Mobilböngészés – Android vs. iOS
Világszinten az Android vezet, de a nyugati országokban az iOS dominál
A dotMobi adatai szerint az Android vezeti a mobil böngészési statisztikákat világviszonylatban, a nyugati országokban viszont az Apple operációs rendszere áll az élen.
Nehéz kérdés eldönteni, hogy az iOS vagy AZ Android áll az élen világszinten, hiszen az egyes piacokat tekintve is eltérő a kép. Ráadásul míg a Google Android rendszere számos eszközön jelen van, addig az iOS csak az Apple termékek kiváltsága.
A mobilspecifikus szolgáltatásokszéles választékát kínáló dotMobi vállalat kutatása során egymilliárd weboldal mobilváltozatát vette górcső alá 101 országban a két legnépszerűbb mobil operációs rendszert vizsgálva.
Az adatok az oldallátogatások számán alapulnak. Az alábbi térképen látható, mely országokban domináns az iOS (szürke) és mely országokban az Android (zöld) operációs rendszer. Ezek a számok csupán egy tendenciát mutatnak számunkra, de összességében a vizsgált 101 országból 34-ban az Apple, míg 67 országban a Google operációs rendszere a meghatározó mobilfronton.
A kisebb platformokat nézve kevés olyan ország akad, ahol bármely másik domináns lenne. Mindössze két olyan ország van a vizsgáltak közül, ahol nem a két meghatározó rendszer a domináns. Dél-Afrikában a BlackBerry uralkodik 39%-kal, Bangladesben pedig a Nokia készülékei iránt mutatkozik a legnagyobb kereslet (26%).
Az Egyesült Államokban viszonylag kevés teret enged a két domináns platform a többi versenyzőnek. Az adatok szerint az iOS és az Android elterjedtsége együttvéve 97%-os a mobilwebböngészés terén.
Megoszlás országok szerint:
Forrás: TheNextWeb.com
Kapcsolódó cikkek
- WWDC: az iOS sikerei számokban
- LG okos izzók Android és iOS felhasználóknak
- Új funkciók Androidon a Google kereső „OK Google” hangutasításában
- Áprilisban mobilokra is jön a The Amazing Spider-Man 2
- A Mercedes C osztályban debütál az Apple új autós multimédiás rendszere
- A táblagéppiac számokban
- Megérkezett a OneDrive
- A Windows teret engedne az Android alkalmazásoknak
- Viszlát, Flappy Bird! – besokallt az idegölő játék fejlesztője
- Steve Wozniak szerint az Apple androidos mobilt is gyárthatna
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!
Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.