Robotok főznek és szolgálnak fel egy új kelet-kínai étteremben
Főznek és felszolgálnak - a teljes személyzetet robotok adják egy étteremben Kínában, ahol egyre szaporodik a hasonló helyek száma.
A kelet-kínai Kunsanban található, újonnan nyitott étteremben a tulajdonoson kívül nem dolgozik élő ember. A kicsi, helyi ételeket kínáló étteremben a személyzetet 15 darab, 1,2 méter magas robot teszi ki, ők veszik fel a rendelést, ők főznek, majd szolgálják fel az ételt és takarítanak a vendégek távozása után. Az étterembe belépőket is robotok köszöntik, az ajtóban álló páros előre beprogramozott mondatokat ismétel.
A tulajdonos, Szung Jü-kang a helyi sajtóban úgy fogalmazott: a lánya kért otthonra egy robotot, mivel nem szívesen végez házimunkát. Innen ered a robotétterem ötlete, mely anyagilag is kiváló beruházás. A robotok ára 40 ezer jüan (1,5 millió forint) körül van, ez körülbelül egy-egy pincér vagy szakács éves jövedelmének felel meg. Ezek a dolgozók ugyanakkor nem kérnek szabadságot, nem betegszenek meg, és a kétórás töltési időn túl pihenésre sincs szükségük.
Az étterem a kínai közösségi portálokon is gyakran emlegetett téma lett megnyitása óta, annak ellenére, hogy nem ez az első ilyen vendéglátó egység az országban. Az első robotétterem még 2012-ben nyílt meg az észak-kínai Harpin városában, és azóta legalább fél tucat robotokat is munkába állító étterem nyílt.
Kapcsolódó cikkek
- A Földre visszatérni képes holdszondát indít Kína
- Hongkongban fejlesztik a világ legpontosabb arcfelismerő rendszerét
- Feketelistás lett az Apple
- Magát rakja össze az origami ihlette új robot
- Két éve landolt a Curiosity
- Újabb körben tisztítják meg a káros információktól a kínai csevegőprogramokat
- Nem kaphatnak több iPad-et a kínai állami hivatalnokok
- Nem kell Kínának a Symantec és a Kaspersky Lab
- Kínában a Xiaomi letaszította a trónról a Samsungot
- Két perc alatt tanult meg egy robot törött lábbal járni
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: