30 új pályával bővült a milliós letöltésű Sea Hero Quest mobiljáték!

forrás: Prím Online, 2016. június 21. 08:38

Másfél hónapja jelentette be új mobiljátékát a Telekom, amellyel a demenciakutatást kívánja szolgálni, és mára több mint egymillióan játszanak nap mint nap a Sea Hero Quest nevű mobiljátékkal.

A demencia terjedése globális problémát jelent. A szellemi képességek gyors és kóros hanyatlása jelentősen rontja az érintettek életminőségét, nagy terhet jelent környezetük, hozzátartozóik számára, és rendkívüli módon terheli meg az egészségügyi ellátórendszert világszerte. A Telekom okostelefonra és táblagépre fejlesztett applikációjával bárki játszva segítheti a demenciakutatást. Miközben ujjainkkal a halászhajót kormányozzuk, óriási mennyiségű – anonim módon kezelt adatot juttatunk el a tudósoknak. Ahhoz, hogy sikerrel vegyük az akadályokat a Sea Hero Quest-ben, leginkább a tájékozódási képességünkre van szükség.

 

Az ember személyiségének alapvető meghatározója, hogy mennyire képes figyelni, tanulni, emlékezni és tervezni. Bármelyik folyamat is gyengül, sérül vagy károsodik, az kihat a személyiségre, s annak torzulását, akár elvesztését is eredményezheti. Ahhoz, hogy egyik helyről a másikra eljussunk, nemcsak fizikailag kell képesnek lennünk erre, hanem el is kell, hogy tudjuk képzelni azt, hol vagyunk. A tájékozódáshoz vizuális információk, emlékezet és tervezési folyamatok is szükségesek.

 

A térbeli tájékozódásért és az emléknyomok rögzüléséért többek között a hippokampusz nevű agyterület a felelős: az itt található idegsejtek kapcsolatai megváltoznak a látottak alapján, így fejből is tudni fogjuk, merre kell mennünk.

 

2014-ben orvosi Nobel-díjat értek John O’Keefe, May-Britt Moser és Edvard Moser kutatásai, amelyek választ adnak arra, hogyan, miként képes az agy a környezetben való eligazodáshoz szükséges térképét megalkotni. Az agy belső GPS-ének felfedezése paradigmaváltást jelentett a magasabb kognitív funkciók sejtekkel kapcsolatos alapjainak megismerése szempontjából.

 

Miután már ismerjük, hogyan tájékozódunk, most a képesség elvesztésének fázisai azok, amelyekről többet akar megtudni a tudomány. A kutatás egyik tudományos felelőse, Dr. Hugo Spiers. a Londoni Egyetem Viselkedésneurológiai Intézetének professzora azt kutatja, hogy agyunk milyen módon építi fel magában a világ reprezentációját és használja fel ezt a tájékozódáshoz, hogyan képzeli a jövőt és hogyan emlékezik vissza a múltra.

 

Agyi képalkotással, neuropszichológiai tesztekkel, virtuális valósággal, szem nyomkövetéssel és egysejtes emlékezéssel igyekszik megérteni az agyműködést és a térbeli tájékozódást.

 

 

A Sea Hero Questhez kapcsolódó kutatásról Spiers professzor így nyilatkozott: „Soha nem volt hasonló lehetőség arra, hogy a legkülönbözőbb országokban élő emberek ezreinek tájékozódási képességét vizsgáljuk. Az eredmények segíthetnek megvilágítani, hogy hogyan használjuk tájékozódásra az agyunkat és közelebb hozhat a korai diagnózishoz és a hatékony gyógyszeres kezeléshez a demenciakutatásban”.

 

Milyen formában kerülnek az adatok a tudósokhoz? A hajó játék közbeni mozgását a különböző pályákon egyfajta hőtérképként kapják meg elemzésre a tudósok. A játékban megtett minden apró mozdulat és minden döntés értékes adatokat nyújt a szakembereknek és segíti a kutatást.

 

A Sea Hero Quest, amelyet eddig világszerte több mint egymillióan, csak Magyarországon közel 130 ezren töltöttek le, a napokban 30 új pályával és más újításokkal is bővült. 50 ország játékosai eddig több mint 11 évnyi játékidőt értek el, ilyen mennyiségű kutatási adatot a tudósok több mint 1500 év alatt tudták volna csak létrehozni laboratóriumi körülmények között.

 

A játék világszerte elérhető iOS és Android eszközökön, és ingyenesen letölthető az App Store-ból és a Google Play-ből. A különleges és nemes célt szolgáló játékkal, és az általa nyújtott segítséggel kapcsolatban további információk a www.seaheroquest.com/hu oldalon találhatók.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50