Kilenc Cannes-i oroszlánt nyert a Telekom demenciakutatást segítő játéka

forrás: Prím Online, 2016. június 28. 13:38

Az idén a Cannes-i Nemzetközi Kreativitási Fesztiválon (Cannes Lions International Festival of Creativity), amely a legrangosabb eseménynek számít a hirdetési iparban, a Deutsche Telekom és a Saatchi & Saatchi kilenc díjnak örülhetett - egy arany, öt ezüst és három bronz Oroszlán - amelyeket a ’Sea Hero Quest’ nyert el. 

A díjnyertes mobiljátékot a University College London, a University of East Anglia, az Alzheimer’s Research jótékonysági alap és a Glitchers játékfejlesztők partnersége keretében fejlesztették ki.

 

A Sea Hero Quest, amely új dimenzióba helyezte az adatgyűjtés lehetőségeit, hogy segítse a tudósokat a demencia elleni küzdelmükben, a Deutsche Telekom és a Saatchi & Saatchi legújabb kampányának a tárgya. A mindössze pár héttel ezelőtti globális megjelenés óta a játék letöltéseinek száma elérte az 1,6 milliót, a mezőnyben a magyarok több mint 130 ezer letöltéssel közvetlenül az USA után állnak, nagyjából egy szinten Nagy Britanniával. A közösen elért játékidő több mint 30 évet tesz ki, ezzel 4.500 évet is meghaladó hasonló jellegű laboratóriumi kutatás eredményeit sikerült létrehozni Az emberek térbeli tájékozódásáról végzett korábbi vizsgálatok legfeljebb 600 résztvevővel folytak, ezért a saját területén ez az adattömeg minden korábbit felülmúl.

 

Hans-Christian Schwingen, a Deutsche Telekom, a Deutsche Telekom márkáért felelős vezetője így kommentálta a hírt: „Elsöprő erejű és volumenű pozitív reakció érkezett a kezdeményezésre. Az embereket szerte a világon arra inspiráltuk, hogy letöltsék a Sea Hero Questet és játsszanak egy jó ügy érdekében. A játék 40 piacon került be a legjobb 20 közé az App Store-on és a Google Play-en, számos piacon pedig az első helyet vívta ki. Ez máris egy látványos sikere a kutatásnak és a tudománynak. De nem állunk meg ezen a ponton, éppen a múlt héten jelentettünk meg 2 új játékvilágot, amelyeknek az a céljuk, hogy a játékosok továbbra is megosszák az idejüket, ezzel segítve a demencia elleni küzdelmet.”

 

A Sea Hero Quest koncepcióját az a vágyunk motiválta, hogy lehetővé tegyük az emberek számára, hogy egy jó ügy érdekében játsszanak, a megvalósítás pedig úgy vált lehetségessé, hogy partnerséget kötöttünk a vonatkozó terület világszerte elismert szakértőivel. Mivel a felhasználók világszerte hetente 3 milliárd órát játszanak internetes és mobil játékokkal, a célunk nem csak ennek az erőnek a kihasználása volt, hanem az is, hogy ennél is tovább lépve a lehető legszélesebb közönséget érjük el, és elismerjük a mobil technológia mindennapi életben betöltött szerepét. 

 

Jelenleg világszerte több 47 millió ember küzd demenciával, és a becslések szerint ez a szám 2050-re 135 millióra fog nőni. Sok demenciával élő ember számára az egyik első tünet, amit megtapasztalnak, a térbeli tájékozódás romlása lesz, mivel elveszítik azt a képességüket, hogy akár jól ismert helyeken és környezetben is el tudjanak igazodni. A Sea Hero Questet, amely globális mércét állított fel a tájékozódásunk vizsgálatában, széles körben az egyik kulcsfontosságú lépésnek tekintik a demenciát okozó betegségek új diagnosztikai tesztjeinek kidolgozásában.

 

Jason Romeyko (Saatchi & Saatchi), Prof. Dr. Michael Hornberger (University of East Anglia) és Hans-Christian Schwingen (Deutsche Telekom) a zsűri egyik tagjával

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja

Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme:

2023. február 4. 21:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15