Nagyon sokba kerülhet a családnak a gyerekek online ténykedése
A Kaspersky Lab és a B2B International közös kutatásából kiderült, hogy az európai felhasználók 13 százaléka veszített már el pénzt vagy fontos adatot a gyerekek online ténykedése miatt. Ez a szám arra enged következtetni, hogy bár a gyermekek fokozott kiberfenyegettségnek vannak kitéve, ők maguk is okozhatnak problémákat a szüleiknek.
A válaszadók 7 százaléka nyilatkozott úgy, hogy előfordult már, hogy a gyermeke véletlenül fontos tartalmat törölt a készülékéről, míg a válaszadók 10 százaléka találkozott már nem várt online számlaértesítőkkel, amikor a kicsik online voltak. Mindent összevetve, minden tizedik megkérdezett szülő beismerte: megesett már, hogy veszített el pénzt vagy fontos adatot a csemeték online tevékenysége miatt.
Mindezek ellenére, csupán a szülők harmada készült fel az ilyen veszélyekre: mindössze 32 százalékuk aggódik amiatt, hogy a gyermeke szülői engedély nélkül költekezne online, és alig 29 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy nyugtalanítja, bizalmas információkat osztanának meg a világhálón.
Ugyanakkor a szülők a legkülönbözőbb módszereket vetik be, hogy elkerüljék a bajokat és megóvják a kicsiket az online veszélyektől. Például, 34 százalékuk személyesen ellenőrzi, hogy hogyan használja a gyerek az eszközöket, és 13 százalékuk igényelte az internetszolgáltatójától bizonyos oldalak letiltását. Emellett a szülők 37 százaléka rendszeresen emlékezteti a gyermekét az interneten leselkedő veszélyforrásokra, míg 15 százalékuk döntött úgy, hogy barátja lesz a gyerekének a közösségi portálokon. Csak a szülők 24 százaléka használ olyan szoftvert, amellyel korlátozhatja gyermeke online mozgását, holott ez a kényelmes funkció számos biztonsági megoldásban megtalálható.
hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- Évente majdnem 200 ezer mobiltelefont felejtenek a londoni taxikban
- Biztonságosabb internet - NetBarát oldalt indított az Invitel
- Mire jók a sérülékenységi vizsgálatok?
- 3X Virtual: végső búcsú a meghibásodásoktól, az adatvesztéstől?
- Négy tanács a biztonsági stratégia korszerűsítéséhez
- Moszkva blokkolná a Wikipédiát
- Az ismerőseink alkalmazásai is ellophatják az adatainkat
- Az alkalmazottak késve jelentik mobileszközeik ellopását
- Ötből egy vállalatnak lopták már el adatait
- Hogyan fenyegetik a biztonsági mentési megoldások a vállalati adatokat?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!
Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.