Repülés a virtuális valóság új dimenziójába
A kreatív mobil alkalmazások fejlesztésével foglalkozó ARworks ismét egy formabontó ötlettel állt elő, hogy bemutassa a virtuális valóságban rejlő lehetőségeket.
Egy kísérlet keretében összekötötték az idei év nagy durranásának számító (és a Facebook által felvásárolt) Oculus Rift virtuális valóság szemüveget az Xbox Kinect mozgásérzékelős kiegészítőjével. A szerencsés párosítás eredményeképpen a felhasználó által érzékelt virtuális térben nem csak körbenézni, hanem mozogni is lehet.
Az összekapcsolt eszközöket egy sétarepülés-szimulátor programjához csatolták: az Oculus Rift szemüvegben megjelent a pilótafülke, a Kinect pedig egy virtuális botkormányon érzékelte a felhasználó kezét, aki így finom mozgásokkal tudta irányítani a gépet.
„Az Oculus Rift önmagában is egy nagyon fontos mérföldkő a virtuális valóság történetében, nyáron már várhatóan kereskedelmi forgalomban kapható lesz. Azonban az Oculus által nyújtott élményt még élvezhetőbbé lehet tenni, ha a felhasználó nem csak nézelődhet, de interakcióba is léphet a virtuális térrel. Próbálkoztunk több különböző megoldással, például hang- és pillantásvezérléssel, de végül a Kinect bizonyult a legmegfelelőbbnek a mozgások és gesztusok érzékelésére” – mondta Budaházy Szabolcs, az Arworks ügyvezető igazgatója.
A két eszköz párosításából egy különleges szimulátor született. Témaként az ARworks a sokak által vágyott vitorlázórepülést választotta, melyben a felhasználó kipróbálhatja magát pilótaként, miközben valós életveszély nélkül, akár dugóhúzóban zuhanhat a föld felé. A technológia más célokra is használható, nem csak szimulátorokban, hanem a sport vagy az oktatás terén is izgalmas lehetőségeket kínál.
Kapcsolódó cikkek
- Virtual Reality: egyre közelebb a realitáshoz
- A virtuális valóság ökoszisztémája
- Késik az Oculus Touch
- Miről szólt az Ó-Év?
- Gear VR-re optimalizált webes böngésző a Samsungtól
- Okostelefon Akadémia: az 5G a holografikus telefonálást is elhozza
- A virtuális valóság videókat is támogatja a YouTube Android alkalmazása
- Itt a Samsung Gear VR felhasználóknak szánt változata!
- Vakokat segítő mobilalkalmazás nyert Bronz Oroszlánt Cannes-ban
- Az okostelefonok tömegcikké tették a virtuális valóságot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?
Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.