Új, felhő-alapú üzleti modell a hálózati menedzsmentben

forrás: Prím Online, 2016. október 16. 07:41

A felhő technológia globális szolgáltatási piaca a Gartner intézet kutatása alapján az elmúlt évben 16,5%-os növekedést ért el. Az új innovatív lehetőség tehát jó úton halad a mainstream technológiává válás felé, és már közel sem számít szokatlan megoldásnak a hálózatok kiépítése és fenntartása során.

A Wi-Fi technológia is nagy változáson megy keresztül. A vezeték nélküli internet mára mérettől függetlenül minden vállalkozás részére kritikus pont. A fogyasztói szükségletek kielégítésére a vendéglátásban, az egészségügyben, az oktatásban vagy a kereskedelemben is nagy szükség van a gyors és hatékonyan működő Wi-Fi hálózatra.

 

A piaci növekedés egyben a hálózati helyszínek szerteágazódását is eredményezi: az internet-hozzáférést egyre több helyen osztják meg, és sokszor nincs elég IT szakember vagy szakértelem ahhoz, hogy ezt a változást minden vállalkozás adaptálni tudja. „A komplexebb rendszerek miatt az IT osztályok limitált kapacitással rendelkeznek az egyes eszközök telepítéséhez, fejlesztéséhez, irányításához. Az indokolatlan felhasználás kiszűrése érdekében pedig minden helyszínen külön személyzetre lenne szükség” – emeli ki Treso Tamás, a Zyxel regionális értékesítési menedzsere.

 

 

Az IT osztályok felé tehát folyamatos a nyomás, hogy a továbbfejlesztett és egyre komplexebb Wi-Fi rendszereket fenntartsák, miközben erre gyakran a megfelelő személyzet és büdzsé sem áll teljes egészében rendelkezésre. Mivel folyamatosan szükség van rá, a Wi-Fi az egyik legnehezebben kezelhető technológia: a szervezeteknek ezért a viszonteladó partner által dedikált IT szakemberekre is számítaniuk kell, akik a sikeres telepítés után a működést is felügyelni képesek.

 

Az optimalizálás érdekében tehát a vállalkozások folyamatosan feltérképezik a számukra leghatékonyabb vezetékes és vezeték nélküli üzleti alkalmazási módokat, ennek eredményeként pedig a felhő-menedzselt Wi-Fi technológiában folyamatos növekedést tapasztalunk. Az igény állandó növekedését jól érzékelteti az IDC riportja is, miszerint a WLAN eszközök világpiaca 2018-ra egészen 2,5 millió dollárig fog emelkedni.

 

Treso Tamás hangsúlyozza: a felhő-menedzselt hálózat legfőbb előnye, hogy a folyamatok minden részfeladatát egyetlen helyiségből kezeli (telepítés, hozzáférés, biztonság, analitika, hibaelhárítás), ezáltal nincs szükség helyszíni IT csapatra, felgyorsítja a telepítési folyamatot, redundanciát és beépített skálázhatóságot is biztosít.

 

 

A végfelhasználó tehát a teljes hálózati irányítást átadhatja viszonteladó partnere részére, és nem kell aggódnia a napi menedzsment feladatokért. Elég csak csatlakoztatni a hozzáférési pontokat az áramforráshoz, és a felhőn keresztül elvégzik a konfigurációt, az alapbeállításokat és a hálózati hozzáférés kiterjesztését. Nincs szükség további folyamatos helyszíni szakértő figyelemre, amivel jelentős költség takarítható meg. 

 

A felhő-technológiával egyúttal a viszonteladók is képesek egyszerre kezelni a különféle fogyasztói igényeket és eszközöket, és könnyedén replikálhatják a konfigurációkat és optimalizálhatják költségeiket. Az új üzleti modell kialakításával tehát összességében nagyobb érték állítható elő: a termék és ár orientált gondolkodás helyét a megoldás és szolgáltatás-vezérelt üzleti szemlélet veszi át. A modell adaptálásával a menedzselt szolgáltatást biztosítók (MSPs) iránt is megnőtt a kereslet, akik a felhő alapú hálózathoz a biztonság, a csatlakozás, a kármentesítés és más IT funkciók területén is nélkülözhetetlen támogatást tudnak nyújtani.

 
 
A menedzselt szolgáltatást biztosítók (MSP) szerepének megváltoztatásával a viszonteladók elkerülhetik a nem-előrejelezhető, bizonytalan bevételek jelenlétét is. A rendszeres előfizetői modell bevezetésével egy új IT vásárlói ciklus alakítható ki, ami egyben a szolgáltatás fő fókuszát is megváltozatja, és olyan addicionális funkciók válnak értékesíthetővé, mint az adatelemzés vagy a teljesítmény-menedzsment.
 
 
A viszonteladók részére ez egyben egy növekedés alapú árazást is biztosít, amivel nagyobb kontrollt képesek gyakorolni a licenc-szerződéseik felett. A szolgáltatás-vezérelt üzleti megközelítéssel a fogyasztók egy helyen érik el a funkciókat, nem kell aggódniuk a bonyolult termék árazáson, a szoftver frissítéseken, a termék életciklusokon vagy a rejtett tanácsadási költségeken, amelyek tipikusan összeforrtak a Wi-Fi hálózatok korábbi kiépítési és fenntartási gyakorlataival.
 
 
A felhő alapú hálózati szolgáltatások felé továbbra is a kkv-k részéről érkezik a legnagyobb igény. A kis- és középvállalkozásoknak rendszerint nem áll rendelkezésére a belső erőforrás az IT hálózatok folyamatos menedzsmentjéhez, a viszonteladók viszont ezentúl skálázhatják az IT támogatást, amivel rugalmasságot biztosítanak ügyfeleik részére. Ezzel a menedzselt szolgáltatást biztosítók munkáját is megkönnyítik, hiszen van idejük és erőforrásuk feltérképezni ügyfeleik hálózatait, hogy azonosítsák annak erősségeit és gyengeségeit a folyamatoptimalizálás előtt.
 
 
Az újfajta hálózatokon keresztül a frissítés automatikusan elérhető, az egy helyről való menedzseléssel pedig ugyanaz a szakembergárda erőforrása hasznosulhat hatékonyabban, így a növekedés is biztosított. Az új, felhőlapú modell tehát a viszonteladók, a fogyasztók és a menedzselt szolgáltatást biztosítók részére is egy kitűnő opciót tesz lehetővé – összegez a Zyxel szakértője.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05