Tovább bővül a Vodafone Digitális Iskola Program

forrás: Prím Online, 2016. február 24. 13:25

A Vodafone Digitális Iskola Program szerdai pécsi rendezvényén a vállalat bejelentette, hogy 5 új iskola bevonásával tovább szélesíti a Programot, amely így országszerte már 25 iskolát érint.  A Vodafone a Programban résztvevő iskolákban összesen 1300 Vodafone Tab Speed LTE táblagépet oszt ki, díjmentesen biztosítja az oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet, valamint finanszírozza a gyermekek és az érintett pedagógusok internetbiztonsági oktatását is.

A Vodafone Digitális Iskola Program keretében szerdán összesen 71 darab Vodafone Tab Speed LTE táblagépet vehettek át a pécsi Szieberth Róbert Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, valamint a Vasas-Somogy-Hird Általános Iskola tagintézmény tanárai és diákjai. 

 

"A Vodafone Digitális Iskola Program legfőbb célja a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése, és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése. A sikeres indulást követően vállalatunk partnereivel egyetértésben úgy döntött, hogy kiszélesíti a Programot, amely ily módon már 25 iskolát, összesen 6424 diákot és 690 pedagógust érint.” - jelentette be a pécsi ünnepélyes tablet-átadó rendezvényen Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország Vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.

 

A Program, amelynek megvalósításában az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK), a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, illetve szakmai partnerként az Együttható Egyesület is szerepet vállalt, a két pécsi intézménnyel együtt mostanáig 12 iskolába, 2138 gyermekhez és 264 pedagógushoz jutott el. A bővítésnek köszönhetően a következő néhány hét során további 13 iskolába látogat el a vállalat, hogy ünnepélyes keretek között átadja a diákok és pedagógusok számára a táblagépeket.

 

"Napjainkban már nem kérdés, hogy a digitális írástudás az alapvető műveltség része. Elengedhetetlen tehát, hogy a fiatalok a legújabb eszközöket is képesek legyenek magabiztosan használni. A digitális kompetenciák fejlesztése kulcsfontosságú városunk versenyképessége szempontjából is, így az elmúlt évek során Pécs több százmillió forintot költött olyan beruházásokra, amelyek azt a célt szolgálják, hogy a gyermekek otthonosan mozogjanak a technológia világában. Digitális táblákat szereztünk be iskoláink számára, s fejlesztettük az oktatási intézmények informatikai rendszerét is.” – mondta dr. Páva Zsolt, Pécs polgármestere. "Örülünk annak, hogy a Digitális Iskola Programmal – amelynek egyik legnagyobb erénye, hogy az eszközök mellett egyben módszertant is ad a tanulók és tanáraik kezébe – immár piaci szereplők is segítséget nyújtanak elképzeléseink megvalósításában, így a korszerű technológia egyre szélesebb körhöz juthat el."- tette hozzá a polgármester.

 

„Ez a generáció másként szerzi az információt, mint az előzőek, vagy mi, pedagógusok. A digitális technika mindennapjaik részévé vált. Ehhez a helyzethez a nevelőknek is alkalmazkodniuk kell, ezért olyan módszereket, és eszközöket kell bevetnünk, amellyel motiválni tudjuk a gyermekeket a tanulásra. Ma már elengedhetetlen az információk nagyon gyors elérhetősége, továbbítása és kezelhetősége, valamint azok látványos és sokrétű kidolgozhatósága, ily módon ugyanis könnyebben felkelthetjük a tanulók érdeklődését, és a rögzítést is elősegítjük. Mindeme kihívásokra tökéletes megoldás a digitális technika alkalmazása.”– mondta Zámbó György, a Vasas-Somogy-Hird Általános Iskola tagintézmény igazgatója.

 

 

A Programban résztvevő iskolák közös jellemzője a rendkívüli nyitottság és a befogadó szellem, így nem véletlen, hogy a tanulók között igen nagy arányban találhatunk hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű, illetve sajátos nevelési igényű gyermekeket. A tanulók és a pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztése mellett az eltérő igényű és eltérő szociális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, illetve a tanulmányi eredmények javulása is fontos cél, ebben nyújt segítséget a Stanford Egyetem által kifejlesztett Komplex Instrukciós Program. 

 

„A Komplex Instrukciós Programot – amelynek célja, hogy a tanárok egy olyan, csoportmunka-szervezésen alapuló oktatási módszert sajátítsanak el, amely nem csupán a tudásszint emelkedését, de a folyamatos sikerélményt is biztosítja a gyermekek számára – immár 6. esztendeje támogatja a Vodafone Magyarország. Közös célunk, hogy a gyermekek optimista életszemléletű, toleráns, az új iránt fogékony, de a hagyományokat is ápoló, szilárd és magabiztos tudással rendelkező felnőttekké váljanak.”- mondta Kovácsné dr. Nagy Emese, a Komplex Instrukciós Program (KIP) országos bázisintézménye, a Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola igazgatója.

 

A KIP módszert jelenleg 17 iskolában – köztük a két pécsi oktatási intézményben is – alkalmazzák, ám a Vodafone Digitális Iskola Program keretében további nyolc magyarországi iskolában is bevezetésre kerül. A pedagógusok képzését szintén a Vodafone Magyarország Alapítvány finanszírozza.

 

"Hálásak vagyunk, hogy megismerhettük, és alkalmazhatjuk ezt az eredményes oktatási módszert! A KIP valóban komplex, hisz nem csupán tökéletesen illeszkedik a mai gyermekek generációs jellemzőihez, de az állandó dicséretekkel erősíti az egészséges személyiségfejlődést, és pozitív hatással van a szocializációs folyamatokra is. ”– mondta Tóth Ilona, a pécsi Szieberth Róbert Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény igazgatónője. "Teher alatt nő a pálma - a latin eredetű gondolat különösen igaz a hátrányos helyzetű iskolák közösségeire, amelyek képesek a hátrányból erényt, sőt, előnyt  kovácsolni. A Digitális Iskola Program kiváló kezdeményezés, és szeretnék köszönetet mondani azért, hogy élhetünk a Program nyújtotta lehetőségekkel. A tabletek segítségével  diákjaink megtanulnak információkat, ismereteket keresni, gyűjteni,  és tudatosabban, ésszerűbben használják majd az internetet.”

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja

Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme:

2023. február 4. 21:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05