A munkavállalók harmada sehova sem utazott nyáron
Sokan csak pár nap szabadságot vettek ki a nyáron, és a munkavállalók fele belföldön töltötte a pihenésre szánt napokat. Minden második válaszadó a szabadságon is rendszeresen követi a céges levelezését, a munkával kapcsolatos hívásokat pedig tízből nyolcan fogadják. Leginkább az oktatásban és a vezető beosztásban dolgozók foghatók munkára a nyaralás alatt, és az is gyakori, hogy a szabadság miatt felgyülemlett munkát az állandó feladataik mellett kell feldolgozniuk.
A munkavállalók 37 százaléka sehova sem utazott nyáron, derült ki a Profession 1104 fő bevonásával készített kutatásából. A megkérdezettek mintegy fele (49%) belföldön nyaralt, és csak kevesebb, mint minden tizedik munkavállaló (7%) tervezett egy hétnél több időt külföldön tölteni a nyári hónapok alatt. Sokan (53%) ilyenkor is dolgoznak, tíz százalékuk rendszeresen, függetlenül az elvégzendő feladat fontosságától. A válaszadók 39 százaléka inkább csak egyszerű, rövid idő alatt teljesíthető feladatokkal foglalkozik a szabadság alatt.
Az e-mailek követése összességében kevesebb munkavállalóra jellemző, 52 százalék soha nem nézi ezeket szabadsága alatt, majdnem minden ötödik megkérdezett naponta, tíz százalék pedig naponta többször figyeli a levelezését. Mintegy minden harmadik válaszadó csak a legfontosabb e-mailre válaszol a nyári kikapcsolódás alatt. A céges hívásokat még többen veszik fel: csak 16 százalék nem szokta felvenni a telefont nyaralás közben.
Leginkább az oktatásban dolgozók elérhetőek nyáron
Ugyan hagyományosan az oktatással azonosítjuk a nyári szünetet, a szegmensben dolgozók 43 százaléka ilyenkor is teljes eléréssel dolgozik, 89 százalékuk pedig legalább egy csatornán elérhető. A saját vállalkozásukban a tulajdonrész felénél kevesebbet birtokló munkavállalók, illetve felsővezetők 100 százaléka válaszolt úgy, hogy teljes eléréssel dolgozik. A közép-és alsóvezetők közül is rendkívül sokan (95,8%) érhetőek el valamilyen csatornán.
A férfiak nagyobb eséllyel követik a híreket, mint a nők
Majdnem minden harmadik munkavállaló napi rendszerességgel figyeli a híreket (30%), de további 20 százalék hetente többször ellátogat valamely híroldalra. Csak 14 százalék nyilatkozott úgy, hogy semmiképp nem szeretne hírekkel foglalkozni ilyenkor. Szembetűnő, hogy a férfiak közül többen követik naponta a híreket: 34 százalék, szemben a női válaszadók 25 százalékával. A kor előrehaladtával is növekszik a tájékozódási kedv, az 50-60 év közötti korosztályban 20 százalékponttal gyakoribb a nyaralás alatti hírolvasás, mint a 20-29 évesek körében (utóbbiak esetében 22%).
Legtöbben egyéb feladataik mellett dolgozzák fel az összegyűlt e-maileket
Meglehetősen ritka, hogy a munkavállalók előre tervezzenek időt a szabadság alatt felhalmozódott feladatokra (12%). A válaszadók 57 százaléka állandó feladatai mellett dolgozza fel az összegyűlt e-maileket, 33 százaléknál –vélhetően a munkamenet vagy foglalkozásuk jellege miatt– egyáltalán nem jellemző, hogy összegyűlne a munka.
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- A magyar fiatalok az üzenetküldő alkalmazásokat favorizálják a Telenor nemzetközi felmérése szerint
- Az emberek munkaidejük felét már irodán kívül töltik
- A férfiak álmodoznak, a nők reálisabban látják esélyeinket
- Nem figyelnek eléggé honlapjukra a kisvállalkozások
- 22 milliószor vásároltunk tavaly az interneten
- Mi történik az interneten egy perc alatt?
- Szinglik és a csillagok
- Okos időbeosztással a tavaszi fáradtság ellen
- A jó vállalkozásnak is kell az online cégér!
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: