Október 1-től 11800 a belföldi egyetemes tudakozó száma
Ötjegyű lesz a hívószáma az országos belföldi egyetemes tudakozó szolgáltatásának október 1-jétől: a jövőben a 11800-at kell hívni. Az eddig tudakozódásra használt 198-as számot tárcsázók figyelmét október elsejétől hangbemondással hívják fel a változásra.
Október elsejétől új telefonszámon érhető el az országos belföldi egyetemes tudakozó. A szolgáltatást ettől az időponttól kezdve valamennyi magyarországi vezetékes- és mobiltelefon-előfizető a 11800-as hívószámon veheti igénybe.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2013 végén írt ki pályázatot az egyetemes tudakozó működtetésére, amelyen az összességében legkedvezőbb ajánlatot benyújtó Invitel Távközlési Zrt. nyert. A hatályos európai uniós rendelkezések előírják a tudakozószolgáltatás rendszeres felülvizsgálatát, így az NMHH rendelete szerint a két intézmény által júliusban aláírt szerződés korlátozott időre szól. A megállapodás értelmében az Invitel az egész országra kiterjedően, egységes keretek között biztosítja a szolgáltatást.
Az Európai Unió szabályozási tendenciájának megfelelően – amely a háromtagú hívószámok fokozatos kivezetésére irányul – a tudakozó hívószáma megváltozik, és a hatóság a 198-as rövid szám használati engedélyét 2014. szeptember 30-ig visszavonja. Az NMHH rendelete szerint a jelenleg használatban lévő 198-as telefonszámon hangbemondás jelzi majd október elsejétől a fogyasztók számára a változást.
Az országos belföldi egyetemes tudakozón keresztül a lakossági és az üzleti előfizetők vezetékes, illetve mobiltelefonszámairól egyaránt lehet információkat kérni, ha az ügyfelek előzetesen hozzájárultak azok közléséhez. Az érdeklődők címadatok alapján tudakozódhatnak a telefonszámokról és fordítva, illetve előfizetői jogosultság alapján kérhetik a normál díjazású hívószámok automatikus kapcsolását vagy sms-ben történő továbbítását.
Kapcsolódó cikkek
- Új szolgáltatónál érhető el a belföldi tudakozó
- Hatósági szerződést kötött az NMHH és a UPC
- Négy jelentkező a "szélessávú" frekvenciapályázatra
- Hétfőn lehet jelentkezni a szélessávú frekvenciapályázatra
- Az NMHH kiírta a szélessávú frekvenciahasznosítási pályázatot
- Megnyílt Bűvösvölgy, Magyarország első médiaértés-oktató központja
- A UPC üdvözli az Európai Bíróság műholdas tévészolgáltatásokra vonatkozó döntését
- EU-bíróság: van joghatósága az NMHH-nak a UPC fölött
- Gyermekvédelem: Milyen legyen a jó szűrőszoftver?
- NMHH: közzétették a szélessávú frekvenciapályázat dokumentáció tervezetét
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Eldőlt, hogy kik képviselik Magyarországot a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián
Két magyar csapat jutott tovább a Szíriában megrendezésre kerülő Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpiára (IIOT). A világverseny nemzeti előválogatójaként szolgáló Kódkupát március 10-én rendezte meg a Neumann Társaság az Algo Pro Club és a Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium együttműködésével. A hiánypótló csapatverseny nagy hangsúlyt helyez a csapattagok közötti kooperációra, ami a vállalati munkakultúrára is felkészíti a fiatalokat.
MI festőrobot szórakoztatta a nézőket a Magyar Ifjúsági Robot Kupán
Az előző évek közkedvelt versenyszámaival, így többek közt a robotszínházzal, robotfocival és a menekítő robotok mérkőzésével zajlott le a 17. Magyar Ifjúsági Robot Kupa (MIRK) Nyíregyházán. A versenyt a Neumann Társaság megyei szervezete, a Nyíregyházi Egyetem és a Magyar Robot Kupa Alapítvány szervezésében, a Neumann Társaság kiemelt szakmai támogatásával bonyolították le.
Újabb Apple Premium Partner üzlettel erősít az iSTYLE a Westendben
Az iSTYLE, az Apple termékek vezető hazai viszonteladója, a mai napon megnyitotta második Apple Premium Partner üzletét a Westend City Centerben. A lépés fontos mérföldkő az iSTYLE életében, hiszen az új flagship store árukínálata, magasan képzett munkatársai és minőségi szolgáltatásai még közelebb hozzák az ikonikus Apple Store-ok vásárlási élményét a hazai közönséghez.
Google atombomba: kombinált Core, Spam és HCU algoritmus frissítés egyszerre
A Google a tegnapi napon bejelentette, hogy több intézkedést is bevezet, amelyek célja a keresési eredmények minőségének javítása.
Átadták a Marketing Diamond Awards győzteseinek járó díjakat
Február 7-én, a MARKETING TRENDFORUM keretén belül, az ETELE CINEMA-ban rendezett eseményen adták át a Marketing Diamond Awards 2023-as elismeréseit. Idén a Pentacom lett az „Az Év Ügynöksége”, míg a Billingo Technologies Zrt. érdemelte ki az „Az Év Vállalata” díjat. A 34 tagú, meghatározó hazai hirdetőkből és ügynökségi szakemberekből álló zsűri szavazatai alapján „Az Év Marketingnagykövete” címet a Kiszervezett Marketing kapta.