Magyar sikersztori: miénk a régió legnagyobb gamer rendezvénye
Kinőtte az országot a PlayIT Show: az öt hazai helyszín mellett jövőre a szerb fővárosban is megrendezik a régió legnagyobb gamer és IT rendezvényét. November utolsó szombatján több mint 25.000 fiatal látogatott ki a Hungexpóra, ezzel újra megdöntötték napi rekordjukat a szervezők.
Közép-Kelet-Európa legnagyobb videojátékos rendezvénysorozatává nőheti ki magát a PlayIT Show, amely a magyar tulajdonú Meex cégcsoport szakmai tapasztalatának és piaci ismeretének köszönhetően vált pár év alatt jelentős eseménnyé. Az első külföldi PlayIT-et Belgrádban rendezik meg 2017 júniusában, a szervezők szándéka szerint pedig hamarosan több is követi majd a szomszédos országokban.
„Két éven belül szeretnénk belépni a román és a szlovák piacra is, hogy a PlayIT legyen a régió meghatározó gamer eseménye. A videojátékok és az eSport világának bennfentes ismerete, a speciális szervezési tapasztalat, valamint a szponzorokhoz fűződő jó kapcsolatunk a kulcs a sikeres külföldi terjeszkedéshez” - mondta Csanda Gergely, a PlayIT főszervezője.
Az 5 éves múltra visszatekintő rendezvénysorozat egy igazi magyar sikertörténet, hiszen amíg az első kiállítás közel 1500 látogatóval indult, addig a legutóbbi PlayIT Show 36.000 m2-en található látványosságaira már több mint 25.000 ember volt kíváncsi. 2016-ban a Meex szervezésében lebonyolított, gaming tematikus rendezvények több mint 110.000 látogatót vonzottak, amely 20 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
A PlayIT kiállításon legnagyobb számban (60%) a 12 és 25 év közötti korosztály vesz részt, de a 25 év feletti fiatalok és a szülők is nagy arányban képviseltetik magukat (25%). A szervezők szeretnék még inkább megszólítani a felnőtt gamereket, ezért 2017-ben útjára indítják a PlayIT Plus nevű rendezvénysorozatot. A rendezvény napján este újra kinyitják a helyszínt, de kizárólag a 18 éven felüliek számára - így a komolyabb tartalmak is helyet kaphatnak a programban, a márkák pedig célzottabban érhetik el a nagykorú közönséget.
2017-ben a szervezők nagyobb hangsúlyt helyeznek a világszinten egyre népszerűbb eSport programokra is. 2015-ben 750 millió dollár fordult meg az eSport versenyeken világszerte, és ez a szám az elemzők szerint 2018-ra megközelíti majd a 2 milliárdot. Az eSport a számítógépes csapatjátékok összefoglaló neve, egyben egy olyan szórakoztató üzletágé, amelynek rajongótábora évről-évre növekszik Magyarországon is.
„Célunk, hogy a legjobb magyar csapatok a nemzetközi eSport rendezvények szintjéhez méltó körülmények között mérhessék össze erejüket a rajongótáboruk előtt. Ehhez mi speciális hang- és fénytechnikával, óriás kivetítővel ellátott színpadot, valamint szponzoraink révén csúcsminőségű hardvereket biztosítunk” – tette hozzá Csanda Gergely.
Kapcsolódó cikkek
- További összeolvadások és cégfelvásárlások várhatók a globális tech piacon
- Felhőbe költöznek a HR rendszerek
- IT szakemberek ingyenes képzése a digitális transzformáció kapcsán a Microsoftnál
- Többet költenek a cégek IT eszközökre?
- Több ezren tekintették meg Budapest legnagyobb robotversenyét!
- Véget ért a Lenovo Y Kupa
- Fujitsu Fórum 2016
- Versenyben az okosautókért
- Karnyújtásnyira a virtuális valóság az Alienware vadonatúj gamer laptopcsaládjával
- Itt a gamerek álma: az LG Magyarországon is bemutatta a világ első 144 Hz-es, 21:9 UltraWide monitorát
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.