Nem sok remény fűzhető az m-kereskedelemhez

MTI Sajtóadatbank, 2000. október 31. 07:56
A közeli években az európai fogyasztók még várhatóan szinte semmit sem fognak vásárolni interneten keresztül mobiltelefon-hívás útján - jósolta egy vezető szakmai elemző cég, a Jupiter MMXI hétfőn, Londonban kiadott elemzésében.
Az előrejelzés kiábrándító a mobiltársaságok számára. Ezek az év közepén még horribilis összegeket fizettek a brit, a német vagy a francia harmadik generációs koncessziókért, de újabban - a lengyel és az osztrák pályázat és árverés tanúsága szerint - már kétségeik vannak nekik is, hogy a várható haszon megéri-e a magas koncessziós díjakat, amelyeket a kormányok várnak.

A szakmai elemző cég számítása szerint 2003-ban még mindig a személyi számítógépeken bonyolódó elektronikus kereskedelem termeli majd az ilyen kereskedelmi és reklámbevétel 87 százalékát, 11 százaléka jut majd az interaktív tévére, és csak a maradék 2 százalékot hozza a mobiltelefonos elektronikus kereskedelem, az úgynevezett m-kereskedelem.

A cég 44,1 milliárd euróra becsüli a teljes várható elektronikus kereskedelmi és reklámbevételt 2003-ban, az idénre várt 8,8 milliárd euró helyett.

A harmadik generációs engedélyekért harcoló mobiltársaságok várhatón 400 milliárd eurót fektetnek a hálózataikba. - Küzdelmes lesz, amíg ez megtérül - mondta az elemző cég szakértője a Reuters hírügynökségnek.

Kulcsszavak: M-Commerce trend +fohir

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09