló rendszer működését a Mercedes-Benz egy már megrendelhető, új C-osztályban mutatta be a Genfi Autószalonon.
2013 júniusában az Apple 24. WWDC (Worldwide Developers Conference) konferenciáján bemutatta az „iOS in the Car” (iOS az autóban), úgy nevezett ’Incar’, vagyis autóba integrált multimédiás rendszert. Időközben a vállalat CarPlay néven hivatalosan is bejelentette és elérhetővé tette az iPhone-alapú rendszert.
A Google szintén dolgozik egy autós multimédiás rendszeren: amint ez piacra kerül, a Mercedes-Benz ügyfelek az Android világát is megismerhetik autójukban. Ezzel a Mercedes-Benz – miután két évvel ezelőtt bemutatta a Drive Kit Plus és a Digital DriveStyle-App kombinációját – továbbra is iránymutató marad az autós okostelefon-integráció terén. Mindezek mellett a Mercedes-Benz Comand Online multimédiás rendszerével minden kompatibilis mobiltelefont össze lehet kötni, ami az ügyfelek számára lehetőséget biztosít a hálózathoz történő kapcsolódásra, valamint a Mercedes-Benz alkalmazások biztonságos és kényelmes használatára.
Azt, hogy miként nézhet ki egy Android-alapú, autóba integrált multimédiás rendszer, a Mercedes-Benz már 2011-ben lenyűgöző módon demonstrálta: az „AMG Performance Media” segítségével lehetővé vált a hossz- és keresztirányú gyorsulások kijelzése, a motortól lehívott teljesítménnyel, forgatónyomatékkal, valamint a gázpedál adott pozíciójával egyetemben. A versenypályán abszolvált köröket a rendszer rögzíteni tudja, később pedig ezeket kielemzés céljából le lehet hívni. Az ügyfelek további funkciókat is társíthatnak a rendszerhez, mint például internet-hozzáférhetőséget és WiFi hotspot-ot.
Két évvel ezelőtt, 2012-ben a Mercedes-Benz szintén a Genfi Autószalonon mutatott be egy iránymutató innovációt: az autózás történelmében először a Drive Kit Plus és a Digital DriveStyle-App alkalmazás lehetővé tette az okostelefonok járműarchitektúrába történő teljes körű integrációját, ezáltal biztonságos és kényelmes működtetést biztosítva vezetés közben is. A rendszer részeként az okostelefon kábelen csatlakozik a járműhöz (a Drive Kit Plus segítségével) és eközben töltődik is. A Mercedes-Benz által fejlesztett Digital DriveStyle App alkalmazás eközben az okostelefonon fut és az összes alapvető funkciót egyesíti a Közösségi (pl. Facebook, Twitter, Google+), a Média (pl. Aupeo Személyes Rádió), illetve a Helyek (pl. navigáció, Google helyek) menüpontok alatt. Az okostelefonok magas szintű grafikai és feldolgozó képességeinek köszönhetően ezek a funkciók briliáns minőségben jelennek meg a jármű kijelzőjén. A Digital DriveStyle App a jármű vezérlőjével működtethető. Továbbá lehetővé vált a kommunikáció Sirivel, vagyis az iPhone digitális személyi asszisztensével anélkül, hogy a vezetőnek le kellett volna vennie a kezét a kormányról. A Drive Kit Plus és a Digital DriveStyle App jelenleg az iPhone 4 és az iPhone 5 változatokkal kompatibilis.
forrás: autoblog.hu
Kapcsolódó cikkek
- A táblagéppiac számokban
- Új iPhone forgalmazó a hazai piacon
- iOS 8 és iWatch – fókuszban a mozgás és az egészség
- Közel 1 milliárd okostelefont adtak el tavaly
- Rekordot döntött az Apple az ünnepi időszakban
- Már 80%-os az iOS 7 elterjedtsége
- A China Mobile is megkezdte az iPhone-ok eladását
- Új Apple szabadalmak a láthatáron
- Obama nem használhat iPhone-t
- Meghétszereződött az iOS 7 készülékek aránya
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Közel félmillió e-töltőpontra is szüksége lehet Franciaországnak néhány éven belül
A becslések szerint 2030-ra Franciaországban legalább 330 ezer, de akár 480 ezer e-töltőállomásra is szükség lehet. Ehhez gyors ütemben, folyamatosan újabb és újabb autópálya-pihenőhelyeket szerelnek fel töltőkkel, ahol már most akár 20 perc alatt 80 százalékra „tankolhatóak” az e-autók.
A Continental SportContact 7 nyerte az Auto Bild sportscars kiadványának tesztjét
A Continental SportContact 7 gumiabroncs első helyezést ért el az Auto Bild sportscars kiadványa által végzett UHP nyári gumiabroncs-teszten (24/4. szám), melyen „tesztgyőztes” és „példamutató” minősítést kapott. A nagy teljesítményű autógumi hat nemzetközi gyártó modelljével szemben győzött: 1,2-es összpontszámmal a teszt első helyezettje lett. A szerkesztők a 265/35 R 19-es méretű autógumit egy Mercedes AMG GT első-, míg a 295/30 R 20-as méretű modellt annak a hátsó tengelyén tesztelték, összesen kilenc tesztszakaszban, vizes és száraz utakon egyaránt.
A Continental abroncsa megnyerte a német Auto Zeitung autógumi tesztjét is
Az Auto Zeitung német autós magazin szerkesztői legutóbbi nyári gumiabroncs-tesztjükben a Continental PremiumContact 7-et nevezték meg a „ragyogó győztesnek" (24/7. szám). Mind a vizes, mind a száraz vezetési teszteken a legmagasabb pontszámot érte el. A lap szakértői a 225/45 R 17-es méretben kilenc gumiabroncsot vizsgáltak egy BMW 120i-n, összesen 13 kritériumot szem előtt tartva. Európai, ázsiai és amerikai abroncsmárkák termékeit mérték fel.