Lezárult a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-vel közösen fejlesztett első európai mobilitási platform kialakítása
Júniusban Strasbourgban lezárult az a 2012-ben megkezdett példaértékű interoperábilis, határainkon átnyúló MOBiNET mobilitás-menedzsment projekt, amelynek konzorciumi tagja volt a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. is.
Magyarországról konzorciumi tagként, elsőként a 100 százalékos állami tulajdonú Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vehetett részt olyan összeurópai projektben, a MOBiNET-ben, amelynek célja az volt, hogy a különböző közlekedési szolgáltatások határokon átnyúlóan, az Európai Unió tagállamaiban elérhetőek legyenek.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által 2014. július 1-vel indított fenntartható modellen alapuló Nemzeti Mobilfizetési Rendszer interoperábilis megoldásának köszönhetően, lehetőséget biztosít olyan határainkon átnyúló európai közlekedési (parkolási, autópályamatrica) rendszerbe történő csatlakozásra, amely megszűnteti a szolgáltatás elérésének területi korlátait.
Az Európai Bizottság által társfinanszírozott MOBiNET projekthez - az Európai Unió FP7 keretén (az EU kutatás- és technológiafejlesztési célú finanszírozási programja) belül létrejött konzorciumhoz - azzal a céllal csatlakozott a Nemzeti Mobilfizetési Zrt., hogy a Magyarországon már működő mobilfizetési megoldással segítse az Európai Unió tagállamaiban működő közlekedési szolgáltatások elérését.
A február végi projekt felülvizsgálatot követve júniusban a MOBiNET konzorciumi partnerei Strasbourgban áttekintették az addig elvégzett munkát és egyúttal lezárták a megoldás koncepció fejlesztését. A MOBiNET használatával a piacon már elérhető és regisztrált mobilitási rendszerek megtalálják egymást és képesek arra, hogy kényelmes elektronikus és mobilfizetési környezetet biztosítsanak a szolgáltatások eléréséhez a felhasználók számára, a kialakított megoldás az Európai Unió átjárható szolgáltatásainak számát növeli.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. számára kiemelkedően fontos volt a MOBiNET fejlesztésben való részvétel, mivel a Társaság célja, hogy olyan, a lakosság kényelmét kiszolgáló készpénz kímélő megoldásokat kínáljon, amelyek az Európai Unió tagországain belül, és akár azon túl is egységesen használhatóak legyenek. A MOBiNET koncepció fejlesztése során szerzett tapasztalatokat, a Társaság a már folyó újabb európai uniós finanszírozású LinkingDanube projektben és Magyarország V4 elnökségével kapcsolatosan kialakítandó V4 Smart Platformban is kamatoztatni tudja majd.
Sikerként könyvelhető el, hogy a MOBiNET fejlesztése kapcsán újabb nemzetközi viszonteladói partnerekkel gyarapodott a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. szolgáltatói köre, amely jól mutatja az interoperábilis szolgáltatások iránti nemzetközi igényt.
Nemzeti Mobilfizetési Zrt.
Kapcsolódó cikkek
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
- Megkezdte működését az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége
- Hároméves a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer
- Június 29-én néhány órán át szünetel a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer
- Mostantól fizethet mindent mobillal
- Magyarok segítenek felzárkóztatni Ázsia egyik feltörekvő országát
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
- Roland Berger tanulmánya a mobilszolgáltatók kihívásairól, és azok lehetséges megoldásairól
- Ne féljünk a GDPR-tól!
- A Telenor MobilPass révén elérhetővé válik az érintéses fizetés
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Térítésmentesen tanulhatnak nyelvet a tanárok
A hétköznapi élet során egyre több olyan impulzussal találkozunk, ami idegen nyelvhez kötött. Így vannak ezzel a pedagógusok is, akiknek a kezében páratlan lehetőség van: azok a tanárok ugyanis, akik még nem beszélnek angolul vagy németül, vagy esetleg magasabb szintre emelnék a nyelvtudásukat, esetleg csak gyakorolnák a kiejtésüket, bővítenék a szókincsüket, térítésmentes nyelvtanulási lehetőséget tudhatnak magukénak. A KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modulja (IFM) ugyanis térítésmentes lehetőséget biztosít minderre a pedagógusoknak is, akik közül már több ezren használják a felületet.
Idén is a „Bajnokok" között a Schneider Electric
Zsinórban az ötödik évben kapott „Champion", vagyis „Bajnok" minősítést a Schneider Electric a Canalys kutatócég „Titans Channel Leadership Matrix" elemzésében. A vállalat az értékesítési csatornái folyamatos fejlesztése iránti elkötelezettségével, valamint a bevezetett programokkal és a partnereit támogató eszközökkel érdemelte ki az elismerést.
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében.