A Bene Studio rendezvény-sorozatot indított
Egy éve indultak és máris felforgatják azt, ahogy itthon a gyógyulásról gondolkodunk. A Bene Studio az első magyar egészségügyi startup studio: mobilappokat és okoseszközöket fejlesztenek, most pedig újszerű rendezvény-sorozatot indítottak “Okos egészségügy: Merre tovább?” címmel.
“Az egészségügy egy rendkívül összetett terület, ahol nemzetközi színvonalú fejlesztések szerintünk csak akkor születhetnek, ha a szakértők, állami vezetők és meghatározó vállalatok összefognak egymással. Ezt elősegítendő szerveztük meg a beszélgetést, melynek hírére többek között a GE Healthcare, a T-Systems és az Állami Egészségügyi Ellátó Központ is jelezte, hogy szeretnének résztvenni, így mindenképp lesz folytatás.” - osztotta meg terveit az esemény megálmodója, Bene Bálint, a Bene Studio alapító ügyvezetője.
Egészségügyi forráshiány, túlterhelt ellátórendszer, öregedő társadalom. Ebben a helyzetben hogyan segíthet a technológia? Péteri János egészségbiztosítási szakértő elmondása szerint hatezer lábat vágnak le évente Magyarországon a cukorbetegség következtében. “Nekem akkor tetszik a kütyü, ha van egy rendszer, ami integrálja. Az egészségbiztosító pedig azért fogja szeretni, mert csökken a kockázat, hiszen a páciens onnantól magának kontrollálja a gyógyulását. Így lehetőség volna mondjuk évi kétezer lábat megmenteni.”
A vércukormérőket gyártó 77 Elektronika Kft. orvosigazgatója, Dr. Bibok György a tucatnyi újságíró előtt megosztotta, hogy évi 40%-os növekedésük az exportnak köszönhető, a hazai piac még nem igazán érett meg a modern megoldásokra. “Itthon nincs meg az orvosok részéről sem a nyitottság az okoseszközök és appok iránt, mert ezek elsajátítása időt vesz igénybe, plusz munkát jelent és nincs finanszírozva számukra.”
A Bene Studio egyik mobilapp fejlesztése pont az orvosok távkonzultációs munkáját teszi kifizetődővé, míg másik fejlesztésük egy személyes egészség app, mellyel súlyos betegségek kiszűrhetővé válnak, mielőtt komoly problémát okoznának.
A hazai helyzetképre reagálva Bene Bálint így foglalta össze az elhangzottakat: “Magyarországon nagyon sok tehetséges fiatal szakember van, mérnökök, orvosok, és sok olyan vállalat, melynek egy-egy speciális területen rendkívül nagy tapasztalata van. Ha ezeknek a szervezeteknek sikerül együttműködni, olyan okos egészségügyi megoldások jöhetnek létre, melyek nem csak magyarok millióinak lehetnek segítségére, de nemzetközi szinten is sikert arathatnak.”
Kapcsolódó cikkek
- Az új BodyMaps mobilalkalmazással felfedezhetjük belső szerveink működését
- Telefonos segítség asztmás betegeknek
- Magyar megoldások forradalmasítják az egészségügyet
- Két új okos egészségügyi eszközt mutatott be a Nokia
- Magyarul „beszélő” vércukormérő segíti a látássérült diabéteszes betegeket
- Új Q&A app egyetemistáktól
- Nyártól Nokia néven vásárolhatjuk meg a Withings okoseszközöket
- Vodafone utazó klinikák segítik a HIV visszaszorítását Lesothóban
- Új mobilalkalmazás segíti a cukorbetegeket
- Vodafone: Szól a sapka, ha elkóborol a gyerek, a fürdőruha pedig figyelmeztet az UV sugárzásra
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.