Szétfeszíti eddigi életünk kereteit a web és a mobil

Feje tetejére áll az offline világ

forrás: Prím Online, 2014. október 17. 14:11

Rekordszámú látogatóval és több mint 200 előadással zajlott hazánk legnagyobb digitális fiesztája, az Internet Hungary. Az október 14-15-én megrendezett, idén tizenötéves konferencia a legforróbb hazai és nemzetközi tech illetve netes trendeket szedte ízekre. 

A több mint 1400, új ismeretre szomjazó konferencia-résztvevő olyan tudáskoktélt fogyaszthatott a kétnapos szakmai rendezvényen, amivel könnyedén felugorhat a jövő technológián alapuló bizniszeinek száguldó szupervonatjára. Az Internet Hungary több mint 320 előadóval – köztük rekordszámú külföldi szakemberrel - 17 szekcióval, 5 teremben várta az érdeklődőket.

 

 

 

Hamarosan 66 milliárd gép kommunikál egymással

 

A konferencia egyik hájp témája a robbanásszerűen terjedő automatizácó, illetve M2M (gépek közötti kommunikáció) volt. A szenzorok már képesek a legkülönbözőbb változásokat is érzékelni, legyen az a talaj nedvességével, a hőmérséklettel, a darabszámmal vagy éppen a szarvasmarha egészségének megőrzése miatt fontos bélgáz-összetétellel kapcsolatos. Ezekkel az indikátorokkal van tele a világ, már 66 milliárd gépbe tudunk szenzorokat építeni, hogy képessé váljanak az adatkommunikációra. Jelenleg az M2M technológia három fő területének – a nyomkövetés, a személyes megfigyelés és a flottamenedzsment – ugrásszerű növekedése zajlik. A mobilitásra, a szélessávra és a felhő rendszerű tárolásra fókuszál a digitális evolúció legújabb szintje. A technológia készen áll, már csak azok az üzleti modellek hiányoznak, amelyek hosszú távú létjogosultságon alapulnak.

 

A konferencián nem csak beszéltek a gépek közötti kommunikációról, hanem élesben is használtak néhány M2M alkalmazást. A Vodafone jóvoltából hőkamerás módszerrel folyamatosan nyomon követhető volt a termek telítettsége, M2M technológiával mérték a sörfogyasztást az esti partin, illetve a siófoki szállodák és a konferenciahelyszín között ingázó minibuszok mozgását is folyamatosan figyelemmel kísérhették az érdeklődők.

 

Sharing economy: birtoklás helyett hozzáférhetőség

 

Nem újkeletűek a megosztásra alapuló üzleti modellek, gondoljunk csak a kalákákra, vagy a már napi rutinná vált fájlcserélésre. A már most 110 milliárdosra becsült piac magmaszerűen forrong jelen pillanatban és óriási fejlődés előtt áll. A fő hajtóerő az Y és a Z generáció, melynek tagjainál már biológiai funkció a megosztás, és számukra nem egy-egy tárgy – pl. autó, fúrógép, bicikli, nyaraló – birtoklása a fontos, hanem a hozzáférhetőség. Erre az igényre a megosztás alapú bizniszek egész garmadája épül: például az Airbnb a szállodaiparban, a taxikkal rivalizáló Über, vagy a Wundercar, a zene és tévés tartalom megosztására specializálódott Spotify illetve Netflix.

 

Az új üzleti modellek több területen már komolyan veszélyeztetik a tradicionális mamutcégek létét, ezért a hagyományos nagyvállalatok is innovációra a kényszerülnek. A Marriott szállodalánc szabad kapacitásait coworking irodaként értékesíti, a BMW már bérbe is ad autót, a Walmart pedig kísérleti szinten saját sofőr helyett kedvezményekért, bolti vásárlóival szállítatja ki a neten rendelőknek az árut. De vajon mit hoz a jövő? Lehet, hogy nem lesz szükség többé egyetemekre, hiszen annyi platformon lehet tudást adni és kapni? Vagy közösségi kölcsönadó spermadonorok alakulnak ki? Netán még hatékonyabbá válhat a környezetvédelem, ha már most önszerveződnek az egy környéken lakók a MiUtcánk.hu-nak köszönhetően, és együttesen vállalkoznak faöntözésekre például? Izgalmas kérdések…
 

 

Új sztárszakmák és csajozási-pasizási praktikák az Oszd meg, hogy uralkodj! korában

 

A digitális forradalom hatására a munkaerőpiac is átalakulni kényszerül: bizonyos munkakörök megszűnése, a jelenlegi szerepek megváltozása miatt új pozíciókat is teremt az Oszd meg, hogy uralkodj! kora. A közösségi média-menedzserekre már évek óta szükség van, de lehet, hogy lassan agilitás-menedzsereket, adatszemét-menedzsereket, és adat kapcsolat-menedzsereket is keresni fognak, a digitális elvonókúrákat végző terapeuták mellett. A vállalatok sikere abban is áll, mennyire tudnak a női elemekkel – úgymint érzelmek, intuíciók, kreativitás, odafigyelés, EQ, coaching és innovációk, valamint időmenedzsment – számolni, a férfi elemekre - racionalitás, cselekvés, döntéshozatal, stratégiai tervezés - koncentrálás mellett.

 

A networking a szabadidőnknek is szerves része. Éppen ezért a magánélet nagy kérdéseire is választ kaphattunk az Internet Hungary-n. Egy Tinderen végzett kutatásból megtudhattuk, hogy a nők megfontoltabban, míg a férfiak bevállalósabban, több vasat a tűzben tartva ismerkednek, illetve a férfiakra még hatnak az egyszerűbb marketing eszközök is. A legnépszerűbb férfikarakterek bizony a magas jövedelmet és egzisztenciát elért urak, a legkelendőbb nők pedig a kacér és a „legjobb nő” fotócímkével rendelkező hölgyek. A tanulság, hogy kreatív felhasználással mindenből tudunk adatelemző eszközt varázsolni, és a jó marketing mindig segít, még a magánéletben is.

 

Képek: internethungary

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

A No Fluff Jobs nemzetközi állásportál immár negyedik alkalommal elemzi a magyar, a lengyel, a cseh, a holland és az ukrán technológiai szektorban dolgozó nők fizetését, szakterületeit és készségeit, ám ezúttal más megközelítésből vizsgálta e témát. Elsősorban azt mérte fel, mikor kezdődött a nők érdeklődése e terület iránt, és kaptak-e támogatást céljaik megvalósításához. Az elemzés kitér a nemek közötti megkülönböztetésekre és egyenlőtlenségekre is.

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

Dömping árakkal, a hirdetési felületek leuralásával, tömegesen lehetetlenítheti el a hazai webáruházak működését a kínai e-kereskedő platform, a Temu. A csata még nem dőlt el, sürgős cselekvésre van szükség, különben megsínyli a hazai e-kereskedelmi piac jelentős része – figyelmeztet Szabó László a Growww Digital digitális marketing szakértője.

2024. március 6. 13:05

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

Az egészségügyi területen az adatok hiánya és költségessége korlátozza az MI fejlődését, különösen a bőrbetegségek esetén. A magyar MI fejlesztő csapat, az AIP Labs azonban létrehozott egy olyan fejlett, generatív MI-t, amely nemcsak tanul a meglévő forrásokból, hanem új adatokat is képes létrehozni, megkerülve a drága és nehezen beszerezhető címkézett adatok problémáját. Így szintetikus képeket tudnak alkotni olyan ritka bőrbetegségekről is, amelyekről jelenleg kevés információ áll rendelkezésre.

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

A szezonnyitó Forma-1-es futam házigazdája, a Bahrain International Circuit (BIC) ma kiadott sajtóközleményében jelentette be, hogy a magyar Festipay készpénzmentes fizetés és integrált rendezvénymenedzsment szolgáltató cég által működtetett BIC PAY bevezetésével készpénzmentes fizetési rendszerre állnak át. 

2024. február 21. 16:15

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

A kiválasztott felsőbbéves corvinusos hallgatók közép- és felsővezetők irányításával négy hónap alatt megismerhetik a banki vezetői kultúrát és mindennapokat. 

2024. február 20. 11:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09