Vodafone: M2M megoldás segíti a biztonságos Szigetelést

forrás: Prím Online, 2014. augusztus 8. 16:23

A Vodafone Magyarország, az Inepex Kft. és a Helperek Egyesület közreműködésével M2M technológia segíti a biztonságos bulizást, illetve az esetelegesen megsérültek, rászorulók minél gyorsabb ellátását a Sziget Fesztiválon.

A Vodafone 3G hálózatán működő SIM kártyák segítségével a hajógyári szigeten a Sziget Fesztivál ideje alatt a Helperek Önkéntes Segítők Közhasznú Egyesülete járőrei az Inepex által fejlesztett IneTrack nyomkövető rendszert használják, hogy a lehető leggyorsabban segítséget nyújthassanak az esetlegesen rászorulóknak. Nyilas Orsolya, a Vodafone  belső kommunikációs és társadalmi felelősségvállalás igazgatója  kiemelte, hogy a Vodafone hálózatának magas minősége és az M2M technológia alkalmazása ezen a területen is minden korábbinál jobban szolgálja a mentésben, megelőzésben résztvevők munkáját és ezáltal a szórakozók, bulizók kényelmét és biztonságát is.

A Helperek önkénteseiből álló járőrcsapatai a nap 24 órájában dolgoznak a Sziget fesztivál területén és segítenek a bajbajutott fiataloknak, illetve megpróbálják megelőzni a bajt, beterelik a napról az ott elaludtakat, vizet osztanak a hőségben, vagy más módon segítenek. A mai korszerű technológiák, mint az okostelefonok és az M2M alkalmazás használata gyorsabbá, hatékonyabbá teszi a munkánkat, ami minden fesztiválozó számára hasznos lehet, mondta Kuszpa Péter, a Helperek Önkéntes Segítők Közhasznú Egyesülete alelnöke.

Az M2M technológia és az IneTrack nyomkövető rendszer segítségével a Helper diszpécserek folyamatosan látják, hogy éppen merre járnak a járőrcsapatok és hívás esetén a legközelebbi egységet tudják a helyszínére küldeni. A technológiát a Helperek a Volt Fesztiválon és a Balaton Soundon is éles körülmények között tesztelték. A rendszer gyorsaságnak köszönhetően érkezhetett elsőként orvosi szakszemélyzet a Balaton Sound utolsó hajnalán történt vonatgázolásban életveszélyesen sérült fiatalemberhez is, aki végül a gyors és szakszerű ellátásnak köszönhetően túlélte a rettenetes balesetet.

A Helperek Egyesület önkéntesei az építkezéstől a bontásig dolgoznak a Szigeten, majd áttelepülnek a nyár két hátralévő nagy fesztiváljára, a B.my.Lake-re és a Strand Fesztiválra, hogy ott folytassák hasznos munkájukat.

 



Az IneTrack nyomkövető rendszert a Helperek Egyesület járőrei okostelefonos alkalmazással használják, de ugyanez a technológiai megoldás támogatja a Cserhát Mentőkutyás Egyesület munkáját is. Ebben az esetben a Cserhát Mentőkutyás Egyesület által használt nyomkövető eszközök műholdas helymeghatározás alapján, a Vodafone Magyarország által biztosított SIM-kártyák segítségével, a szolgáltató GSM-hálózatán továbbítják aktuális helyzetüket egy központi számítógépbe. A mentés irányítója mobilinternet-kapcsolaton keresztül, táblagépével, vagy számítógépével a központi számítógéphez kapcsolódva, egy böngészőből elérhető alkalmazás segítségével bárhonnan képes folyamatosan követni a mentőcsapatok útját. Ily módon láthatja a már átfésült területet, és felmérheti, hogy merre érdemes folytatni a keresést. Mindez gyors döntést és reagálást tesz lehetővé, amelyen kritikus helyzetben akár élet és halál kérdése is múlhat. A fejlesztéseknek köszönhetően a Cserhát Mentőkutyás Egyesület hazánk legkorszerűbb eszközökkel felszerelt mentést végző civil szervezeteként működik.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50