Hogyan változtatja meg a Big Data és az IoT a környezetünkkel való kapcsolatunkat, a viselkedésünket?

forrás: Prím Online, 2016. szeptember 9. 09:39

Ma már úgy is tudjuk szabályozni az otthonunk hőmérsékletét, hogy közben az irodában tartózkodunk. Az autó képes a navigációt a garázsban is frissíteni. A reggeli bögre teát úgy is fel tudjuk melegíteni, hogy közben még az ágyban vagyunk. Mindez az IoT (Internet of Things) és a Big Data konvergenciájának köszönhető. 

De ez a történetnek csak az egyik része. Manapság a vállalkozásoknak hatalmas lehetőség van a kezükben arra, hogy működésüket hatékonyabbá, produktívabbá és áramvonalasabbá tegyék. Ha a Big Datát összekötjük az érzékelőkkel, akkor a vállalatok valósidejű információt kaphatnak arról, mi is történik, sőt, ami még fontosabb, hogy hol történik – ahelyett, hogy próbálnák megjósolni azt, hogy vajon mi is fog történni.

 

 

http://blueapp.io/

 

Az IoT mára álomból valósággá vált. A Gartner elemzése szerint az IoT 26 milliárd eszközt foglal majd magába 2020-ra, míg ez a szám 2009-ben mindössze 900 millió volt. Az az ötlet, hogy a Big Data információit kössük össze az IoT-vel, nem csak a fogyasztók életét változtathatja meg, hanem az üzleti világot is. A vállalatok, amelyek érzékelőket kapcsolnak a különféle technológiákhoz, a továbbiakban nem csupán becslésekre lesznek képesek, hanem távolról tudják monitorozni folyamataikat és okosabb megoldást tudnak adni a problémákra.

 

Éppúgy, ahogy a közösségi média létrehozta az információfolyamokat, az IoT a folyamatos adatáramlást hozza létre. Ennek a folyamatosságnak az elsődleges haszna, hogy a szervezetek trendeket és mintázatokat határozhatnak meg, és valós időben képesek a folyamatokon változtatni. Például, ha érzékelőt helyezünk el az ajtón, akkor az valósidejű információt ad arról, hogy a szobát milyen gyakran használják. Vagy, ha érzékelőt teszünk az üzemben egy gépre, akkor monitorozhatjuk, hogy az mennyire melegszik fel működése alatt. Az információk és a tapasztalatok a feldolgozás során időről időre összegződnek, így nagyon pontos képet kaphatunk a tényleges folyamatokról. Amennyiben helyesen elemezzük ezeket az adatokat, a vállalatok hatékonyabbak lehetnek az erőforrások allokációját illetően, és biztosíthatják befektetéseik megtérülését.

 

A digitális korban, ahol egyre erősebb a verseny, apró részletek nagy különbséget eredményezhetnek. Egy ilyen környezetben a Big Data-ból kinyert megfelelő információ által támogatott magatartás-változás jelentheti a különbséget a fennmaradás vagy a bukás között. A University of Oxford Saïd Business School tanulmánya alapján a pénzügyi intézetek 71%-a véli úgy, hogy a Big Data igazi versenyelőnyt jelenthet – míg két évvel ezelőtt mindössze 36%-uk vélte így. 

 

Nagy Adat, nagy Változás

A Big Data kétség kívül nagy hatással van az üzleti világra. Az IoT sikerét meghatározó három legfontosabb tényező, a szabályozás, a fogyasztó érdeklődése és azok alkalmazása az üzleti világban. Az üzleti életben alkalmazva az IoT megmondja, hogy mely üzleti folyamatok nem működnek, vagy azt, hogy hol lassul le az információáramlás, hol nincs megfelelő információ védelem a folyamat során. Ez azt jelenti, hogy a Big Data arra is használható, hogy figyelmeztesse a vállalatot, ha a termékét vagy szolgáltatását veszély fenyegeti. És ez azért fontos, mert a korai felismerés lehetővé teszi, hogy még azelőtt elejét vegyük a problémának, mielőtt tényleg nagyobb baj lenne.

 

A vezető IoT szereplőknek szorosan együtt kell működniük a vállalkozásokkal, hogy minél jobban megértsék, a vállalkozásoknak pontosan mire van szükségük, hogy ezáltal a leginkább megfelelő technológiát kínálhassák. Amikor döntenünk kell arról, hogy melyik folyamatot elemezzük, akkor általános szabályként elmondható, hogy minél nagyobb a bizonytalanság a kimenetelnél, annál nagyobb a várható költség- és hatékonyságjavulás. A vállalatoknak meg kell találniuk a legjobb elemzési platformot és eszközt, amely lehetővé teszi számukra, hogy hozzájussanak a szükséges adatokhoz, elemezhessék azok tartalmát, majd gyorsan intézkedhessenek is. Azonban amíg a rendelkezésre álló választék bőségesnek tűnik, igazából korlátozott azoknak a rendszereknek a száma, amelyek megfelelnek az IoT követelményeinek.

 

Ha az információ-kezelést IoT analitikai eszköz végzi, az javíthatja a szolgáltatásokat az adatok áramlási útvonalának, tárolásának és elemzésének felfedése által. A Lexmark MPS Process Analytics egy olyan szolgáltatás, amely adatelemzéssel és helymeghatározó szolgáltatással azonosítja a javítandó területeket az adott vállalat dokumentumkezelési folyamataiban. A nyomtatóhasználati szokások adatait összegyűjtve és elemezve az alkalmazás képes azonosítani a szokatlan magatartást, elemezni ennek jelentőségét, valamint meghatározni, hogy a vállalat miként tudja erre a leghatékonyabb választ kidolgozni. Ezt követően a Lexmark konzulensei feltérképezik a vonatkozó üzleti folyamatokat és megoldásokat javasolnak a folyamatok áramvonalasítására, a variancia csökkentésére.

 

 

Az adatok elemzésével a vállalatok javíthatják folyamataikat, áramvonalasabbá tehetik a munkafolyamatokat, így nagyobb hatékonyság érhető el. Ebben az értelemben a Big Data folyamatosan fejlődik. Már nem csak a megszerzett adatok mennyiségéről van szó, sokkal inkább arról, hogy azokat képes legyen a rendszer összevetni más információkkal, amely így számottevő eredményekhez vezethet. Ha olyan technológiákkal kombináljuk, mint az IoT, a Big Data képes minimalizálni a gyenge hatékonyságot és maximalizálni a megtérülést. Az IoT és a Big Data összekapcsolása segít megérteni azt, hogy mi az, ami egy adott munkahelyen ténylegesen működik.

 

Tények és számok

  • A világban naponta 2,5 trillió byte mennyiségű adat keletkezik. – VCloud News
  • A rossz adatminőség évente 14,2 millió dollárnyi extra költséget jelent a vállalkozásoknak. – Gartner, The State of Data Quality: Current Practices and Evolving Trends
  • A C-szintű döntéshozók 36,2 %-a vélte úgy, hogy a Big Data/analitika az üzleti folyamatoknak az a része, ahol a legnagyobb hiányosságok mutatkoznak (ez az arány 2014-ben 24,8%, 2015-ben pedig 24,4%-ot tett ki). - Harvey Nash
  • Az előrejelzések szerint 2020-ban 44-szer több adat keletkezik majd, mint 2009-ben. - CSC
  • Az elkövetkezendő két évben a vállalatok több mint háromnegyede fektet be, vagy tervez befektetni Big Data területen, s ez 3%-os növekedést jelent 2014-hez képest. - Gartner
  • A technológiai véleményvezéreknek az IT eszközök megfelelő karbantartása volt a legfőbb aggodalma (50%). Ezt szorosan követte a fogyasztói élmény javítása (49%), valamint a költségvetés és a költségek folyamatos ellenőrzése (48%) - Insight Enterprises
  • 2016-ban a jobb ügyfélbetekintésre irányuló fejlesztés volt az egyetlen és a legnagyobb hajtóereje a Bid Data beruházásoknak. - NewVantage Partners

 

Lexmark MPS – Managed Print Services

  • A nagyvállalati ügyfelek akár 40%-os megtakarítást is el tudtak érni a Lexmark MPS stratégiájának alkalmazásával. - Lexmark Website
  • A kisvállalatok 30%-os megtakarítást értek el a Lexmark MPS stratégiájának köszönhetően. - Lexmark Website
  • A Gartner az MPS szegmensről készült jelentésében a legutóbbi 3 év iparági vezetőjének nevezte a Lexmarkot. - Gartner
  • „A Lexmark további jelentős befektetést tervez a Lexmark Print Management szolgáltatásban úgy, hogy különféle alkalmazásokat integrál (pl.: mobileszközök használata, dokumentumok nyilvántartása, szerver nélküli nyomtatás), amelyek így egyetlen platformon érhetők el az ügyfelek számára.” - Gartner

 

Lexmark Predictive Service

  • A Lexmark Predictive Service azonosítja a lehetséges problémákat, és automatikusan kezdeményezi a javítási kérést – így elkerülhető, hogy a felhasználónak vagy az IT-csapatnak a help deskhez kelljen fordulnia, vagy hibajegyet kelljen megadnia. Ez a megoldás a help deskhez érkező hívásokat 25%-kal csökkentheti.
  • A Lexmark Predictive Service csökkenti továbbá a nyomtatási feladatokkal kapcsolatos help desk hívások számát, növeli a távoli javítások arányát és az eszközök üzemképes időtartamát, csökkenti a működési zavarok számát.
  • A Lexmark Predictive Service több mint 100 adatpont elemzésével azonosítja az adott készülék általános állapotát, beleértve minden egyes készülék figyelmeztetéseit és az érzékelőket pl.: milyen gyorsan kapcsol be a készülék, milyen gyorsan halad át a papír a készüléken.

 

Lexmark MPS Process Analytics

  • A Process Analytics átfogó adatokkal látja el az ügyfelet 150+ különböző mérőszám figyelemmel követésével, majd adatbányász alkalmazások használatával, adatelemzők bevonásával, iparági szakértelmével és több éves tapasztalatával a Lexmark azonosítja az adott vállalkozás papíralapú folyamataival kapcsolatos kihívásokat.
  • A vállalat kimeneti szokásainak, mutatóinak elemzésével a Lexmark arra törekszik, hogy javítsa a felhasználótól felhasználóig terjedő folyamatokat, amelynek eredménye a jobb ügyfélszolgálati tevékenység, a folyamatok hatékonyságának javulása, a költségcsökkenés, a folyamatok összeilleszthetősége és a kockázatok csökkenése.

https://cdn.datafloq.com

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50