Múzeumba került Dragon György játékújságíró hagyatéka
A Neumann János Számítógép-tudományi Társaság (NJSZT) az infokommunikációval foglalkozó szervezetek között egyedülálló tevékenységet folytat a múlt értékeinek megőrzéséért. A Társaság nemcsak az informatika kezdeteinek relikviáit, de a közelmúlt, a személyi számítógép és a videojátékok történetének emlékeit is kutatásra és megőrzésre méltónak tartja.
Ennek jegyében – az örökös, Dragon Ferenc jóvoltából – az NJSZT által fenntartott, világszínvonalú Informatika Történeti Kiállításba került a 2015. január elején, 49 évesen elhunyt Dragon György újságíró hagyatéka. Dragon György az Other Side és a GameStar című lapok szerkesztőjeként és szerzőjeként, a Modem idők / Netidők rádióműsor szakértőjeként, valamint játékfejlesztőként, sci-fi íróként és elektronikus zenék szerzőjeként vált ismertté. A GameStar táboraiban és ismeretterjesztő előadásai révén az informatikával ismerkedő fiatalok egyik kedvelt személyisége volt a fiatalon elhunyt szakember.
A számítógépes játékokkal kapcsolatos cikkeit Gyu néven publikáló alkotó rajongott az 1980-as évek számítógépeiért, melyekből egy kisebb gyűjteményt hozott létre. Halála után, 2015-ben a gyűjteményből a Magyar Nemzeti Digitális Archívum és Filmintézet (MaNDA) és a Finta Múzeum rendezett vándorkiállítást, Űrcsilliárdos címmel, utalva Dragon György azonos című regényére.
A kiállítás tablósorát és Dragon György hagyatékának néhány kiemelkedő műtárgyát 2016. júniustól Szegeden, az NJSZT Informatika Történeti Kiállításának interaktív videojáték-termében helyeztük el, a Szent-Györgyi Albert Agorában.
A teremben, kipróbálható Commodore-64, Nintendo és más, kultikus készülékek között tekinthetők meg Dragon György olyan kedvenc tárgyai, mint a Magyarországon nagyon ritka Dragon-32 (melyet „névrokonaként” szeretett) és a Commodore Amiga Plus, az általa legjobban szeretett Amiga-számítógépcsalád egyik példánya. Vitrinben látható az Abandoned Places című játékprogram, melynek fejlesztésében Dragon György zeneszerzőként vett részt.
A hagyatékból összeállított kamarakiállítás az idei év folyamán tekinthető meg. A hagyatékban található további számítógépek, videojátékok, kontrollerek és dokumentációk az NJSZT közreműködésével működő Informatikatörténeti Muzeális Gyűjtemény kollekcióját fogják gyarapítani.
Kapcsolódó cikkek
- Egy világfórum lehetőségei
- Világfórumot tart az idén 20 éves ECDL - Több mint 100 ország képviselői Budapesten
- Jövőbelátó piaristák
- Akkreditált ECDL-vizsgaközpont az Európai Bizottság Kutatási és Innovációs Főigazgatóságán
- Versenyben a versenyzőkért
- Többet költünk online játékokra
- Egy kiállítás tárgyai
- Utánaszámoltunk: fontos kollekciót mentett meg a feledéstől az NJSZT
- Professzionális tehetséggondozás
- CES 2016: „játszani is engedd” (Philips tévéken)
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.