Magyar IT-cégek mutatkoznak be Szingapúrban az ExhibIT-en
A magyar kereskedőház május 27-ei irodanyitásához kapcsolva május 28-án húsz magyar IT-cég mutatkozik be az ExhibIT szakmai rendezvényen Szingapúrban - mondta Kerekes György, a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. vezérigazgatója háttérbeszélgetésen Budapesten és hozzátette: az ExhibIT roadshow iránt jelentős szingapúri érdeklődés mutatkozik, eddig mintegy 100 ottani cég regisztrált a részvételre.
Kerekes György emlékeztetett arra, hogy a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. egy évvel ezelőtt jött létre többségi állami tulajdonban, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara közreműködésével. Hozzátette, tapasztalatuk szerint a külpiacon igény mutatkozik a magas minőségű magyar fogyasztási cikkek, illetve a tudásexport iránt, ez utóbbiba tartozik az IT-szektor, valamint a hagyományos mérnöki szolgáltatás.
Faragó Csaba kitért arra, hogy a szingapúri piac érdeklődést mutat a magyar IT-termékek, szolgáltatások, a mezőgazdaság, az erdészeti alapanyagok, az egészségügy területe iránt. Magyarország szingapúri nagykövete rámutatott arra, hogy a két ország közötti jelentős földrajzi távolság áthidalása a cégeknek érdemi költséggel jár, ennek mérséklésében segíthet a kereskedőház működtetése. Felhívta a figyelmet arra, hogy a szingapúri cégek üzletkötés esetén képviselethez ragaszkodnak.
Szőke István, a szingapúri kereskedőház szóvivője elmondta, hogy Szingapúrban erős az állam szerepe, és komoly legitimitást jelent az állami részvétellel működő kereskedőház jelenléte az üzleti életben.
Horváth Miklós, a Magyar Külgazdasági Szövetség elnöke kiemelte: szakmai partnerséget töltenek be a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt.-vel való együttműködésben. Közölte: a magyar kkv-szektor exportja rendkívül alacsony a multikhoz képest, amin szeretnének változtatni.
Kapcsolódó cikkek
- Tablet boom-mal és magyar kiállítókkal rajtol január 8-án a 2013-as CES
- A jövő okos otthona a Samsungtól
- CeBIT: Robotkézfogástól az adatbiztonságig
- Tizennégy magyar cég a hannoveri CeBIT-en
- A digitális biztonság lesz az idei CeBIT fő témája
- Misztikus kísérletek, villamdelejes forgony, influenciagép a kiállításon
- Megkezdődik a Mobil Világkiállítás Barcelonában
- Startup Europe Roadshow az infokummunikációs fiatal vállalkozások megsegítésére
- Samsung csúcstechnológiás kijelzők az ISE 2014 kiállításon
- CES 2014: látványos külsőségek vs. belső univerzum
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.