Félmillió magyar vásárol mobilról és tabletről

forrás: Prím Online, 2014. december 31. 09:49

A magyar internethasználók több mint háromnegyede vásárolt már legalább egyszer online, de csak minden ötödik fizetett elektronikus úton. Bár 2013-ban a magyar kiskereskedelmi eladások mindössze 3%-a történt az interneten (MTI), a nemzetközi trendekhez hasonlóan a hazai e-kereskedelem számai is dinamikus növekedést mutatnak

ShopAlike.hu partnerei megerősítették, a webáruházak számára a karácsony előtti hetek jelentik a legforgalmasabb időszakot, de a vevők számára is ezek azok a hetek, amikor a legtöbbet profitálhatnak az internetes vásárlásból. Ha online intézzük a karácsonyi bevásárlást, nem kell végigverekednünk magunkat a plázák tömött sorain, sőt, még a különböző leárazásokat is egyszerűbben nyomon követhetjük.

 

Online vásárlás határok nélkül

 

Az árak és a szélesebb kínálat miatt sokan külföldi webáruházakból is szívesen válogatnak, ezen vásárlók aránya pedig évről évre nő. A PayPal kutatása szerint a tavalyi évhez képest idén 21%-kal több magyar vásárolt külföldi webáruházból, bár a régió többi országához képest ez a szám elég alacsony. A legnagyobb növekedést a csehek produkálták (48%), mögöttük szorosan a lengyelek (45%), kicsivel lemaradva pedig a románok (36%) következnek.

 

A látványos növekedés ellenére még jócskán vannak olyanok, akik bizalmatlanok az online vásárlással kapcsolatban. A PayPal kutatásából kiderül, hogy a régióban a válaszadók 40%-a azért nem vásárolt külföldről, mert saját költségen történt volna a termék visszaküldése, de minden harmadik válasz a csomaggal kapcsolatos biztonsági kockázatokat is a visszatartó erők között említette.
 

 

Van hova fejlődni

 

A magyar webáruházak túlnyomó többségénél szintén a vevőre hárul minden költség, ami a csomagok visszaküldését illeti, talán ez is az oka annak, hogy itthon az elektronikai eszközök iránt van a legnagyobb kereslet. Érdekes módon tőlünk nyugatra ez a kategória csak a harmadik helyen áll a ruházati cikkek és szépségápolási szerek mögött, de ha a hazai kereskedők felismerik a költségek átvállalása alkotta piaci rést, a trend itthon is nagy valószínűséggel változni fog.

 

Mobileszközök

 

Az online termékkeresés és vásárlás terén a PC-k és laptopok komoly kihívói a minőségibb felhasználói élményt nyújtó okostelefonok és tabletek. Jelentőségüket jól mutatja, hogy a tengerentúli Black Friday-en vásárolt termékek negyedét már ezekről az eszközökről rendelték meg. A Nielsen adatai szerint ennél is nagyobb arányban vásárolnak vagy böngésznek mobil eszközeikről az európaiak: egyharmaduk shoppingol tabletről vagy okostelefonról.

 

A mobil eszközök térnyerése itthon is számottevő. Bár az eNET szerint már közel félmillióan említik a tabletet vagy az okostelefont, mint az online vásárlás egy eszközét, a felhasználók ezeket legtöbbször csak tájékozódásra, termékleírások olvasására és összehasonlításra használják.

 

A ShopAlike.hu online bevásárlóközpont összegyűjtött néhány fontos dolgot, ami segíthet, ha mobilról vagy tabletről szeretnénk vásárolni:

 

Böngészéshez használjunk termékkereső oldalakat! Ezáltal nem kell különböző webshopok kínálatát végignéznünk, hanem egy helyen válogathatunk a különböző kategóriák között.

 

Töltsünk le néhány hasznos alkalmazást, ami jól jöhet a vásárláshoz! Némelyikük már segítségünkre lehet a cipőméretünk meghatározásában, boltok keresésében vagy akár a termékkeresésben is. Érdemes rendszeresen figyelnünk az appStore, Google Play és a Windows Phone legújabb alkalmazásait.

 

Használjuk a „kedvencek” gombot! A legtöbb oldalon már megtalálható a funkció, így egy kattintással visszatalálhatunk a nekünk tetsző termékekhez.

 

Használjuk a szűrőket! Ha nincs konkrét termék, amit keresünk, csak valami új után böngészünk, a különböző szűrők segítségével beállíthatjuk az összes számunkra fontos keresési feltételt, így nagyobb valószínűséggel akadunk rá valami igazán hozzánk passzolóra.

 

Keressük az akciókat! Nemcsak méret, szín vagy ár szerint kereshetünk, néhány oldalon külön listázhatjuk az akciós termékeket is. Sőt, van, ahol még az akció nagysága szerint is sorba állíthatjuk a termékeket.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel

Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.

2024. március 27. 19:13

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05