Egyre többen a közösségi médiából kapnak állástippet
„Nem mindegy azonban, hogy ez hogyan történik. Sokan átesnek a ló túloldalára és azt gondolják, hogy a Facebook minden állás meghirdetésére alkalmas, hiszen szinte mindenkihez el lehet vele jutni. Ez azonban nem így van” – véli Hadi László, a munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó BrandJob ügyvezető igazgatója. „Való igaz, hogy a Facebook a tömeges toborzások megkerülhetetlen eszköze lett. Egy nagy áruházlánc esetében a facebookos toborzási kampányunk hatására augusztusról szeptemberre 33%-kal ugrott meg a jelentkezők száma, szemben az egy évvel korábbi, kampány nélküli időszakkal, amikor 13%-os volt a növekedés. Ez önmagáért beszél. Mégis, az egyedi pozíciók esetében kellő körültekintéssel érdemes csak használni a közösségi médiát. A döntéshez több mindent érdemes mérlegelni. Mekkora a célcsoport? Mennyire lehet finomra hangolni a lehetséges jelöltek elérését? Mi lehet az állásokra történő jelentkezés mozgatórugója? Mi úgy látjuk, hogy a direkt keresések esetében a Facebook nem csodarecept, hanem a direkt megkeresések melletti, azokat kiegészítő eszköz lehet” – mondta Hadi László.
Mark Zuckerberg nemrég történt bejelentése szerint a Facebooknak világszerte 1,5 milliárdos az aktív felhasználói tábora. Augusztus végén fordult elő először, hogy egy nap alatt 1 milliárdnyian jelentkeztek fel a legnagyobb közösségi oldalra. Itthon is az egyik legnagyobb közösség a facebookosoké, a felhasználók száma Magyarországon már meghaladta az 5 milliót.
A HR szakma körében fontos eszköznek tekintett LinkedIn ennél lényegesen szűkebb kört fed le, Magyarországon a becslések szerinte mintegy 500 ezren használják. A tagok elsősorban a szakmai kapcsolattartás és kapcsolatépítés terepének tekintik a LinkedInt.
„Tapasztalatunk szerint hiába vannak jelen itt a magasabb képzettségűek, megszólításuk és motiválásuk egyáltalán nem egyszerű. A LinkedIn felhasználók zöme ugyanis nem keres aktívan állást. Egy Facebookra tervezett, kreatív, vonzó és sok megosztást kínáló álláshirdetés sokkal nagyobb eséllyel vezet sikerre, akár még a magasabb pozíciók esetében is. Egyik legutóbbi megbízásunk során a hagyományos „fejvadász” munkával és egy facebookos kampánnyal egyaránt 7-7 vállalati jogász jelöltet tudtunk az ügyfélnek felsorakoztatni. Végül az ügyfél választása egy olyan jelöltre esett, aki a Facebook kampányra figyelt fel, és az alapján jelentkezett” – mondta Hadi László, a JobGroup részét alkotó BrandJob ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Offline programok is várják az érdeklődőket az ELTE online állásbörzéjén
- A vizualitás egyre fontosabb a közösségi térben
- 24 óra alatt egymilliárdan használták a Facebookot
- A Facebookon jeleskedő magyar politikusok a Twitteren sereghajtók
- Új közösségi oldal: mindenki dolgozzon ott, ahol jól érzi magát!
- A magyarok használják leginkább álláskeresésre a közösségi oldalakat
- Új algoritmussal újít a Facebook
- Instant Article – azonnali hírek a Facebookon
- A pénznél is többet érnek adataink a Facebooknak
- Törli a Facebook az inaktív rajongókat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bridgestone abroncsokon gurul a Maserati első teljesen elektromos SUV-ja
A prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások terén világszinten vezető Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen elektromos SUV-ja, a Maserati Grecale Folgore számára.
SFFA 2024 – bejelentették az International Filmmakers 30 shortlistesét
A Creo örömmel jelenti be a Sony Future Filmmaker Awards 2024 shortlisteseit. A hat kategóriában 30 filmkészítőből álló shortlisten szereplő alkotók egyedülálló élményben részesülnek, és egy héten át különleges eseményeken vehetnek részt a Sony Pictures Studios Los Angeles-i telephelyén, beleértve egy workshopot, amely páratlan hozzáférést biztosít az iparág kulisszái mögé. A 2024. május 30-i díjátadó ünnepségen pedig kihirdetik a hat kategória győztesét, akiket szakértő zsűritagok választanak ki.
Tovább terjeszkedik a belga-magyar logisztikai raktárfejlesztő-vállalat
A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. közel 55 000 m2 alapterületű logisztikai csarnokot épít Debrecen szomszédságában, Ebesen. A WLP az első külföldi érdekeltséggel is rendelkező beruházó, amelyik előre, megrendelésállománnyal még nem rendelkező, spekulatív módon fejleszt a Hajdú-Bihar-Vármegyei székhely térségében. A kitűnő lokációjú beruházásra a debreceni repülőtér és az épülő BMW gyár közelében kerül sor.
Jön a MI Expo! Kiderül, hogyan formálja át az iparágakat az AI
Vajon lesz értéke az emberi munkának az AI-korszakban? Milyen munkaerőt tud kiváltani az AI már 2024-ben? Hogyan változtatja meg a munkaköröket a technológiai forradalom? Ilyen és efféle kérdéseket fognak körbejárni a MI Expo előadói június 11-én a Lurdy Házban. A rendezvény célja, hogy betekintést engedjen a kkv-k számára az iparágukat érintő legfontosabb változásokba.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.