A Közlekedési Múzeum és a Fortepan képarchívum közös felhívása
A Közlekedési Múzeum és a Fortepan képarchívum közös felhívást tesz közzé az M3-as metróval és annak teljes vonalával kapcsolatos archív anyagok felkutatására.
A megújuló Közlekedési Múzeum nagy hangsúlyt fektet az eltűnő közlekedési és ipari értékek megőrzésére és dokumentálására, így a jelenleg zajló felújítási munkálatok kapcsán is igyekszik befogadni és a lehető leghatékonyabban dokumentálni, illetve kellő alapossággal feldolgozni ezt a főváros és annak lakói számára közlekedéstörténeti jelentőségű folyamatot. A történeti kontinuitás jegyében a folyamat elengedhetetlen részét képezi a retrospektív szempont befogadása is, ezért döntöttek úgy a Fortepannal együttműködésben, hogy az elmúlt több mint negyven év emlékeit felelevenítve felhívást írnak ki.
„Az M3-as metróvonal jelenleg zajló felújítási munkálatai kapcsán úgy döntöttünk, mindent megteszünk annak érdekében, hogy a vonal építését, átadását és használatba vételét megörökítő felvételeket begyűjtsük és egyre növekvő, digitálisan is elérhető fotógyűjteményünk részeként bárki számára elérhetővé tegyük. Az ipari emlékek a szemünk láttára válnak a jövő történelmi relikviáivá, ennek a pillanatnak a megörökítésében, retrospektív módon a Múzeum is részese kíván lenni, ezzel is hangsúlyozva az értékmentés fontosságát” – mondta el Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum főigazgatója.
Az M3-as építése 1970-ben kezdődött meg, a kész metróvonalat 1976. december 31-én adták át, ekkor a metró még csak a Deák Ferenc tér és a Nagyvárad tér között közlekedett, Kőbánya-Kispestig tartó hosszabbítása csak 1980-ra készült el. Végső, ma is teljes hosszán 1990 óta használhatjuk.
A Közlekedési Múzeum fontos feladatának tartja a gyűjteményeihez való nyílt hozzáférés biztosítását, illetve a megőrzésében lévő fotók és filmanyagok feldolgozásának előmozdítását. A Fortepannal közös cél szellemiségében a szakemberek célja a közlekedés- és ipartörténeti értékek tudományos igényességű bemutatása és a páratlan felvételek közkinccsé tétele egy olyan közlekedéstörténeti szempontból meghatározó folyamat kapcsán, melyet valós időben tapasztalhatunk meg.
A Múzeum a beadott fotókat szakszerűen feldolgozza és biztonságosan megőrzi az utókor számára. Emellett, tervei szerint, az Intézmény a felajánlott fotók közül közösségimédia-felületein, illetve honlapján is válogatást tesz majd közzé.
A Közlekedési Múzeum és a Fortepan felhívása az alábbi linken érhető el: https://www.kozlekedesimuzeum.hu//hu/hirek/a-kozlekedesi-muzeum-felhivast-hirdet
Kapcsolódó cikkek
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: