Migráció a médiafogyasztásban is: egyre nő a digitális bennszülöttek és bevándorlók száma

forrás: Prím Online, 2016. április 18. 10:29

Két erős trend határozza meg jelen pillanatban a médiafogyasztási szokásokat. Egyrészt egyre nő a digitális bennszülöttek és digitális bevándorlók száma, akik kihasználják a technológiai fejlődés nyújtotta lehetőségeket, eszközöket. Másrészt, a média és kereskedelem egyre inkább arra fókuszál, hogy hogyan tudja kiszolgálni a fogyasztók élmények iránti vágyát. Ez a két téma adja a májusi Media Hungary konferencia gerincét, mely rekordszámú külföldi előadót vonultat fel.

Kik azok az élményvámpírok? Hogyan határozza meg médiafogyasztási és vásárlási szokásainkat az, ahogyan a szabadidőnket töltjük? Miképpen tudják felvenni a versenyt a napilapok és televíziós hírműsorok a közösségi és online média gyorsaságával, azonnaliságával? Hazánk legnagyobb médiapiaci konferenciája, a Media Hungary ilyen és ehhez hasonló kérdések mentén vizsgálja az iparág legfrissebb hazai és nemzetközi trendjeit május 10-11-én. 

 

Fogyasztói társadalom helyett élménytársadalom?

A digitalizáció a gazdaság és életünk minden szegmensét áthatja. A változások nem csupán abban testesülnek meg, hogy a tévékészülék mellett egyre inkább tableten, okostelefonon vagy laptopon nézzük a kedvenc sorozatainkat. Hanem abban is, hogy mindegyik digitális eszközünk segítségével elsősorban élményeket keresünk. Élményeket várunk a reklámoktól, élményeket várunk a híradótól a televíziós műsoroktól és a hírportáloktól is. Az élmények iránti vágy határozza meg, hogy milyen televíziós tartalmat nézünk, mit olvasunk, és azt is, mit vásárolunk. Az idei Media Hungary éppen ezért kiemelten kezeli az élménykeresés és a média illetve a kereskedelem kapcsolatát, több nézőpontból, számos előadás segítségével körbejárva a témát.

 

Digitális bennszülöttek vs. digitális írástudatlanok

Teljesen máshogy és más tartalmakat fogyaszt az okostelefonján matekórán online sorozatot néző tini és a kanapén este tévét néző szülei. A digitális bennszülöttek – jellemzően a tízen-huszonévesek természetesnek veszik a technológia adta lehetőségeket, és megmosolyogják a hagyományos média jelentette kötöttségeket. A digitális bevándorlók a tradícionális média mellett használják a digitális platformokat is, míg a digitális írástudatlanok vagy kiszorulnak vagy teljesen elutasítják a digitális világot. Hogyan és milyen eszközökkel szólítható meg a három különböző csoport? A konferencia erre a kérdésre is megpróbál választ adni.

 

Hogyan veszik fel a kesztyűt a hagyományos médiumok a digitalizációval?

A Media Hungary idén rekordszámú külföldi előadó segítségével segít betekintést nyújtani a legfrissebb nemzetközi trendekbe. A konferencia kiemelten vizsgálja, hogy a hagyományos médiumok milyen eszközökkel, stratégiával képesek előnyt kovácsolni a digitális megoldások előretörésével. Az eseményen ennek fényében többek között Ellie Haworth, a BBC közép- és kelet-európai projektigazgatója bemutatja, hogy a brit közszolgálati médium hogyan veszi fel a versenyt a legújabb technológiákkal. Linda Holcman amerikai digitális stratéga pedig arról számol be, hogy a The Washington Post vagy a The New York Times hogyan tudja kamatoztatni presztízsét a digitális világban.  

 

A Media Hugary tíz párhuzamos konferenciával a média és kommunikációs szakma teljes spektrumát lefedi a televíziótól, a nyomtatott sajtón, közösségi médián és neuromaketingen át, a közösségi média és tartalom marketing trendekig. Az előadók között megtalálhatók az összes meghatározó magyarországi médium képviselői. 

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09