A közép-kelet-európai régió vállalatai a digitális átalakulás útjára lépnek
Az Oracle és az IDC közös kutatása szerint az üzlet és a technológia együttműködése alkotja a modern vállalat gerincét
A digitális átalakulás ma az IT iparág egyik legnépszerűbb hívószava. A jelenség nem csupán technológiai váltás, hanem az üzleti modell átalakítását is magában foglalja. Az Oracle és az IDC közös felmérése szerint 2017 végére a digitális átalakuláson lesz a hangsúly a világ vezető vállalatainak több mint kétharmadánál.
Felbukkant egy új vállalatfajta, amely rugalmasabb, mint versenytársai, és ennek eredményeként jobban fel van készülve olyan új és innovatív szolgáltatások nyújtására, amelyek szorosan kapcsolódnak az ügyfeleik igényeihez. Mindez már a digitális átalakulási folyamatok kezdetét jelzi. Annak érdekében, hogy felvegyék az új verseny ritmusát, a hagyományos szervezetek egyre magabiztosabban használják a modern technológiákat, hogy innovatív termékeket, folyamatokat vagy komplex üzleti modelleket, tehát új digitális stratégiákat hozzanak létre.
Az Oracle és az IDC elkészítette a témában az első felmérést a piacon, hogy megvizsgálják, mennyire elterjedt ez az üzleti modell a közép-kelet-európai cégek körében. Ennek érdekében 251 különböző iparágakban működő szervezet vezetőit kérdezték meg a régióban.
A felmérés eredményei kimutatták, hogy számos közép-kelet-európai vállalat még nem tekint a digitális átalakulásra prioritásként. A válaszadók 32 százaléka egyelőre nem tervez jelentős lépést ezen a területen. A digitális átalakuláshoz dedikáltan kapcsolódó folyamatok jelenleg a vizsgált vállalatok kevesebb, mint 35 százalékában zajlanak, és további 34 százalék fogja elkezdeni a közeljövőben.
„A régió vállalati fontosnak tartják a digitális átállás kínálta versenyelőnyöket, azonban Kelet-európában még nem alakult ki az az átfogó szemlélet, amely a nyugat-európai vállalatokat jellemzi. Közép-Kelet-Európában egyelőre a részleges átállás a jellemző, és a belső működés fejlesztése helyett általában elsőbbséget élveznek az ügyfelek számára elérhető szolgáltatások, azonban a digitalizáció kedvezői hatásait megtapasztalva egyre több olyan projekt indul, amelynek célja a teljes átállás” – mondta Blahut Boglárka, az Oracle regionális digitális stratégiai igazgatója
A modern technológiákat külön-külön, egyenként vagy egy digitális átalakulási „ernyő” projekt keretei között implementálják. A digitális átalakulási folyamatokban zömmel a felhőben elérhető megoldásokat, a mobilt, a Big Data-t és a közösségi médiát használják mint technológiát. A felmérés megkülönböztette azokat a vállalatokat, ahol már használják a digitális átalakulási folyamat technológiáit, és azokat, ahol tervezik bevezetni őket. Ezek alapján kimutatták, hogy mindkét kategóriában a felhő „pay-as-you-go” funkcióját értékelték a leginkább, míg a mobil technológia kapcsán az általa nyert versenyelőnyt, a Big Data megoldásoknál pedig a javuló ügyfélkapcsolatot emelték ki. A közép-kelet-európai régió még le van maradva Nyugat-Európa mögött ezeknek a vállalaton belüli használatát tekintve, de egyre több szervezet tervezi a bevezetésüket, vagy mérlegeli ennek a lehetőségét.
A kutatás által feltárt trendek Magyarországra is jellemzőek: a felmérésben részt vevő Magyar Telekom felismerte, hogy versenyképessége megőrzéséért folyamatosan javítania kell az ügyfélszolgálat hatékonyságát. A cég rájött, hogy pusztán az új IT megoldások implementálásával nem fogják elérni ezt a célt, és egész üzleti folyamatokat kell átalakítaniuk. A vállalat kialakított egy stratégiát, amelynek során 3 területre összpontosítanak a technológiai beruházások során: a webes platformokra, az alkalmazásokra és a belső felhasználói élmények javítására, amelyek a digitális megoldások szélesebb körű felhasználását teszik lehetővé a cég ügyfelei számára.
Az Oracle és az IDC felmérése szerint:
- a válaszadók 34 százaléka használ felhőből elérhető technológiát
- 39 százalék tervez felhő alapú informatikai megoldás bevezetését vagy veszi fontolóra a lehetőségét
- 41 százalék használ mobil technológiát
- 25 százalék használ Big Data megoldásokat
A tanulmány további megállapításai:
- a válaszadók 72 százaléka a felhasználói élmény javítását jelölte meg üzleti prioritásként az elkövetkező 12 hónapra
- 41 százalék szerint a vállalati IT támogatói funkcióval bír, ami az üzleti hatékonyságot növeli
- az üzleti válaszadók 40 százaléka úgy vélte, az IT építi a vállalat versenyképességét és lehetővé teszi, hogy bevételt generáljon
- mindössze 18 százalék látta az IT-t egy szükséges kiadásnak
Fontos megjegyezni, hogy az Oracle és az IDC közös felmérésének eredményei szerint a digitális átalakulás folyamata jelentős üzleti előnyöket hoz a vállalatok számára. A kutatás azt is kimutatta, hogy közvetlen összefüggés van a digitális átalakulási stratégia bevezetése és a bevételek növekedése között.
Kapcsolódó cikkek
- Németország és Franciaország kezében van Európa jövője
- Még mindig nem szentelnek elég figyelmet az adatvédelemnek a cégek, derül ki a DLA Piper felméréséből
- Új felhő platformot és kiterjesztett felhőrégiókat jelentett be az Oracle
- IDC: e-mail-biztonságban a Trend Micro az élen
- Amerikában terjeszkedik a Starschema Kft.
- Oracle: az ügyintézés is egyre inkább a virtuális valóságban történik
- Virtuális valóság, chatbotok és mesterséges intelligencia
- Újabb Fortune 500-as skalpokat gyűjtött be a budapesti IT-tanácsadó cég
- IDC IoT Fórum 2016
- Mikor hívd fel az ügyfeleidet? – Ebben segít a mesterséges intelligencia
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.