Oktatóvideókkal az útdíjbírságok megelőzéséért
Bár idén már három éves lesz a HU-GO, a magyar elektronikus útdíjrendszer, a hazai fuvarozók közül sokak számára még nem vált beidegződéssé a használata, ami sajnos jelentős, akár napi félmillió forintos bírságot is maga után vonhat.
Az útdíjbevallási közreműködőként és telematikai szolgáltatóként egyaránt ismert i-Cell ezért Kótai Zoltánt, a saját készítésű road movie-jaival kamionos hírességgé vált nemzetközi gépkocsivezetőt kérte fel az útdíjbevallásra oktató videósorozatának főszerepére.
Magyarországon több mint 6500 kilométernyi autópálya, autóút és főút tartozik díjköteles kategóriába. Ezeket az útszakaszokat használva, a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti gépjárművek vezetői háromféle módon tehetnek eleget útdíjbevallási kötelezettségüknek: viszonylati jegyet vásárolhatnak, úgynevezett OBU-készülékeket használhatnak, vagy a fuvarozó cégeknél flottakövetésre alkalmazott, egyéb fedélzeti egységet vehetik igénybe e célra.
A bevallási közreműködő cégek egyöntetű tapasztalata szerint a bírságok legfőbb oka az, hogy a fuvarozók nem megfelelően használják az OBU-készülékeket.
„Fő ok, hogy az ügyfeleink jelentős számban nem a kezelési útmutatóban előírtaknak megfelelően használják és kezelik az OBU-eszközöket. Másik probléma, hogy a rendelkezésre álló támogató felületeket és szolgáltatásokat nem veszik igénybe az eszköz használata közben. A gépjárművezetők sok esetben nem tudják a felmerülő kérdéseikre, problémáikra a helyes válaszokat, illetve nem tudják helyesen értelmezni a feléjük küldött tájékoztató információk és jelzések tartalmát” – foglalta össze Farkas Károly, az i-Cell operatív igazgatója.
A járművezetők tájékoztatása érdekében az i-Cell négy darabból álló oktatóvideó-sorozatot készített, amelyek részletesen ismertetik az OBU-készülékek működését, hang- és fényjelzéseik tartalmát, továbbá azt, hogy mi a felhasználók teendője esetlegesen felmerülő működési problémák esetén. A videók főszereplője Kótai Zoltán, az Egy kamionos naplója című, közel harmincezres követői létszámmal rendelkező videóprojekt alkotója.
„Tudom, hogy többen a videóim hatására választották a nemzetközi gépjárművezetői szakmát. Természetesen nagy öröm, hogy népszerűbbé tettem a kamionos életformát, de felelősséget is érzek a kollégákért. Örültem az i-Cell megkeresésének, mert úgy gondoltam, segíthetek a többieknek az útdíjbírságok megelőzésében” – nyilatkozta Kótai Zoltán.
Magyarországi úthasználat bevallás az OBU S550-nel
Első találkozás az OBU S550-nel
Mit jelentenek a led és hangjelzések?
Az OBU S550 működésének ellenőrzése
Kapcsolódó cikkek
- „2025-re veszi fel a versenyt az önjáró villanyautó a robbanómotorossal”
- Már kétszázezernél is többen használják a Vonatinfó applikációt
- Rekordév az autóskamerák piacán
- A BME MIT FTSRG csapat 3. helyezést ért el az IoT fejlesztői versenyen
- Biztonságos és stresszmentes tavaszkezdés a Mio-val
- Június közepéig végezhetőek el az ingyenes közlekedésbiztonsági képzések
- Az ABB tölti a Volvo új, kibocsátásmentes, elektromos hibrid buszait Belgiumban
- Új ügyvezetőt igazolt az NNG
- Úton az autózás jövője felé
- Intelligens jegykezelő és okos közlekedéstervező a Xerox-tól
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: