Adj energiát ötletednek! ClimateLaunchpad 2016
A ClimateLaunchpad 2016 start-up verseny június 3-ig várja a fenntartható fejlődés kihívásaira válaszoló üzleti ötleteket, amely a résztvevő start-upok részére belépő az európai és világsiker felé.
Az idei verseny hazai programja a Climate-KIC európai tudás- és innovációs közösség támogatásával, a Pannon Pro Innovációs Kft. (PPIS) és a DBH SeedStar start-up inkubátorok szakmai vezetésével valósul meg.
Idén negyedik alkalommal rendezik meg Magyarországon Európa legnagyobb cleantech üzleti ötletversenyét, a ClimateLaunchpad 2016 start-up programot, amelyre 30 országban párhuzamosan jelentkezhetnek mindazok, akik: a piaci tevékenységüket még nem kezdték meg, 200 000 EUR összegnél kisebb befektetéssel, valamint 1 évnél rövidebb üzleti múlttal rendelkeznek. Az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) klímainnovációs programja, a Climate-KIC, amelynek ötletversenyére jelenleg tervszinten létező, de nemzetközi piacokon exponenciális fejlődési potenciállal rendelkező innovációk jelentkezhetnek. Nem jelent hátrányt, ha a prototípus még nem készült el, amennyiben az ötletgazda nyitott a szakértői csapat összeállítására és az ötlet továbbfejlesztésére.
A versenybe jutó start-upok egy kétnapos üzleti bootcampen, majd az azt követő tréningen kapnak szakmai felkészítést, melyet követően szakmai zsűri előtt prezentálják üzleti ötleteiket. Idén a szakmai támogatást a Pannon Pro Innovációs Kft. (PPIS) és a DBH SeedStar holland-magyar inkubátor végzik stratégiai partnerségben.
„Az elmúlt évek sikerei arra buzdítanak minket, hogy folytassuk, és következő szintre emeljük inkubátorunk és vele együtt Európa legnagyobb klímainnovációs ötletversenyének magyarországi fejezetét. Ehhez kerestünk olyan partnert, aki mind szakmai tapasztalatával, mind nemzetközi hátterével hozzá tud járulni nagyívű terveink megvalósulásához. A DBH SeedStar-ban ilyen társra leltünk, és ezáltal a ClimateLaunchpad 2016 hazai résztvevőinek is több lehetőségük lesz a globális piacra lépni” – mutatta be az együttműködés hátterét Kovács Zoltán, a PPIS szakmai vezetője.
“A DBH SeedStar inkubátor, a 20 éves befektetői múlttal rendelkező holland-magyar DBH Group részeként, a nemzetközileg terjeszkedni kívánó innovatív vállalkozások számára globális piacra jutást elősegítő szolgáltatásokat nyújt” – mutatta be tevékenységüket Dr. Erdei Sándor, a DBH Group alapító-vezérigazgatója. “Szakembereink és nemzetközi hálózatunk egyaránt hatékonyan segítik az innovatív vállalkozások piacra lépését, ugyanis cégcsoportunk fontos aktivitással rendelkezik Hollandiában, Nagy-Britanniában, Magyarországon, Csehországban és Romániában, valamint kiterjedt üzleti portfóliója van az Egyesült Államokban, Nyugat-Európában, Közel-Keleten (UAE, Törökország) és Távol-Keleten (Malajzia) egyaránt” – mondta el Dr. Erdei Sándor.
Varga-Tarr Sándor, a DBH SeedStar szakmai vezetője úgy fogalmazott, a közös akcelerációs program az oktatásra, innovációra és vállalkozói készségek fejlesztésére támaszkodva a gyakorlatban gyorsan alkalmazható megoldásokat kínál majd a klímaváltozás által támasztott kihívásokra. “Küldetésünknek tekintjük a hazai innovatív vállalkozások piacra lépésének elősegítését, így örömünkre szolgál, hogy a PPIS stratégiai partnereként immár a cleantech fókuszú ötletgazdákat is támogatni tudjuk ebben” – összegezte a közös program céljait Varga-Tarr Sándor.
„Mivel a program nemzetközi, így elvárás az angol nyelv készségszintű ismerete. Emellett az ötletek értékelése 5 szempont alapján történik, amelyek az innovációs és a nemzetközi piaci potenciál, a munkahely-teremtési képesség, a csapat erőssége, felkészültsége, valamint az üvegházhatású gáz kibocsátás csökkentési potenciál, avagy a climate impact. A beérkező ötleteket szakmai zsűri bírálja el, amely zsűriben a PPIS és a DBH SeedStar mellett a hazai start-up ökoszisztéma elismert szereplői vesznek részt” – ismertette a részleteket Kovács Zoltán.
A ClimateLaunchpad 2016 magyarországi döntőjének három legjobb üzleti ötlete bekerül a nemzetközi döntőbe, ahonnan a legjobbak belépőt kapnak a Climate-KIC Accelerator programba, ahol megszerezhetik a sikeres cégépítéshez szükséges tudást is. A döntő nyertese €10 000, a második helyezett €5 000, míg a harmadik €2 500 pénzjutalmat kap.
Részletek és jelentkezés a klimainnovacio.hu/startupverseny oldalon.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: Budapesten versenyez az európai startup világ krémje
- SMART 2016: nemzetközi innovációs expót rendeznek Magyarországon
- SMART 2016: Milyen magyar startupokra figyeljünk 2016-ban?
- Versenyben a versenyzőkért
- Két magyar csapat is bejutott a Challenge24 döntőjébe!
- Taroltak a kísérletek az interneten zajló kémiaversenyen
- A legnagyobb hazai turisztikai kezdeményezés újra elindult
- Rendi: terjeszkedik és nevet vált a magyar online takarításközvetítő startup
- Falakat készülnek ledönteni magyar fiatalok innovatív ötleteikkel
- Valós üzleti problémák az Év Esetoldója versenyen
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...