A shadow IT jelenségből adódó vállalati kockázatok megoldása
A Cisco bejelentette Cloud Consumption as a Service nevű új szolgáltatását, amely feltérképezi a vállalatoknál használt, de az informatikai osztályok által nem ellenőrzött felhő alapú szolgáltatásokat (shadow IT).
A Cisco felmérése szerint egy átlagos nagyvállalatnál 1 220 különböző nyilvános felhőszolgáltatást használnak. Ez 25-ször több, mint amennyit az informatikai osztályok korábban becsültek. Mindeközben az elmúlt év során az elérhető publikus felhőszolgáltatások száma megduplázódott. Az ilyen szolgáltatások kétségtelen előnyeik mellett jelentős üzleti kockázatokat is rejtenek magukban, amelyek a szabályozásoknak való megfelelés kérdésétől, az adatvédelmen és a költségeken át a szolgáltatások teljesítményéig terjedhetnek.
A Cisco Cloud Consumption as a Service feltérképezi és láthatóvá teszi a vállalatoknál használt felhő alapú szolgáltatásokat, ezáltal segíti az informatikai vezetőket a shadow IT jelenséghez kapcsolódó problémák megoldásában. Átláthatóvá teszi a vállalatoknál használt felhőszolgáltatásokat, azonosíthatóvá az üzletmenetet befolyásoló nyilvános, privát és hibrid felhőmegoldásokat.
A Cisco új szolgáltatása jelenleg havidíjas formában, vállalatmérettől függően felhasználónként megközelítőleg 1 és 2 dollár közötti áron érhető el a Cisco értékesítési partnereinél. A Cisco 30 napos ingyenes lehetőséget is biztosít a szolgáltatás kipróbálására.
Kapcsolódó cikkek
- Az Ericsson az 5G-hez közelíti a hálózati lefedettséget, a hálózat teljesítményét és képességeit
- Kaspersky: az idősebbek sokkal körültekintőbb internet-felhasználók
- Fogyasztóvédelem: leginkább a ruházati és a műszaki cikkekkel van problémája az interneten vásárlóknak
- Internetes vetélkedő a Nemzeti Színházról
- Együtt a Biztonságos Internetért – Te mit teszel érte?
- Újabb támadások az ukrán áramszolgáltató ellen
- Szélessávú körzethálózati fejlesztések
- Az Obama-adminisztráció informatikai cégvezetőkkel találkozott
- Majd másfélszer akkora mobilinternet forgalom az ünnepek alatt
- Gyorsabb lett az internet Magyarországon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.