Költséges informatikai kimaradások

forrás: Prím Online, 2017. június 22. 11:57

Ha leáll egy vállalat szervere vagy megbénul az informatikai infrastruktúrája, az jelentős költséggel járhat a cég számára. Mégis kevesen használnak hálózatfelügyeleti megoldásokat, amelyek segítségével megelőzhető lenne a szolgáltatások kimaradása.

Az informatikai leállások költségesek és idegesítőek. Elérhetetlenné válik a cég jól menő internetes áruháza, vagy az irodában nem tudnak nyomtatni – csak két példa a számos hibalehetőségre. 

 

Mindeközben kevés vállalat használ úgynevezett hálózatfelügyeleti megoldást, amelynek segítségével folyamatosan monitorozni lehet például egy szerver válaszidejét, vagy akár a nyomtatókban lévő papír mennyiségét. Az így kapott mérőszámokhoz ezután riasztások állíthatóak be, így a rendszergazda idejében értesül arról, ha egy hálózati szolgáltatásban nem kívánt változás áll be. 

 

A hálózatfelügyelet segítségével például azonnal riasztást kaphat az adminisztrátor, ha a vállalat weboldalát szolgáltatásmegtagadással járó támadás (DDoS) éri egy botnetből.

 

A Gartner másfél évvel ezelőtt 1,6 milliárd dollárra becsülte a hálózatfelügyeleti megoldások piacát, amely dinamikusan, éves szinten 20% feletti arányban bővül. A piac jelenlegi vezetői a NetScout, a Viavi és a Riverbed, a legfontosabb kihívói pedig a SolarWinds és a Paessler. Az egyik új szereplője pedig a hazánkban is jól ismert német G DATA, amelyik vírusvédelmi megoldásához csomagolta hozzá hálózatfelügyeleti megoldását. 

 

A G DATA Network Monitoring kezelőfelületén a rendszergazdák könnyen áttekinthető módon láthatják a hálózat történéseit. A megoldás érdekessége, hogy a cég vírusvédelmi szoftverét használó vállalatok ingyenesen beállíthatják a legfontosabb hálózati paraméterek figyelését.

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09