Magyar döntősök a Global Impacton
Három magyar ötlet jutott döntőbe a Global Impact Competition elnevezésű nemzetközi innovációs versenyen, amelyet április 29-én rendeznek a budapesti Akvárium Klubban.
A kelet-közép- és délkelet-európai innovációs verseny nevezői olyan projektekkel jelentkeztek, amelyek a technológia révén 3 éven belül pozitív hatással lehetnek milliónyi Közép- és Kelet-Európában élő ember életére. A rendezvényen az idei GIC legjobb 6 versenyzője mutatja be projektjét a Singularity University oktatóiból és a régió prominens vállalatainak vezetőiből álló zsűri előtt - közölte a Design Terminál az MTI-vel.
A döntősök közül ketten nyernek ösztöndíjat a NASA Research Parkba, hogy részt vegyenek a Singularity University exkluzív képzésén, a nyári Graduate Studies programban. A 60 ezer dollár összértékű díjakat kiosztó záró eseményen képviselteti magát a hazai startupközösség, az üzleti élet és az innovátorok köre. A verseny főtámogatója a GE Healthcare magyarországi szoftverfejlesztő központja, amely hazánk utóbbi évtizedének egyik legnagyobb vállalati innovációs beruházását indította el idén Magyarországon.
A Global Impact Competition rövid időn belül már a második jelentős technológiai fórum, amelyet szilícium-völgybeli alapítói a magyar fővárosba hoztak. Tavaly novemberben a Singularity University - szintén a Design Terminál támogatása mellett - Budapesten tartotta mintegy 800 fős globális konferenciáját, a Singularity Summit Europe-ot.
Kapcsolódó cikkek
- Indul a Big Blog Exchange
- Fél év múlva piacon a Project Ara [Videó]
- Nemzetközivé nőtte ki magát a Hackathon-in-a-Box
- Az infokommunikáció kiemelt szerephez jut a következő négy évben
- Magyar cég kínálatában a Tecnomatix digitális gyártási termékcsalád
- Szakmai díjat nyert Pécs mobileszközöket használó imázskiadványa
- Rekord az idei Smartmobilon
- Innováció a mozgássérülteknek – fejjel irányítható kerekesszékek
- Magyarország legnépszerűbb webshopja kerestetik
- A Telekom az idén is meghirdeti nemzetközi innovációs pályázatát
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.