Nők mindennapi szerepben a Telenor új emoji készletében
A Telenor a Nemzetközi Nőnap alkalmából a sztereotípiák, első sorban a női sztereotípiák legyőzésére hívja fel a figyelmet, amihez egy különleges mobiltechnológiai megoldást hív segítségül. A fejlesztés könnyen az okostelefon-használók mindennapjai részévé válhat.
E-mail-ben, chaten, közösségi oldalakon egyre többet kommunikálunk okostelefonunkon, ám erre egyre kevesebb időt szeretnénk szánni. Ebben nyújtanak segítséget a hangulatjelek, az emojik: egy találó ikon sokszor kifejezőbb lehet egy hosszasan megfogalmazott és bepötyögött mondatnál. Érthető tehát az emojik népszerűsége, amiket különösösen a fiatal korosztály használ előszeretettel és nagy gyakorlattal. A Telenor és partnere, a Young & Rubicam megfigyelték, hogy az okostelefonokon rendelkezésre álló emojik kevés lehetőséget adnak a fiataloknak, hogy kifejezzék egyéniségüket, túlságosan leszűkítve ábrázolják a nemi szerepeket: a férfi tűzoltó, rendőr, sportoló, míg a női karaktereket fodrászként vagy éppen nyuszi jelmezes táncosként ábrázolják. Ezen kíván változtatni a Telenor: Nőnap alkalmából a Google Play és hamarosan az App Store okostelefon alkalmazás boltokban ingyenesen elérhetővé tesz egy rendkívüli hangulatjel-készletet, See Myself néven.
A speciális hangulatjeleket tartalmazó billentyűzet az okostelefon-felhasználók számára megnyitja a lehetőségeket, hogy a női karakterek életszerűbben, a sokszínűséget jobban bemutató környezetben jelenjenek meg: képzőművész, súlyemelő, űrhajós, mérnök, programozó, építész, búvár vagy épp csillagász. A See Myself alkalmazás telepítésével közel 100 érdekes karakterrel bővül okostelefonunk billentyűzetének emoji készlete. A See Myself szellemisége a szakemberek szerint is hozzájárulhat, hogy a gyakran kizárólag hangulatjelekkel kommunikáló fiatal korosztály önmagáról (és egymásról) kialakított képe a sztereotípiákat leküzdve közelebb kerüljön a valósághoz. A nőnapi meglepetésként megjelenő See Myself alkalmazásban az elsőre különlegesnek ható szakmák mellett a klasszikusabbnak vélt szituációk, például gyermeküket kezükben tartó női ikonok is elérhetőek.
Életre is keltek a hangulatjelek
A See Myself alkalmazás hangulatjelei március 8-án életre keltek és utcára léptek egy budapesti mozgó flashmob keretében. Az utcai figyelemfelkeltő akciót egy kerekasztal-beszélgetés is követte, ahol a résztvevők, D. Tóth Kriszta (író, újságíró, UNICEF nagykövet), Kormos Anett (stand-up előadó, blogger), dr. Gyurkó Szilvia (gyermekjogász, aktivista) és Banovic Aleksandra (a Telenor digitális szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese) a női-férfi sztereotípiákról beszélgettek. A nyilvános eszmecserén körbejárták az is, hogy a telekommunikációs technológia milyen szerepet tölt be a fiatalok életében, és hogyan formálja a tizenéves korosztály ízlését, énképét.
A See Myself alkalmazás béta változata androidos okostelefonokra a Google Play-en már elérhető, az alkalmazás további frissítései várhatóak. Az iPhone felhasználóknak sem kell sokat várni, a See Myself alkalmazás rövid időn belül App Store-ból is letölthető lesz.
Az alkalmazást bemutató rövidfilm:
Kapcsolódó cikkek
- Ma kiderül, kik kapnak az idén VinCE Awards-ot
- Okostelefon az idei slágerajándék
- Több Android appot töltenek le, de az iOS a nyereségesebb platform
- Okostelefonra cseréltük a CD-lejátszót
- Hamarosan a Telenornál is kapható lesz LG G4 és a Sony Xperia M4 Aqua
- Az Office alkalmazások Windows okostelefonokra és tabletekre is elérhetők lesznek
- Mikrochip-leolvasókkal segítik az elveszett kutyák hazajutását
- Az első Microsoft telefon már elérhető a Telenornál
- Mire használjuk az okostelefont?
- Új csomagokkal bővült és már tévén is nézhető a Telenor MyTV
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: