Korlátlan internet a mobilon, már nem csak meglévő UPC előfizetőknek

forrás: Prím Online, 2016. április 19. 14:25

A UPC Mobil bevezetésével egy évvel ezelőtt vált teljes körű 4P – azaz internet, tévé, telefon, mobil – szolgáltatóvá a UPC Magyarországon. Korlátlan adatforgalmat biztosító mobilcsomagjaival a vállalat szembement a telekommunikációs piac korábbi megrögződéseivel.

A lépés tökéletesen bevált a távközlési cégnek, és új lehetőségeket nyitott meg a videós tartalmak fogyasztására vágyó felhasználók előtt – mindezt a társaság mobilhasználati kutatása is igazolta, mellyel az ITHAKA kutatócéget bízták meg. Az évforduló kapcsán rendezett háttérbeszélgetésen a  cég bejelentette: korlátlan mobilcsomagjait hasonló kedvezménnyel kínálja a szolgáltatási területén élő összes ügyfelének, mint a UPC előfizetőknek.

 

A UPC 2015 tavaszán lépett piacra korlátlan adatforgalmat biztosító mobilszolgáltatásával. Az eltelt egy év tapasztalatairól és friss kutatásának eredményeiről a társaság a sajtónak szervezett szakmai beszélgetésen számolt be. „Egy évvel ezelőtt azzal a kifejezetten bátor, de logikus és stratégiailag átgondolt döntéssel léptünk a mobilszolgáltatói piacra, hogy versenytársaink közül egyedüliként korlátlan adatforgalmat adunk ügyfeleinknek.” – mondta Magnus Ternsjö, a társaság vezérigazgatója a sajtóeseményen. „Az elmúlt egy évben bebizonyítottuk, hogy méltó versenytársai vagyunk a többi szolgáltatónak, és az ügyfeleinktől érkező visszajelzések is megerősítettek benne, hogy jó úton járunk. Előfizetőink nagyra értékelik a nyugalmat, amit UPC Mobil korlátlan adatforgalma biztosít nekik az internetezéshez.”  

 

 

Az ügyfelek elégedettségét a vállalat belső felmérései is igazolták, de a UPC szélesebb képet szeretett volna kapni róla, miként viszonyulnak előfizetői a korlátlan adatforgalom és az ebből fakadó szabadság élményéhez. A cég ezért megbízta az ITHAKA kutató céget, hogy egy UPC-s és nem UPC-s előfizetőket egyaránt tartalmazó ezerfős mintán vizsgálják meg, miként hat a korlátlanság az okostelefon-használatra. A felmérés legérdekesebb eredményei a következők voltak:

  • A válaszadók túlnyomó többsége kifejezetten szoros fizikai-érzelmi kapcsoltban van okostelefonjával, több mint háromnegyedük úgy fogalmaz, „nem tudna nélküle élni”. A UPC Mobil előfizetők 82 százaléka érezte magára igaznak az állítást. 
  • Sokan mégsem tudják tökéletesen kihasználni készülékük lehetőségeit: a mobiljukon internetezők negyede minden hónapban kifut a rendelkezésére álló adatkeretből, 45 százalékukkal pedig már többször előfordult ilyen.
  • A válaszadókat arra kérték, tippeljék meg bizonyos alkalmazások, funkciók napi adatforgalmát. A legtöbb esetben a becslések helytállók voltak – például hogy egy átlagos e-mail 10 KB és egy 1 óra hosszú video stream 500 MB nagyságú –, ami arra enged következtetni, hogy a felhasználók többsége megfontoltan, tudatosan netezik telefonján. 
  • Mindemellett azok, akik korlátlan adatforgalommal rendelkeznek, aktívabbak, ha úgy tetszik bátrabbak a tartalomfogyasztásban azon társaiknál, akik kénytelenek számolni a biteket. A UPC Mobil előfizetők átlagosan 10 funkciót – úgy mint csetelés, közösségi oldalak, navigáció, videó streaming, e-mail – használnak rendszeresen eszközeiken, míg a többi magyar okostelefon-használó 8-at. A 20-40 év közötti korosztályban a UPC előfizetők 12, a nem UPC-sek 9 funkciót használnak. 
  • A UPC Mobil ügyfelek 54 százaléka használja internetes oldalak böngészésére mobilját az otthon falain kívül, míg az összes magyarországi okostelefon-használó körében ugyanez a szám csupán 27 százalék. Az e-mail olvasás esetében 54:28, a videó streaming esetében 21:8 százalék az arány. 

 

A felmérésben az okostelefonnal kapcsolatos legjellemzőbb gondolattársítások a “hasznos”, „szabadságot ad” és a „kapcsolat” voltak. “Örülünk ennek az eredménynek, hiszen éppen az volt a célunk, hogy korlátlan szabadságot adjunk ügyfeleinknek az internetezéshez, és hogy soha ne kelljen aggódniuk az adatforgalom miatt.” – mondta Herenyik Györgyi, a UPC termékmenedzsmentért felelős igazgatója. A vezető mindezt azzal a bejelentéssel egészítette ki, hogy a UPC Magyarország kedvezményes szolgáltatását megnyitja a szélesebb közönség előtt. A cég a szolgáltatási területén élőknek csaknem ugyanazzal a kedvezménnyel – mindössze ezer forintos árkülönbséggel – biztosítja minden csomagját, mint a UPC előfizetőknek. 

 

“A UPC Mobil természetes része a UPC ökoszisztémájának, mely tökéletesen egészíti ki az otthoni tévézést, a videós és más szórakoztató tartalmak fogyasztását.” – mondta Magnus Ternsjö a szolgáltatás UPC portfolióban betöltött szerepével kapcsolatban. „A jövőbeli fejlesztéseink irányát továbbra is ügyfeleink igényeihez igazítjuk, hiszen innovációinkkal mindig az ő elvárásaiknak igyekszünk megfelelni. Mi vagyunk Magyarország leggyorsabban növekvő mobilszolgáltatója, a célunk, hogy idén is jelentősen növekedjünk, és továbbra is a legkiválóbb szolgáltatást nyújtsuk előfizetőinknek.”

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09