Bell Research: a teljesítmény a döntő laptopvásárláskor
A magyaroknak a teljesítmény a legfontosabb szempont laptopvásárláskor, ezt a maximálisan adható 10 pontból 9,2 pontra értékelték a fogyasztók - derül ki a Bell Research által készített felmérésből.
A kutatásból az is kiderült, hogy minden harmadik ember notebookon dolgozik, minden második pedig munkájához legalább havi rendszerességgel használ hordozható számítógépet. A férfiak között több a laptophasználó: mindössze tízből négyen mondták, hogy sosem használnak notebookot, míg a nők közül tízből öten.
A válaszadók 85 százaléka notebook vásárláskor a hordozhatóságot fontosnak, vagy alapvető fontosságúnak ítélte: a megkérdezettek közel fele szerint egy ilyen készülék ideális súlya alulról közelíti a másfél kilogrammot.
Tízből három ember szerint a szín egyáltalán nem fontos, és mindössze ketten keresnek direkt színes, azaz nem fekete vagy ezüst gépet. A nők között a legnépszerűbb a rózsaszín és a fehér, míg a férfiak több mint 80 százalékánál a kék uralma elsöprő.
A kutatás szerint ezzel ellentétben az újdonságokra egyre inkább nyitottak a vásárlók. Habár még csak nemrégiben jelentek meg a magyar piacon az úgynevezett 2 az 1-ben készülékek, amelyeknél a kijelző leválasztható és önálló táblagépként is használható, máris nagy népszerűségnek örvendenek: a válaszadók 71,3 százaléka preferálna ilyen modellt, és átlagosan 15 ezer forinttal többet fizetne érte.
Még nagyobb igény mutatkozik az érintőképernyőre, hiszen a megkérdezettek 76,5 százaléka szeretné ily módon is vezérelni hordozható PC-jét, és ezért mintegy 11 600 forinttal többet is adna - ismerteti a közlemény.
Kapcsolódó cikkek
- Salgótarjánban folytatódik a Digitális Közösség Program
- Teljesítmény alapján vesz laptopot a magyar
- Lezárult a miskolci Digitális Közösség Program második szakasza
- Olaszországi laptoptolvajokat fogtak el Magyarországon
- Rejtett fenyegetés a laptopok BIOS-ában
- Az új ThinkPad X1 Carbon a legkönnyebb 14 hüvelykes ultrabook a világon
- Január közepéig lehet pályázni Miskolcon az ingyen laptopokra
- Toshiba Z-sorozat - tartós, könnyű notebookok üzletembereknek
- Toshiba Satellite Z30 – mobilitás és teljesítmény
- Kortárs képzőművészek kiállítása a laptopról
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.