A Vodafone és az Emergency One karácsonyi ajándéka: Okos tűzoltó- és mentőautók az Egyesült Királyságban
Az Emergency One és a Vodafone együttműködésének köszönhetően idén karácsonykor hálózatba kapcsolt, okos tűzoltó- és mentőautók vigyázhatnak a nyugodt ünnepekre, jelentette be a két cég pénteken.
Az Emergency One az Egyesült Királyság speciális (tűzoltó-, mentő- és sürgősségi) járműveket gyártó cége pénteken jelentette be, hogy összekapcsolja a járműveinek fedélzeti számítógépeit a Vodafone dedikált 4G képes IoT hálózatával, hogy az internet of things technológia segíthesse a járművek folyamatos rendelkezésre állasat.
A vészhelyzeti szolgáltatások járműveit az Emergency One és a Vodafone a karácsonyi időszak kezdetére „okosította fel”, felszerelve őket a legmodernebb IoT technológiákkal.
Az Emergency One évi mintegy 150 járművet gyárt és ezek döntő többségét a brit készenléti szervek használják. Az új IoT alapú telematikai rendszer kiegészíti a jelenlegi vészhelyzeti rádiórendszert és képessé teszi a központi parancsnokságot és a flotta mérnököket, hogy jobban nyomon tudják követni, hogy az egyes járművek merre járnak. Mindez megkönnyíteni a vészhelyzetek elhárítását a nehezen megközelíthető, távoli helyeken és nagy segítség azokban a helyzetekben, amikor egy helyszínre több jármű is kivonul.
A járművekbe épített Emergency One e1Fleet konzol a Vodafone országos IoT hálózatán keresztül lehetővé teszi, hogy a járművek közvetlenül küldjenek diagnosztikai adatokat a flotta menedzsmentnek és Emergency One-nak. Ezzel a megoldással távolról lehet ellenőrizni, hogy a járművek tökéletesen működnek-e és így el lehet kerülni a krízis helyzetekben jelentkező váratlan meghibásodásokat és az egyébként felhalmozódó hibákból fakadó költséges javításokat.
A várakozások szerint a rendszer érzékelhetően lerövidíti a sürgősségi csapatok reakció idejét és jelentősen csökkenti az üzemeltetési költségeket, beleértve azt is, hogy a folyamatos telematikai adatok segítségével az üzemanyag fogyasztást is csökkenteni lehet.
Ivo Rook, a Vodafone IoT igazgatója emlékeztetett rá, hogy a karácsonyi időszakban sajnálatosan megnő a lakástüzek száma és mivel az Emergency One-nal kialakított együttműködés javíthatja a vészhelyzeti járművek megbízhatóságát és hatékonyságát, az IoT technológia hozzájárulhat ahhoz, hogy mindenki biztonságosan és boldogan ünnepelhesse a karácsonyt!
Kapcsolódó cikkek
- A jövő már a budapesti sarkon parkol
- IDC IoT Fórum 2016
- Magyarországon a legújabb HANA újdonságok
- Közel 400 hátrányos helyzetű gyermeket ajándékozott meg Miskolcon a Vodafone és a Nemzeti Színház közös Mikulása
- Európa legnagyobb 4G roaming hálózata a Vodafone Magyarországé
- A Fujitsu a DHL-lel közösen forradalmasítja a logisztikai piacot
- A Vodafone jelentős hálózatfejlesztéssel tovább javította beltéri lefedettségét
- Vodafone utazó klinikák segítik a HIV visszaszorítását Lesothóban
- 2025-re 100 milliárd digitális kapcsolatot kell felvértezni a támadások ellen
- Fujitsu Fórum 2016
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: