Előfizetői Lojalitás: kulcsszerepben Az élő VIDEÓ-STREAMING

forrás: Prím Online, 2016. augusztus 24. 08:36

A mobil szélessáv terén folyamatosan változik az okostelefon használók fogyasztói magatartása, ezzel párhuzamosan pedig a hagyományos mérési eljárások segítségével már nem lehet meghatározni, a fogyasztók szolgáltatói preferenciáit, derül ki az Ericsson ConsumerLab legújabb, „Az élmény alakítja a mobil felhasználók lojalitását” című jelentéséből.

Az elmúlt években a mobil szélessávú hálózatokban világszerte komoly fejlesztéseket eszközöltek, ennek ellenére sem változott azoknak az okostelefon használóknak a száma, akik napi szinten szembesülnek hálózati problémákkal. Ennek egyik legfőbb oka az új videó streamelési magatartás, amelynek a világ minden táján tanúi vagyunk: a más felhasználók által közvetített élő videó-streamek növekvő népszerűsége.

 

 

 

A fogyasztói magatartás változását ugyanakkor nem követte a telekommunikációs ágazatban széles körben használt fogyasztói lojalitás mérő eljárások változása. Az NPS (Net Promoter Score) mérőszám nem képes meghatározni a felhasználók szolgáltatói preferenciáit, hiszen nem veszi figyelembe, hogy az új videó-streaming alkalmazások használata miatt megváltozott magatartás következtében megváltoznak a hálózati teljesítménnyel szembeni elvárások is.

 

A jelentés rámutat arra, hogy azok az okostelefon használók, akik hetente 11 vagy ennél több problémával szembesülnek, körülbelül kétszer nagyobb eséllyel veszik fontolóra a szolgáltató váltást. Aggodalomra adhat okot, hogy öt okostelefon használóból kettő állítása szerint hetente több mint 11 alkalommal tapasztal valamilyen problémát, mely ráadásul egyre gyakrabban a videó-streaminggel kapcsolatos működési zavart jelent.

 

 

A fogyasztók sok esetben nem azért nyilatkoznak úgy, hogy ajánlanák a szolgáltatójukat másoknak, mert jobbnak találják a szolgáltatójuk a többinél, hanem mert nem tudnak jobb alternatívát. Az okostelefon használók szolgáltatójuk iránti lojalitását továbbra is elsődlegesen a mobil szélessáv élmény határozza meg. Ugyanakkor globális szinten a fogyasztók 73 %-ánál ez a szempont az elégedetlenség általános forrásaként is megjelenik.

 

Az okostelefon használók a mobil szélessávú élményt saját szempontrendszerük alapján ítélik meg, az alkalmazások működőképessége alapján – különös tekintettel arra, hogy a videó-alkalmazások fennakadás nélkül streamelnek-e, vagy, hogy milyen gyorsan tudnak a felhasználók tartalmat feltölteni, hogy megosszák azt a közösségi hálózatokon. A tanulmány szerint az Y-generációs okostelefon használók (18 – 24 éves korcsoport) elsöprő többsége arra kíváncsi a szolgáltatókkal kapcsolatban, hogy a kedvenc közösségi média és videó-streaming alkalmazásai hogyan működnek a hálózaton, és kevésbé érdekli őket a hálózati lefedettség mértéke és kiterjedtsége.

 

 

 

„Az új alkalmazások megjelenésével és a videó használó magatartás kialakulásával minden eddiginél nagyobb súllyal esik latba a hálózati teljesítmény, és ez fogja meghatározni, hogy az okostelefon használók mennyire lesznek lojálisak a szolgáltatójukhoz” – mondta el Jasmeet Singh Sethi, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója.

 

A jelentésről

2016 februárjában összesen 15.000 okostelefon használó részvételével készült globális online felmérés. A kutatásban 18 – 69 éves korosztály képviselőit kérdezték meg. A felmérésben közreműködő valamennyi okostelefon használó legalább heti rendszerességgel használt különböző alkalmazásokat mobil szélessávon keresztül.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50