Tárlat a nőket mellőző videójátékok alternatíváiról
A berlini számítógépes játékok múzeuma arra vállalkozott, hogy bemutassa a férfiakon is győzedelmeskedő számítógépes női karaktereket.
Ezzel a trenddel megy szembe a berlini számítógépes játékok múzeuma. Az intézmény a Leading Lady című kiállításán főként olyan játékokat mutat be, amelyek főhősei nők. Mascha Tobe, a tárlat egyik kurátora elmondta, nem a negatív példákat akarják bemutatni, sokkal inkább olyan karakterekre helyezik a hangsúlyt, akik erősek, és teljesen új nőtípust jelenítenek meg.
A legismertebb női videójáték-hősnő, persze, nem hiányozhat a kiállításról, Lara Croft, aki a Tomb Raider nevű játék főszereplője – amelyből később, hasonló címmel film is készült. A fő karakter egy régésznő, aki férfiakat győz le, gyors, erős és elszánt, ugyanakkor hosszú lábaival, feszes, nagy kebleivel és elbűvölő arcával is hódít – nyilván a férfi játékosokat is szerették volna a játékkészítők a képernyő elé ültetni.
A berlini tárlat összeállítói azt is szeretnék bemutatni, hogy az erős főhősnőnek nem feltétlenül kell szexszimbólumnak is lennie. Igaz, a kiállításon mindössze nyolc olyan játék látható, amelynek meghatározói egyszerűbb női karakterek.
Egy friss kutatás szerint a közhiedelemmel ellentétben, játékszoftverekkel ma már nemcsak fiúgyerekek játszanak besötétített szobáikban, a felhasználók több mint 40 százaléka nő. A The Guardian brit folyóirat kimutatása szerint ugyanakkor a játékkarakterek 85 százaléka még mindig férfi. A helyzet egyik oka talán, hogy alkotók körében is hasonlóak az arányok, a videójátékok készítőinek 88 százaléka férfi.
Forrás: Kossuth Rádió / hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- Mérföldkő a PlayStation 4 eladásokban
- Tavaly 44,5 évet telefonáltunk
- Egy 13 éves kislány felfedezte a trollkodás ellenszerét
- Betiltották az anonim wifi-csatlakozást az oroszok
- Többet kütyüznek, mint alszanak a britek
- Egyre többen utaznak telekocsival nyaralni
- Okostelefonnal fejtették meg a boldogság titkát
- "Megmért én" - az egyik legfontosabb veszélyforrás a helymeghatározás
- Egy kis videojáték segíti a gyerekek beilleszkedését
- Vége a férfi dominanciának a neten
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...