Majdnem minden tízéves internetezik Németországban
Majdnem minden tízéves használja Németországban az internetet, és az okostelefon az egyik legfontosabb kommunikációs eszköz a gyerekek körében egy hétfőn ismertetett felmérés szerint.
A német informatikai cégek szövetsége (Bitkom) megbízásából készült vizsgálat szerint a 6-7 évesek körében 76 százalék a legalább alkalmanként internetezők aránya, és a tízéves korosztályban már szinte mindenki, 94 százalék internetezik.
A tízévesek átlagosan 22 percet, a 16-18 éves korosztály tagjai pedig majdnem két órát - 115 percet - töltenek el internetezéssel naponta. A kisebbek főleg videókat néznek meg, vagy online játékokkal játszanak, és az életkor emelkedésével a tartalomfogyasztás mellett egyre nagyobb a szerepe a kommunikációnak, a közösségi portáloknak és a kapcsolattartást szolgáló alkalmazásoknak.
Az okostelefon a tíz éven felüli gyerekeknél mindennaposnak számít, a 12-13 éves korosztályban már 85 százalék a piacon alig néhány éve megjelent készüléktípussal rendelkezők aránya, és a 16-18 éves korosztályban az okostelefon az első számú eszköz a hozzáféréshez: ebben a korcsoportban az internetezők 89 százaléka okostelefonnal, illetve okostelefonnal is használja a világhálót. A második helyen a notebook áll 69 százalékkal, a harmadik a személyi számítógép 52 százalékkal. A táblagép egyelőre kevéssé fontos, a felmérésben megkérdezett 16-18 évesek 26 százaléka mondta, hogy használ táblagépet internetezéshez.
Az életkor emelkedésével egyre sokszínűbb az internethasználat, és a 16-18 évesek már nagyjából megegyező arányban használják a világhálót tartalomfogyasztásra, kommunikációra és tájékozódásra. Ebben a korosztályban 85 százalék szokott videókat, filmeket nézni és 80 százalék hallgat zenét az interneten, míg 85 százalék közösségi portálok, 76 százalék pedig üzenetküldő és csevegőszolgáltatások révén baráti, rokoni kapcsolatokat ápol, és 83 százalék keres a tanuláshoz, munkához szükséges információkat.
A közösségi portálok, kapcsolattartást szolgáló alkalmazások használata 10-11 éves kortól fordul elő. A 12-13 éves korosztályban 42 százalék, a 14-15 éveseknél 65 százalék, a 16-18 éveseknél 85 százalék a használók aránya. A legnépszerűbb a WhatsApp, a Facebook és a Skype, utánuk a Google+ és az Instagram következik.
A felmérés alapján a német fiatalok nagy többsége tudatosan viszonyul a magánszféráját érintő adatokhoz, ami főleg a szülői iránymutatásnak tulajdonítható - emelte ki a kutatás berlini bemutatóján Dieter Kempf, a Bitkom elnöke. A 16-18 éves korosztályban 88 százaléka ügyel arra, hogy milyen információkat oszt meg magáról, és a megkérdezettek 80 százaléka számolt be arról, hogy a szülők szokták kérni arra, hogy lehetőleg ne közöljön túl sok magánjellegű információt az interneten.
A családi nevelés mellett fontos az iskola is, emelte ki a Bitkom vezetője. A szervezet javaslata szerint be kell emelni a közoktatási tantervekbe az internet-használati kompetencia kialakítását és fejlesztését.
Képek: expatchild.com; mathandreadinghelp.org
Kapcsolódó cikkek
- Interaktívak és hiperaktívak a tévé előtt
- Az Android mindent visz
- Deloitte: 2014 az okos eszközök éve lesz
- A traktor és a Simson motor a legmenőbb a Jófogáson
- Mobilappal adni-venni
- 2019-ig háromszorosára nőhet az okostelefon-előfizetések száma
- Amerikában az Apple lekörözte a Samsungot
- Magunk után is kutatunk a Google-n
- A neten női táskát vásárlók egyhatoda férfi
- Telenor Okostelefon Akadémia – fókuszban a játék
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Különleges installációval ünnepli a Föld napját a Prologis
Különleges installációval ünnepli a Föld napját a Prologis magyarországi csapata. A vezető logisztikai ingatlancég a Prologis Park Budapest-Sziget II-ben egy 350 négyzetméteres festménnyel emlékezik meg a környék állat- és növényvilágáról, ezzel is felhívva a figyelmet a fenntarthatóság és az élővilág tiszteletben tartásának fontosságára.
Az AOC a Graphic Pro U3 sorozattal erőt ad az alkotóknak
A kijelzőspecialista AOC büszkén jelenti be a kreatív szakemberek egyedi igényeihez gondosan kidolgozott új monitorcsaládját. A kivételes színhűségével, élvonalbeli funkcióival és elegáns, díjnyertes dizájnjával az AOC Graphic Pro U3 sorozat forradalmasítja a fotósok, vizuális művészek, tervezők, szerkesztők, műsorszolgáltatók, producerek és játékipari szakemberek munkáját.
A szombati kiszállítás bevezetése után aznapi csomagautomatás kiszállítással erősít az eMAG
Jelentős logisztikai fejlesztésekkel segíti az eMAG a Budapesten és Pest vármegyében élő ügyfelek kiszolgálását: az online áruház a hétköznap délig leadott megrendeléseket várhatóan még aznap több mint háromszáz, a térségben működő easyboxba szállítja ki. Az új szolgáltatás a platformon aznapi kiszállításra jelölt termékekre vonatkozik.
Új területen erősít az OTP Mobil
Tovább bővültek az OTP Mobil által kínált innovatív fizetési lehetőségek, így már nem csak a Simple alkalmazás és a SimplePay megoldások előnyeit élvezhetik a felhasználók. A fintech vállalat ugyanis felvásárolta a HelloPayt, amely elsősorban vendéglátóhelyek, szórakozóhelyek és fesztiválok fizetési rendszereit üzemelteti.
A napenergia-innovátor TSS4U az ABB technológiáját használja
A hollandiai TSS4U innovatív, szigetüzemű napenergia-rendszereket szállít világszerte kritikus alkalmazásokhoz, így segítve a vállalatokat abban, hogy a dízelgenerátorokat fenntartható energiával váltsák ki. Távközlési tornyok, olaj- és gázipari létesítmények, valamint víztisztító telepek energiaellátása támaszkodik a TSS4U napelemes rendszereire, amelyek a legmagasabb követelményeket támasztó környezetben is megbízható energiatermelést biztosítanak.