e-TOP LISTA: a legnagyobb webáruházak listája

forrás: Prím Online, 2015. július 8. 16:34

A GKI Digital – Magyarországon elsőként – publikálja a magyar piac 1400 aktív webáruháza közül a 10 legnagyobb e-kereskedő rangsorát. Az összeállítás során magyarországi cégnek tekintették mindazon szereplőket, melyek magyar tulajdonban vannak, vagy rendelkeznek az országban hivatalos képviselettel, leányvállalattal. Az összehasonlítási alapot pedig a 2014-es online árbevétel adta.

10 kereskedő = 50 milliárd forint forgalom

A 10 legnagyobb e-kereskedő összesített online értékesítésből származó árbevétele tavaly meghaladta az 50 milliárd forintot, melyhez együttesen közel 3 millió vásárlás társult.

A lista élére a 2014-es eredményei alapján az Extreme Digital került, ezzel ő lett Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője.

A GKI Digital listaalkotási szabályai értelmében nem rangsorolnak hivatalos hazai képviselet/leánycég nélküli szereplőket, azonban a román eMAG magyar piacra gyakorolt hatásai mellett nem mehettek el említés nélkül. Masszív marketing tevékenysége és márka-ereje miatt, a 2014-es eredményei alapján a lista harmadik helyét foglalná el.

A TOP 10 listája:


1.    Extreme Digital (magyar tulajdonú cég)
2.    Mall.hu, eMAG
3.    Libri-Shopline (magyar tulajdonú cég)
4.    Media Markt
5.    Bónusz Brigád (magyar tulajdonú cég)
6.    iPon (magyar tulajdonú cég)
7.    Tchibo
8.    Tesco
9.    Fashion Days
10.    Játéknet (magyar tulajdonú cég)

50% hazai, 50% külföldi

A TOP10-ben – köztük a dobogó legfelső fokán – 5 olyan cég is szerepel, amely többségében, vagy egészében magyar tulajdonban van (Extreme Digital, Libri-Shopline, Bónusz Brigád, Ipon, Játéknet). A 10-ből további 3 helyezett olyan országosan ismert, a piacon már jól bevezetett márka, mely – nagy múltú – offline bolthálózata mellett, online áruházzal csak az utóbbi 5 évben indult el (Media Markt, Tchibo, Tesco).

Egyenlő feltételek, egyenetlen pályán

A rangsor alapja az online értékesítésből származó nettó árbevétel. Azonban mivel a vizsgált 1400 webáruház termékkategóriától, üzleti modelltől, pénzügyi háttértől és piaci múlttól függően más és más utat járt be, ezért a GKI Digital néhány, egyéb bontási tényezőt is vizsgált. Ezek:

5 évnél fiatalabb webáruházak (TOP3):


1.    Media Markt
2.    Bónusz Brigád
3.    Tchibo

Magyar tulajdonú webáruházak (TOP3):


1.    Extreme Digital
2.    Bónusz Brigád
3.    Ipon

5 évnél fiatalabb magyar márkák (TOP3):


1.    Bónusz Brigád
2.    Manna
3.    eOptika


 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05